العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا كارينز Carens

قديم 25-09-2011, 09:43 PM
nader hassan nader hassan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف معمارى
هواياتي: قياده جميع انواع السيارات

nader hassan will become famous soon enoughnader hassan will become famous soon enough
افتراضي رد: تكيف الكارينز !!!!!!!!!!

ياجماعه التكيف ايوه بيأثر فى اى عربيه بس مش لدرجه اللى انتو متخيلنها دى يعنى متفكرش ان لما تشغل التكيف العربيه حتقف يعنى كل واحد يتكلم يقلك التكيف حيموت العربيه زى ميكون التكيف ده عفريت فى العربيه ياجماعه انا ركبت عربيات كتير وفيها تكيف محستش باكلام اللى انتو بتتكلمو فيه ده عادى يعنى.
قديم 04-10-2011, 06:11 AM
mrhisho73 mrhisho73 غير متواجد حالياً
من انا؟: ومن انتم ثورة ثورة
هواياتي: كل ما يهم السيارات

mrhisho73 has a spectacular aura aboutmrhisho73 has a spectacular aura aboutmrhisho73 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة PPPAY مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله
انا محتاج الكارينز بشدة بس خايف من التكييف بيقولوا ضعيف وبيضعف فى الزحمة وبيخلص البنزين
وانا الصراحة اهم شىء عندى التكييف لانى فى صعيد مصر وانت عارفين الحرارة عاملة ازاى (نار) ..

وبيقولوا بتاكل بنزين كتير ، قد ايه بالضبط ؟

وبيقولوا ساحبها بيضعف جداً مع التكيف كأنى مشغل التكيف فى الاوبل 97 ، حاجة تخوف الصراحة !!
فانا الصراحة خايف من كل الحاجات دى يا ريت حد يرسينى فالحوار ده بالله عليكم

ولو فيها مشاكل تانى قولولى عليها

وهى تقفيل مصرى ولا جاية من بلدها ؟؟

احتاج ردودكم على وجه السرعة ، وجزاكم الله خيراً

......................... ......................... ....................
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا انا معى العربية من شهر 1-2011العربية عملة الان 17500 وبصراحة هى كويسة اكنى لسة مشتريها بالنسبة للتكيف هو كويس زاى اى سيارة يابانى وبيفصل مع وصول درجة الحرارة الى الدرجة المطلوبة ويرجع يعمل تانى لو كان ضعيف مكنش فصل واصبح يعمل مستمراما بالنسبة للسحب بيقل شويه غير ملحوظة للى بيمشى بطىء لكن انا بشغل التكيف وبمشى طرق سفر والعربية بتجيب معاية سرعة 170 وممكن اكثر لو حبيت لكن صوت المتور بيكون عالى بعض الشىء ولكن مدام الار بى ام فى حدود المعقول مفيش اى مشكلة عشان بعض الناس بتقول صوت المتور عالى على فكرة انا بمشى على وضع المنوال والسيارة سحبها جميل الثانى يجيب 80 والثالث 120 والار بى ام قبل اللون الاحمر بكثير يعنى صانع السيارة مش بيفهم واحنا الى فى مصر بنفهم كل شىء على العموم لو انا غلطان مكنش الوكيل المصرى ضمن السيارة خمس سنوات او 100000 كم كل هذه المسافة المتور لو ضعيف هيبان او هيفوت او ياكل زيت وطبعا الضمان هيشيل هما عرفين ان السيارة تمام انت عارف ثمن الفتيس كام 32000 الف يعنى مش هيضمن حاجة مش تمام ولك الراى الاول والاخير
قديم 19-11-2011, 04:19 AM
magdy m.s magdy m.s غير متواجد حالياً

magdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrhisho73 مشاهدة المشاركة

اولا انا معى العربية من شهر 1-2011العربية عملة الان 17500 وبصراحة هى كويسة اكنى لسة مشتريها بالنسبة للتكيف هو كويس زاى اى سيارة يابانى وبيفصل مع وصول درجة الحرارة الى الدرجة المطلوبة ويرجع يعمل تانى لو كان ضعيف مكنش فصل واصبح يعمل مستمراما بالنسبة للسحب بيقل شويه غير ملحوظة للى بيمشى بطىء لكن انا بشغل التكيف وبمشى طرق سفر والعربية بتجيب معاية سرعة 170 وممكن اكثر لو حبيت لكن صوت المتور بيكون عالى بعض الشىء ولكن مدام الار بى ام فى حدود المعقول مفيش اى مشكلة عشان بعض الناس بتقول صوت المتور عالى على فكرة انا بمشى على وضع المنوال والسيارة سحبها جميل الثانى يجيب 80 والثالث 120 والار بى ام قبل اللون الاحمر بكثير يعنى صانع السيارة مش بيفهم واحنا الى فى مصر بنفهم كل شىء على العموم لو انا غلطان مكنش الوكيل المصرى ضمن السيارة خمس سنوات او 100000 كم كل هذه المسافة المتور لو ضعيف هيبان او هيفوت او ياكل زيت وطبعا الضمان هيشيل هما عرفين ان السيارة تمام انت عارف ثمن الفتيس كام 32000 الف يعنى مش هيضمن حاجة مش تمام ولك الراى الاول والاخير
: 01F6EB~150::0 1F6EB~150::01 F6EB~150::018A 1D~146::018A1 D~146:
قديم 19-11-2011, 04:26 AM
magdy m.s magdy m.s غير متواجد حالياً

magdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrhisho73 مشاهدة المشاركة

لو سمحت استفسار مهم - اخبار العفشة اية - السيارة بكامل حمولتها بتعمل اية مع المطبات - الثبات مع السرعات العالية وفي المنحنيات- وجزاكم الله خيرا
قديم 01-10-2014, 03:12 AM
mohamad abdulmoneim mohamad abdulmoneim غير متواجد حالياً

mohamad abdulmoneim is on a distinguished road

أنا سيارتى عاملة 46الف كيلو وموضوع تأثير المكيف لا يظهر الا عند بداية انطلاق السيارة فقط أما بعد ذلك بيكون السحب عادى جدا