العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 23-05-2012, 06:21 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من الاخر يا جماعة ... النترا 2012 ولا بلاش؟؟

شكرا على كلامك المنطقى
قديم 23-05-2012, 11:47 PM
strong2008r strong2008r غير متواجد حالياً

strong2008r is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

لا اله الا الله يا استاذ الفرامل بتاعتها قوية جدا مش قوية بس لاة قوية جدا ومفيش حاجة اسمها ضعيفة بعد المية لانى دى فرامل قبل المية شغالة ممتاز وبعد 100 برضة ممتازة
العربية على سرعة 100 بتقف فى 4 ثوان من الثانية 6 الى 10
ادى الدليل

طبعا 4 ثوان قليل مش كتير ولعلمك لما تكون العربية ماشية على 150 وفرملت هتلاقيها فى ثانية جابت 100 وبعد ال100 فرمل هتلاقيها بتاخد وقت اكبر لحد 50 وجربها فى اى نوع عربية حتى 128 هتلاقى كلامى مضبوط على العموم انا اللى جربتها مش abs
ومفرملتش بيها لحد الزحف لاة فرامل طريق عادية وكانت اكثر من ممتازة
معلش العربية دى محترمة جدا وبرضة انتظر راى باقى الاعضاء
شكرا يا باشا علي الرد و الله طمنتني .. كدة الواحد يدفع فلوس و يشتري العربية و هوة مطمن
قديم 24-05-2012, 12:28 AM
strong2008r strong2008r غير متواجد حالياً

strong2008r is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhkash مشاهدة المشاركة

انا كان لي رد على موضوع تاني فى المنتدي و هانقله لك هنا للافاده (انا كنت باسوق عربيه اقل بكتير من الانترا - ف دي تعتبر نقله جامده جدا جدا لي - كما انه لابد ان تكون موضوعي و عادل في تقييم الامور وربنا يوفقكم)
________
شوف حضرتك
مسألة الشكر او الذم فى العربيه ده معيار غير حقيقي للحكم على العربيه
بصفه عامه ممكن تلاقي اللى بيشكر فيها عندو اسباب منها
1 - عندو العربيه و فرحان بيها
2 عندو العربيه و مش عاوز يزعل نفسو
3 بيسوق عربيه تعبانه و اول ما ركبها انبهر بيها
4.................ز

اما اللي بيشتم فى العربيه فعندو اسباب برضو
1- عندو العربيه بعد ما كان راكب عربيه اعلي
2- معندوش العربيه و مش طايل يجيبها و بيعمل زي التعلب لما بص لعنقود العنب على الشجره وقال --هه ده لسه اخضر
3- ...............

مع الاعتذار للمؤيدين و المعارضين و احترامي الكامل لهم
حضرتك الحكم الاساسي فى الموضوع

بس فيه معايير تانيه ممكن تؤثر على قرارك
وهي ان العربيه دي واخده جوايز كتير على مستوى العالم
منها سيارة العام في امريكا
سيارة العام في كندا

وهناك مؤشرات اخري
مثلا انتشار العربيه له مدلول كويس
وعموما انصحك بصلاة الاستخاره

والبعد كل البعد عن السرعه (موضوع الثبات ده بتتقيم بيه عربيات السباق مش عربيه ماشيه معظم الوقت فى شوارع مصر المزدحمه على سرعة 30 كيلو لو بتجري - اكرر معظم الوقت - معظم الوقت)
وشكرا

تفتكروا حضراتكم ان عربيه واحده الجوائز دي تبقي عربيه اي كلام و هل تفتكروا ان حكاية ثابته و مش ثابته و فرامل و صوت ونه وزنه و رجه و الكلام اللى بيتقال ده - كلام منطقي - اعتقد لا 1000000 مره
شكرا يا باشا علي الكلام المنطقي دة
قديم 24-05-2012, 12:33 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

لو حاببها توكل على الله وشتريها عربية غاية فى الجمال والروعة وناعمة يعنى مفيهاش شىء يتعيب ,بجد هى قنبلة الموسم من ناحية التصميم واعتقد هذا التصميم هوالى هيكون نهج لعربيات تانية فى السوق يعنى الجميع هيحولوا يقلدوها لأنها منفردة بشخصيتها --توكل على الله وربنا يكرمك بأذن الله

قديم 24-05-2012, 12:34 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

العربية ديه عجبانى جدا و شايف انها تستاهل سعرها بس عدنى كام استفسار عليها ، أنا باشوف منها موديلات فيها فرامل أمامى و خلفى و موديلات فيها فرامل أمامى ليه بقى ؟؟؟ و قريت ان مفيهاش مرايات ضم لو ده صحيح يبقى عيب فى حقهم.