العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 14-08-2009, 03:33 AM
wood wood غير متواجد حالياً

wood will become famous soon enough
افتراضي اشدها ولا ابيعها

معايا شاهين محتاجه شويه سمكرة ( تغيير الكابود + بعض الخرابيش البسيطه)
محتاجه طقم كاوتش كويس وطبعا الجنوظ بالمرةptmnlo123per1127
محتاج مقصات قدام + سوست غاز فى الخلف علشان العربيه واطيه شويهptmnlo123per111
الجيب (الدرج)بتاع التابلوة مكسر محتاج تغييرptmnlo123per195
فى بدايه صوت ونه فى الكارونه ptmnlo123per144

لما كنت ناوى اشد كنت بجيب لها بعض قطع الغيار زى الكابود جديد من فيات 2000
طقم كاوتش للابواب و الشنطه و الكاوتش اللى فوق الباب و كاوتش اللى بيركب هى الحوض( كل ده علشان التراب اللى مش عارف بيدخل جوه العربيه ازاى)
فوانيس جديده امامى و خلفى + شبكه اماميه من فيات 2000

الى كل الاعضاء المحترمين كل اللى يدخل على الموضوع ده يدينى رأيه يعنى محدش يقرا و يخرج من غير ما يعرفنى رأيه و ايه نصايحكوا اشدها ( عند مين + الاسعار ان امكن +بعض الملاحظات من ذى الخبره)
ولا ابيع على كده بس هجيب ايه؟ و بكام ؟
معلش اسئلتى كتير بس معلش مفيش غير اعضاء المنتدى ده المحترم اللى هيفدونى
ptmnlo123per1106ptmnlo123 per1106ptmnlo123per1106pt mnlo123per1146ptmnlo123pe r1146ptmnlo123per1146

التعديل الأخير تم بواسطة wood ; 14-08-2009 الساعة 03:37 AM
قديم 14-08-2009, 03:37 AM
wood wood غير متواجد حالياً

wood will become famous soon enough
افتراضي رد: اشدها ولا ابيعها

ptmnlo123per1146
قديم 14-08-2009, 04:19 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

يعنى انت محتاج تحط عليها 5 - 6 الاف جنية
سمكرة وكبوت ومساعين وتظبيط عفشة وكاوتش وجنوط وميكانيكا

كل ده عادى ويعتبر من بنود الصيانة والتجديد الدورى ما عدا موضوع الكرونا هو اللى مؤلم شوية

لو بتحب العربية ومريحاك وعارف انك هتقدر تصرف عليها وترجعها احسن مما كانت اصرف عليها واكسبها تانى
لو زهقت منها او عايز تغير احسب هتجيبلك كام بحالتها او بعد تجديد سريع واقتصادى وهتركب ايه بدالها علشان ده الاهم

وبالتوفيق يا باشا ومتنساش تحكيلنا عملت ايه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 14-08-2009, 06:17 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

بص يا باشا اول حاجة تحدد انك عايز تبيع ولا هتركب لو هتبيع يبقي متعملش حاجة شوف العربية بنفس الحالة ونفس الموديل سعرها في السوق كام طبعا انا مش عارف سنة الصنع عشان اقول لك واخصم منها حوالي 3000 جنية وبيع علي كدة لكن لو ناوي تركب يبقي شدها علي نظافة لانك انت اللي هتركب وهات احسن حاجة لانها ليك لكن لو هتبيع اخصم فلوس واللي هيشتري يجيب هو بس 2000 جنية في الكبوت كتير اوي في منة ارخص من كدة وراي لو اسايات العربية كويسة خليها انما لو زهقت منها غيرها وانا مع التغيير زنريح دماغك وتجيب حاجة كويسة

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 14-08-2009, 06:21 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الحاجات اللي فيها بسيطه طالما بعيده عن اساسيات العربيه يبقي اعملها و اركبها
بس لو ناوي تبيع يبقي بيعها علي وضعها و اخسر فيها الف ول ا اتنين احسن من البهدله و الشحططه
مع الصنايعيه و تضييع الوقت ptmnlo123per1106

حـازم خـضـر