العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 03-12-2010, 03:45 PM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold
افتراضي رد: سؤال عاوز اطرحة من زمان وياريت الناس ترد علية بأمانة

الف شكر ياmmffor باشا وانتا اخ ليا والله وبحب ردودك فى المواضيع وشكرا ليك
قديم 03-12-2010, 11:57 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen مشاهدة المشاركة

اولا اشكر كل الاعضاء الى ادو المعلومات الجامدة دى بجد مجهود غير عادى للاستاذ sam sam بجد انتا راجل رائع فى تاريخ السيارات... و ايضا اشكر استاذ والاخ وليد باشا على المعلوماتك ومساعدتك ليا بجد فى الرد على الموضوع وكل شى كل الشكر والتقدير ليك .. واستاذmmffor ايضا العضو الاخ المتميز وبحب ردودة وكل شخص شارك فى الموضوع وكل معلومة اضافها هنا بجد كل الشكر والتقدير واكيد فيات شركة محترمة و طول عمرها محترمة بترخها فى صناعة السيارات ويارب ترجع وتنتشر زى الاول وتبقى الاولى فى المبيعات زى زمان لان سيارة لا تنسىFiat شكرا بس كان ليا حاجة كنت عايز اقولها يا استاذ و الاخ mmffor ان العربيات فيات بتاع زمان كان فيها مشاكل بس لغايت الان متوصلة ومتوكبة العصر وعايشة و مش بتقول لا فى وفى اى وقت شغالة و سهل تصلحها حتى لو فيها عيوب وبردة محبوبة لغايت الان وفى حاجة بردة اعادة البيع مزال جيد معنى سيارات اهلكت وفات عليها الزمن
الشكر ليك يا استاذ سيتروين ... لأن معلومات كتيره الواحد بيعرفها نتيجه طرح موضوع زي ده
ادخل موضوع اضيف كلمتين .. و ادخل موضوع تاني استفيد بمعلومه جديده
ودي اكبر ميزه في مصر موتورز ... انه بيتيح الفرصه للنقاش والطرح وتبادل الاراء والخبرات .. ودي افادتها اكتر لانها بتخلي الواحد يفكر ويحلل اراء مختلفه و يضيف لنفسه ولغيره
وشكرا مره كمان

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 07-12-2010, 10:25 AM
cars admire
Guest

هل الجيل الجديد كمل مشوار الجيل القديم واثبت ان فيات لسة موجودة ؟

WITH NO DOUBT NO NO NO NEVER !!!

THIS IS MY ANSWER IS NOOOOOOOOOOOOO
قديم 08-12-2010, 01:29 AM
الصورة الرمزية kete
kete kete غير متواجد حالياً
من انا؟: لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظييييييييييييم
التخصص العملى: متقاعد
هواياتي: صيانه السياره

kete will become famous soon enoughkete will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen مشاهدة المشاركة

معلش ياحازم باشا حاجات بسيطة اوى بس كنت بكتب بسرعة ومركز فى الكلام الى فى دماغى وانا بكتب وصدقينى الكلام عربى مش حاجة تانية ياباشا عشان الترجمة بس الموضوع بيتكلم عن ان الجيل الجديد كمل مشوار الجيل القديم فى الفيات ؟؟
لا تنسى أخى الفاضل بأن أى حاجه هاتعاشرها مكتوبه لك أدعو الله لك بخير المكتوب

قديم 08-12-2010, 02:10 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

تابلوه بالمنظر ده في عربيه بالكماليات دي كلها و بسعر 97 الف جنيه و تقول NO NEVER !!!! يا راجل انت بتتكلم في ايه! ده لو عربيه عملت تصميمها في ايطاليا بيقعدوا يقولوها و يغنوا بيها في كل حته فما بالك بعربيه مصممه و مصنعة بالكامل في ايطاليا و ارخص من الكوري و لو مش مصدق قارن بينها و بين الهيونداي الفاضية بتاعة غبور ال i20