العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل ما تحدثت عنة صح ام خطاء
نعم صحيح 5 62.50%
احيانا صحيح 3 37.50%
خطأ بالكامل 0 0%
المصوتون: 8. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 28-07-2010, 11:51 PM
الصورة الرمزية Ahmed.gunners
Ahmed.gunners Ahmed.gunners غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري يحب الشعب والجو المصري واموووت في حاجة اسمها عربيات
التخصص العملى: طالب ببكارليوس تجارة
هواياتي: السواقة&النت&الخروجات

Ahmed.gunners is a jewel in the roughAhmed.gunners is a jewel in the roughAhmed.gunners is a jewel in the rough
غاضب جدا عايز اجيب (شيفورلية افيو جميع الكماليات)

السلام عليكم اخواني في المنتدي انا متعمد اكتب الموضوع دة ولازم الناس تقرأ بجد
انا زي ما انتوا عارفين كنت عايز ابيع سيارتي واجيب عربية جديدة (زيرو) وكنت محتار شوية ما بية كام عربية كدة والحمد اللة كانوا استقروا في النهاية علي سيارتين والحمد اللة بعت سيارتي
انا كنت عايز اجيب (شيفورلية افيو جميع الكماليات) وكتبت هنا في المنتدي ونااااااااس كتيرة اوي قعدوا يخوفوني منها وانت بترمي فلوسك في الارض والي مخلي العربية مش عربية وحاجات كتيرة
بصراحة وبوجة كل الشكر والتقدير لكل من شارك في موضوعاتي
ليا رجااااااااااااء بعض الناس تلاقي الواحد بيقول العربية فيها كذا تروووح مكملة وتقول ايوة صح وفعلا يا جماعة لو محدش جرب ولا عارف شي بلاش علشان ممكن يحصل مشاكل دا اولا
ثانيا .....انا روحت وجربت السيارة وسقتها العربية ممتازة جدااااااااااا وتكيف زي الفل (تلاجة زي ما يقال)العفشة ناعمة مش بحس بالمطبات ولا في اصوات ولا غيرة العربية الي انا سقتها دي عاملة 750 كم فقط يعني لسة جديدة دي بتاعت واحد صحبي
التانية ما انا مش هرمي فلوس في الهوا زي ما بتقولوا بتاعت جاري بيشتغل في السويس يوميا بيسافر بيها لحد قرب السويس كدة والعربية عاملة 85000 كم ولاهي العربية ولا اكنها عاملة 10000كم بتركب ولا بتحس باي شي وبيشكرلي فيها وبيقولي مش بتاكل بنزين ولا اي شي وناعمة وسحبها ممتاز اوي
وكا شكلا ممتازة من الداخل اوي وزي الفل ومن الخارج معقولة
في النهاية منين الكلام الي انا سمعتوا هنا في المنتدي والي انا جربتوا بنفسي وبشوفوا بعيني
علي العموم دا راي الشخصي وانا فقط اتحمل نتيجة اختياري عندما انوي نهائيا عليها
وشكرااااااااااا وارجوا احد مؤسسي المنتدي انا ياخذوا هذا الموضوع في الاعتبار وخاصة اني مشفتش سيارة مفهاش مشاكل كل السيارات مطلعين عيين .................. وبحس اني هركب عربية لعبة

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 29-07-2010 الساعة 02:54 AM
قديم 29-07-2010, 12:22 AM
issoPolo issoPolo غير متواجد حالياً

issoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant future
افتراضي رد: هااااااااااااام جدا الي كل من في المنتدي الكرام

انشاء الله توفق في اختيار العربية
قديم 29-07-2010, 12:33 AM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

انا اعرف واحد معاه العربية دي ...مافيش الهبل اللي في انت ابدا ..

بيجري بيها عادي جدا..مريحه وكبيرة من الداخل وشيك

اللي بيقول ارمي فلوسك في الهوا والكلام اللي لا بيودي ولا يجيب سيبك منه
قديم 29-07-2010, 02:43 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

أعمل بالمقولة
أسأل مجرب
بمعنى أن اللى راكب العربية شكر فيها
يبقى توكل على الله فى ظل إعجابك بالسيارة
والله الموفق

قديم 29-07-2010, 03:08 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اجيب (شيفورلية افيو جميع الكماليات)

هو بصراحة انا مش فاهم بالظبط حضرتك عايز ايه من ورا الموضوع بس مهم ان حضرتك تراعى تسميه عنوان الموضوع بما يدل على محتواه بعد اذن حضرتك انا غيرت اسمه لما يلائم المحتوى

نيجى بقى لموضوع حضرتك
اكيد مهما كانت الحاجات اللى تؤخذ على الافيو فهى عربيه معقولة مهياش فانوس رمضان ولا هى توك توك هندى هى عربيه اقتصادية وبما انها مجمعة فى مصر فينطبق عليها نظرية البطيخة وانت وحظك ونصيبك من مشاكل التجميع ممكن يطلع عندك مشكله ولا اتنين بساط يتحلو فى اول صيانة وخلاص وممكن تحصلك مشاكل تزهقك من العربيه خالص وده ينطبق على كل العربيات فى الفئه ديه تقريباً

فيه كمان نقاط تانية مهمة
اولاً لو حضرتك نازل من عربيه مستوها اقل وركبت عربيه مستواها اعلى كده كده هتحس انها كويسه مفيش مشكلة غير لما يبقى حد ركيب وركب كذا عربيه اعلى واقل وبيشترى عربيه متوسطه او اقل ومتوقع منها اداء وطلع اقل من المتوقع هيفضل مش عاجبه ادائها مهما كان فيها مزايا

ثانياً عربيات الفئه ديه مفيهاش حاجة سيئه تماماً ولا جيدة تماماً
يعنى الثبات مش هيبقى خرافه وبرضو مش هتبقى سيئة للغاية الا لو فيها مشاكل تجميع نفس الكلام ينطبق على الفرش والاكسسوارات وعلى العزل وعلى قوة الموتور وقوة الفرامل الخ الخ

يعنى هى فى الاخر وسيلة انتقال متوسطه لاهى قمة الرفاهية والاداء ولا هى اسواء عربيه فى السوق المهم تكون عجباك ومقتنع بيها وراضى بيها علشان تحس بقيمة الفلوس اللى هتدفعها فيها

بس ديه كل الحكاية فانت عجباك العربيه اتسخير ربنا وتوكل على الله واشتريها لسه قلقان منها اطلب مقارنه بينها وبين البدائل التانية وفكر تانى واحسبها لحد ما تشوف انت اميل لايه وافتكر دائما ان مفيش عربيه هى الافضل على الاطلاق لكن فيه عربيه هى الانسب بالنسبة لمطلباتك وميزانيتك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش