العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 16-09-2013, 02:27 AM
timberland300 timberland300 غير متواجد حالياً

timberland300 is on a distinguished road
افتراضي النور العالى والمطبات هيونداى النترا 2008

النور العالى ضعيف فى النترا
والمطبات حاجة تقرف النترا 2008

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 16-09-2013 الساعة 03:14 AM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 16-09-2013, 03:13 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النترا 2008

انا عندى نفس المشكلة برضو هى المساعدين طرية شوية والعربيه الى حد ما واطية فلو المساعدين خفو غيرهم ونفس الكلام بالنسبة للسوست ومتركبش علايات ولا اى حاجة متبوظش ثبات العربيه
وتاخد بالك بقى من تحميل العربيه باوزان كبيرة بدون داعى وضغط الهواء فى الكوتش يكون مظبوط والعفشه عموماً تبص عليها كل 10 - 20 الف كم حسب استخدمك

وبالنسبة للنور بسيطة هتغير اللمبات بتاعة العالى بنوع نظيف فيه فيلبس وفيه حاجة اسمها اوسرام والاتنين فيه مواضيع عنهم كتير بالتفصيل فى المنتدى وديه لمبات عادية مش زينون ومفيهاش مشاكل مع المرور

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 16-09-2013, 05:17 AM
timberland300 timberland300 غير متواجد حالياً

timberland300 is on a distinguished road
افتراضي رد: النور العالى والمطبات هيونداى النترا 2008

انا فعلا كنت ركبت علايات للعربية من قدام وورا
قبل كدا كانت العربية بحس فيها بثبات انما دلوقتى 120 بحس ان مفيش ثبات خالص والعربية بتحدف
هو انا مش بحب الجرى بس دى حاجة ملحوظة اوى
بفكر ارجع اشيلهم تانى
قديم 23-09-2013, 11:36 AM
الصورة الرمزية askafrawy
askafrawy askafrawy غير متواجد حالياً
من انا؟: navigator
التخصص العملى: marine engineer
هواياتي: new designs

askafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النترا 2008

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

انا عندى نفس المشكلة برضو هى المساعدين طرية شوية والعربيه الى حد ما واطية فلو المساعدين خفو غيرهم ونفس الكلام بالنسبة للسوست ومتركبش علايات ولا اى حاجة متبوظش ثبات العربيه
وتاخد بالك بقى من تحميل العربيه باوزان كبيرة بدون داعى وضغط الهواء فى الكوتش يكون مظبوط والعفشه عموماً تبص عليها كل 10 - 20 الف كم حسب استخدمك

هل ينفع تغيير السوست بنوع اكتر صلابة يعنى فالالنترا السوست برة المساعد نفسه يعنى بتتباع لوحدها ..فهل ممكن لو غيرناها بنوع تانى اكتر صلابه العربية مش هتهبط مع الحموله العادية
لان بعانى نفس المشكله فالالنترا والمساعدين حالتهم كويس بس السوست الاستوك بتاعت العربية ضعيفة جدا

قديم 23-09-2013, 11:38 AM
الصورة الرمزية askafrawy
askafrawy askafrawy غير متواجد حالياً
من انا؟: navigator
التخصص العملى: marine engineer
هواياتي: new designs

askafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النور العالى والمطبات هيونداى النترا 2008

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة timberland300 مشاهدة المشاركة

انا فعلا كنت ركبت علايات للعربية من قدام وورا
قبل كدا كانت العربية بحس فيها بثبات انما دلوقتى 120 بحس ان مفيش ثبات خالص والعربية بتحدف
هو انا مش بحب الجرى بس دى حاجة ملحوظة اوى
بفكر ارجع اشيلهم تانى
بلاش موضوع العلايات دة ... اعتقد مالوش اى لازمه بالعكس هيقلل من الثبات جدا
انا راى ترجع العربية لاصلها وتكشف على المساعدين وتجرب هتلاقى الثبات احسن لكن الالنترا اساسا عربية واطية جدا لامؤاخذة يعنى
وانا بفكر حاليا اشوف نوع سوست انشف من الفيها عشان اقلل موضوع انها تهبط وتحك فامطبات