العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 29-09-2009, 03:23 PM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future
افتراضي رد: رجيم قاسى جدآ لآقوياء الاراده فقط !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

طيب يا سيدى علشان تكون عادل كمل الجمله للآخر ! ولا زى " لا تقربوا الصلاه ....." ؟؟
ايوه يا دكتور بس 10 أيام من غير بروتين ده شئ غير صحى بالمرة حتى على الإنسان السليم تماماً الخالى من أى أمراض ، وجزء كبير من الوزن المفقود هيكون من كتلة العضلات وده مش مظبوط.
قديم 29-09-2009, 03:53 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

ياباشا أنا أسمع ان الانسان العادى ممكن يعيش لغاية 30 أو 40 يوم بدون أى أكل ! و 3 أيام فقط بدون ماء !

وفيه ناس مستعدين من كتر يأسهم يفقدوا الدهن والعضلات كمان ! ثم ان لو حد عمل الرجيم ده ولم يحتمل حتى

من أول يوم ! فعشماوى مش واقف فوق رأسه وح يفصلها له ! يعنى سهل جدآ تأكل اللى انت عايزه وبلاها رجيم

وبلاها خسسان ! وأنا لم أجربه وان كنت ناوى ان شاء الله ( بس أنا مش تخين ! بس شوية دهون على البطن ) !

و أكرر مرة أخرى أنا ناقله زى ما قرأته وكمان العنوان بيقول ( لآقوياء الاراده فقط ) !

وممكن بعد الرجيم ده لو حد فقد الدهن والعضلات ! يمشى بعد كده على الصراط المستقيم وياكل بروتين زى ماهوه

عاوز ويخللى باله من الدهون و من صحته عمومآ !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 29-09-2009, 09:59 PM
bassant bassant غير متواجد حالياً

bassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud of

شكرا يا دكتور عالموضوع الرائع بس للاسف مفيش ارادة قوية وده ارحم بكتير من الصيام الطبى انا قريت قبل كده فمجلة عن الصيام الطبى وانه بيكون بدون اى اكل وبيستمر 30 يوم تقريبا على ما اتذكر بس ده فحالة ان الواحد يعدى اول اربع ايام على خير وبعدها مش هيحس بجوع وانا فاكرة انى قريت ان فوايدها مش بس التخسيس وتنظيف القولون لكن بيعيد للجلد شبابه ونضارته والبشرة بتكون زى الاطفال وانه بينضف الجسم كله وينقيه وفيه الجسم بيغذى نفسه ذاتيا وان لو حد فى سن الخمسين مثلا لو عمله بيعود الى ما كان عليه اثناء شبابه بالاضافة لانه بيعالج كتير من الامراض صحيح الكلام ده؟ وانا آسفة لعدم دقة المعلومات لانى مالقيتش مصدر المعلومة وانا قريتها من فترة كبيرة

قديم 29-09-2009, 10:28 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassant مشاهدة المشاركة

شكرا يا دكتور عالموضوع الرائع بس للاسف مفيش ارادة قوية وده ارحم بكتير من الصيام الطبى انا قريت قبل كده فمجلة عن الصيام الطبى وانه بيكون بدون اى اكل وبيستمر 30 يوم تقريبا على ما اتذكر بس ده فحالة ان الواحد يعدى اول اربع ايام على خير وبعدها مش هيحس بجوع وانا فاكرة انى قريت ان فوايدها مش بس التخسيس وتنظيف القولون لكن بيعيد للجلد شبابه ونضارته والبشرة بتكون زى الاطفال وانه بينضف الجسم كله وينقيه وفيه الجسم بيغذى نفسه ذاتيا وان لو حد فى سن الخمسين مثلا لو عمله بيعود الى ما كان عليه اثناء شبابه بالاضافة لانه بيعالج كتير من الامراض صحيح الكلام ده؟ وانا آسفة لعدم دقة المعلومات لانى مالقيتش مصدر المعلومة وانا قريتها من فترة كبيرة
فعلا هوه ده اللى أنا قرأته بالضبط ! بس كان بالانجليزيه ! ممكن أسأل هوه حضرتك دكتوره ؟؟

من باب العلم بالشىء فقط وزيادة عدد نادى الآطباء بالمنتدى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 29-09-2009, 10:40 PM
bassant bassant غير متواجد حالياً

bassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud ofbassant has much to be proud of

انا؟؟؟؟؟؟ يا خبر دا انا عندى 18 سنة بس ووالدى طبيب مش اكتر