العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 03-04-2010, 03:30 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللوجان نازلة تاكسي تبع الاحلال الجديد ( تاكسي ابيض )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

أنا بس مستغرب إنهم فى المرحلة الأولى قصروا المشاركة فى المشروع على السيارات اللى بتتجمع فى مصر فقط

لكن فى إحتمال إن إتفاقية أغاديير بتنص على التعامل مع السيارة كأنها منشأها مصر

نفس النقطه اللي كنت مستغرب لها يا حازم باشا
بس تفسيرك منطقي فعلا
عموما يظهر كده ان اللوجان حتاخد مكان جدتها الرينو 12 طيبه الذكر

حـازم خـضـر

قديم 03-04-2010, 10:33 AM
corsair
Guest

علشان الناس اللي كانت بتقول انا هشتري لوجن علشان العربية الوحيدة اللي مشتغلتش تاكسي يسكوتوا شوية
قديم 06-04-2010, 04:53 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

علشان الناس اللي كانت بتقول انا هشتري لوجن علشان العربية الوحيدة اللي مشتغلتش تاكسي يسكوتوا شوية
بالعكس ممكن يكون اللي بيخافو يشتروها علشان اسعار قطع الغيار يبتدوا يتشجعوا و يجيبوها علشان قطع الغيار هترخص و ساعتها هنشوف اللوجان اكثر من حاجات ثانية كثيرة انت طبعا فاهمني هههههه

علي فكرة اخبار الكوسه ايه ؟؟؟ أعتقد أننا الان امام مثل حي ليؤكد بعد بصيرتك في توقيعك الرمزي ،،،،، مش كده ؟

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 20-04-2010, 11:16 AM
samaha00 samaha00 غير متواجد حالياً

samaha00 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

بالعكس اولا انا شفت لوجان تاكسى ابيض *اسود
ثانيا فى عربيات كتير جدا اكتسبت سمعتها من انها تاكسى ومستحمله وبالتالى الملاكى بتاعها اكيد هيستحمل راجع البيجو 504 وغيرها
ولما العربيه بتنتشر بيبقى فيه قطع غيار باسعار منافسه لمذبحه التوكيل ودى وجهه نظرى الشخصيه
قديم 07-05-2010, 04:17 PM
الصورة الرمزية mokhtar872000
mokhtar872000 mokhtar872000 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mokhtar Abas ELMalahy
التخصص العملى: Relationship officer-RAKBANK-Dubai-UAE
هواياتي: cars/internet/football

mokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond repute

اللوجان شديده وقدها وقدود فعلا عربيه شغل وكرف