العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 26-05-2012, 03:06 PM
عاوز عربية عاوز عربية غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير بشركة سياحة

عاوز عربية has a spectacular aura aboutعاوز عربية has a spectacular aura about
افتراضي الطاسة بتاعة لوجانتي ضاعت يا ناس

انا ليسا جايب لوجي الجميلة من اسبوع وطاسة بتاعة العجل واحدة منهم ضاعت نفس يوم ماشتريتها حد يعرف اجيب منين طاسة واحده بس؟؟؟؟؟ وكمان عاوز اعرف طرق العناية بالتابلوه وفرش العربية اصل اخوكم جديد عالزيرو ده
قديم 26-05-2012, 04:30 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: الطاسة بتاعة لوجانتي ضاعت يا ناس

طبعا دى مش ضاعت دى اتسرقت
هتلاقى عند الناس بتوع الحاجات المستعمله اللى عندهم طاسات عجل وجنوط مستعمله وممكن تلاقيها عند الناس اللى بيزودوا الكاوتش
طريقه العنايه بالتابلوه هو مسحة بقطعة قماش ناعمه يوميا وعدم ووضع اى ملمع عليه لانه بيترك اثر بعد فتره وهو ان التابلوه بيجير واذا كان على الفرش ممكن تعمل كسوه تفصيل شيك وبتحافظ فى نفس الوقت على الاستوفه الاصلى بتاع الكرسى

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 26-05-2012, 04:43 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الطاسة بتاعة لوجانتي ضاعت يا ناس

دى اتسرفت مش ضاعت ذى مقال الاستاذ محمد صلاح ذى مبتحصل معانا بالظبط حتى الان تم تغير معى انا مرتين الطاسات و 3 مرات العلامه الخلفيه ومرتين الاماميه وربنا يستر بيفكر فى ايه دلوقتى اما عن موضوع تجيبها منين فانا اسف معرفش كتير فى القاهره اما عن اسكندريه فى بالهبل

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 26-05-2012, 05:35 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الله يخلف عليك بس اربط باقي الطاسات بقفزان بلاستيك لتقليل السرقه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 29-05-2012, 04:00 AM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف مشاهدة المشاركة

دى اتسرفت مش ضاعت ذى مقال الاستاذ محمد صلاح ذى مبتحصل معانا بالظبط حتى الان تم تغير معى انا مرتين الطاسات و 3 مرات العلامه الخلفيه ومرتين الاماميه وربنا يستر بيفكر فى ايه دلوقتى اما عن موضوع تجيبها منين فانا اسف معرفش كتير فى القاهره اما عن اسكندريه فى بالهبل
طب ياريت تقولي لو فيه حد معين في إسكندرية, الحمد لله لسه محصليش حاجه من دي بس للإحتياط هههههه

على فكرة ماظنش إن الإفزان ممكن تقلل السرقة, يعني إللى نازل وفي نيتو يسرق أكيد معاه موس أو كتر, لاكن هي ممكن تمنع إن الطاسة تتفك وإنت ماشي بسبب مطب ولا حفرة مثلا. كمان مظنش إنها إتسرقت, لو كان الموضوع سرقة كان إللى سرقها سرق الطقم كله أو حتى الإثنين إللى في نفس الجنب. أنا بصراحة محبتش شكل الإفزان نهائي وخصوصا لما حسيت إن الطاسات ماسكة كويس. ممكن تكون الطاسة إللى وقعت دي (لو مكانتش إتسرقت) مكانتش راكبة كويس, حضرتك تمم على الباقي إنهم راكبين كويس.