العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-11-2009, 06:51 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
تقرير عن اللوجان الجديده من الاخر بالصور

العربيه دي يا جماعه من الاخر كده عربيه كويسه و محركها هو محرك الميجان مو 99 و العربيه انا عارف شكلها قديم حبتين و تابلوها شكله مش حلو اوي برضه ( يعني العربيات اللي دايما نقارنهم بيها شكلهم عدل اوي يعني ) بس خاماتها كويسه و تقفيلها كويس ( ما بقولش ان خاماتها او تقفيلها ممتازين بقول كويسين ركزوا معايا شويه ) و واسعه من جوه بس فيها مقلب سخن الا و هو قطع الغيار اللي مش موجوده بره التوكيل ( ده علي كلام احد ملاكها من معارفي ) و جوه التوكيل في شويه حاجات مش موجوده و اللي موجود غالي معرفش ليه ؟؟؟؟؟؟ اما موضوع الصيانه فهو صعب حبتين بره التوكيل عشان الميكانيكيه اللي بيشتغلوا فيها ( او في الرينو عموما ) قليلين فلازم تتابع صيانتها في التوكيل و نسيت اقول ان الناس اللي اشتريتها بتشكر في العفشه بتاعتها و بتستحمل المطبات و الحفر و النؤر و الاقفاص و البلاعات و الحيوانات و الازاز المكسر والطوب و الي اخره من بلاوي طرق مصر فمن الاخر كده اللي عايز يشتريها يتوكل علي الله بس هيتابع الصيانه في التوكيل و هيستحمل اعار قطع الغيار الحراقه بعد ما الضمان يخلص يكون ربنا عدلها و اتوفرت قطع غيارها بره التوكيل ( و لو كمان تكون رخيصه تبقي حصلت معجزه ) و اسيبكو بقي عشان طولت عليكم و عايز اخد غطس في السرير

التعديل الأخير تم بواسطة pro mada ; 11-11-2009 الساعة 06:56 AM
قديم 11-11-2009, 05:48 PM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير عن اللوجان الجديده من الاخر بالصور

ايه يا جماعه ؟؟؟؟؟؟؟
انا عارف ان في تقارير كتيييييييييير عن العربيه دي
بس انا عامل التقرير ده عشان اطمن اللي عايز يشتريها
21 مشاركه و مفيش رد وااااااااااااحد يوحد ربنا

قديم 11-11-2009, 06:07 PM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all

العربية من رأي الشخصي أنها جيدة إلى حد كبير
وسمعت أنها كما في تقريرك الجميل أنها بتستحمل المطبات الراائعة لبلدنا
المطبات دي عايزة متسلق جبال يطلعها مش عربيات

بصراحة أنا عندي النوع القديم منها الداتشيا 97 بصراحة استحملت كثييييير
بس أنا بهدلتها أوي

على العموم

تقرير متميز يا متميز
إيجاز غير مخل في تقرير رائع من عضو رائع
جزاك الله كل خير

التعديل الأخير تم بواسطة الصيداح ; 11-11-2009 الساعة 06:10 PM
قديم 11-11-2009, 06:56 PM

الله يخليك يا باشا و ده من زوق حضرتك

قديم 12-11-2009, 01:36 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

يا سيدى شكراً
بس لو كنت زودت معلومه و لا اتنين او خبر عن العربيه كانت الناس اتفاعلت معاك اكتر