العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 29-09-2009, 10:59 PM
khaled78 khaled78 غير متواجد حالياً

khaled78 has a spectacular aura aboutkhaled78 has a spectacular aura about
افتراضي رد: السيارات الجديده في مصر

كلامك عن الماتركس الله ينور عليك بس في حاله الاكسنت التوماتيك هل يكون تعبان؟ مع اني عارف فرق السعر والحجم والاستخدام ومش عارف اي فرق تاني هيبقي بالنسبه لي واحد يعني لو الكسنت اتو كويس يبقي اكسنت اتوماتيك ولا ماتريكس مانيوال
قديم 30-09-2009, 05:33 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

معلش اتاخرت عليك في الرد ( كنت بصيف ههههههههه )
الاكسنت ماتورها في خاصيه c v v t و الخاصيه دي بتخليه 121 حصان مش زي الماتركس 104 حصان
الاتنين تقفيل هندي ( تقفيل لووووووووز ههههههه )
طبعا الماتريكس افضل من حيث العلو عن الارض و الانتشار ( لسه الاكسنت الجديده متجربتش اوي بس هي ممتازه )
اسعار قطع غيار الاكسنت الجديده ناااااااااااااااااااااااا ااااااااااار و هقول نار لبعد بكره
صيانه الماتركس اسهل و قطع غيارها رخيصه نسبيا
و في حاجه ممكن متكونش مهمه بالنسبه اوي الاكسنت دي معموله عشان تاكسي
في النهايه احب ارشحلك الماتريكس اي نعم اغلي من الاكسنت بس هستريح ادام
و لو استرخصت و اشتريت الاكسنت ( انا مش بقول انها وحشه في حاجه ) هتصرف عليها كتير
اما الماتريكس صدقني هتريحك ادام ما هو الواحد لازم يبص للمستقبل و لا ايه
اتمني ان اكون قد افدتك و انا في الخدمه اي وقت
قديم 30-09-2009, 07:48 AM
الصورة الرمزية mif
mif mif غير متواجد حالياً

mif is just really nicemif is just really nicemif is just really nicemif is just really nice

toyota hiace high roof f.o.
قديم 30-09-2009, 11:54 AM
Koto Koto غير متواجد حالياً

Koto will become famous soon enough

يا ريت اعرف ايه رأيكم في الرينو اللوجان الجديده تقفيل مغربي او من مصنع رينو في المغرب هاديكم خلفيه عنها هي 1600 cc و تكييف و باور و سنتر و اتنين زجاج كهربه في الهاف اوبشن 63000 و 4 ازاز كهربه و اير باجز للسائق و مش فاكره ايه تاني للفول اوبشن 67000 و لمعلوماتكوا الاسعار دي بتاعت التوكيل انما في المعارض اغلي 5000 ج و ده سببه ان في المعرض العربيه موجوده تاخدها و تمشي انما في التوكيل تحجزها و تيجي بعد 3 شهور
و طبعا سعرها الرخيص بالنسبه للامكانيات بسبب تنفيز لاتفاقيه اغادير بين مصر و المغرب
و كمان هاينزل منها الهاتش باك نفس المواصفات الهاف اوبشن 67000 و الفول اوبشن 71000 اول 2010 ان شاء الله
ياريت بجد اعرف رأيكم فيها لاني ناويه اجيب الهاتش باك و مستنياها ان شاء الله لما تنزل انا اعرف عن الرينو انها عربيه حلوه و موديلاتها حلوه و بصراحه كنت بفكر في هيونداي i10 بس لقيت دي اغلي ب 8000 ج و 1600 cc
فا بقول انا اولي يا تري تفكيري سليم ارجو الرد علي سؤالي
قديم 30-09-2009, 05:43 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

بص حضرتك
الرينو لوجان السيدان 8 صباب بس يعني هتبقي مشلوله من نحيه معدل التسارع
و كمان تصميمها قديم حبتين اما الخامات طبعا معليهاش اختلاف انها ممتازه
اما التقفيل منعرفش نظامه ايه بس هيبقي مش حلو اوي ( ممكن يكون زي التقفغيل الايراني و انا عارفه كويس )
السعر طبعا جميل جدا بس الايرباجز مش موجوده الا في اعلي موديل فقط
العربيه 3 موديلات مانيوال
الموديل الاولاني من غير اي كماليات حتي الكاسيت ب 56000 جنيه
الموديل التاني هاف اوبشن ( تكييف و باور ) ب 63000 جنيه
الموديل التالت فول اوبشن و فيها وساده هوائيه للسائق ب 67000 جنيه
و مصحش ان اي حد يشتريها لانها مش متجربه
اما موضوع الهاتش باك الهاف اوبشن ب 67000 تقريبا
و الفول اوبشن ب 71000 جنيه و الاتنين دول الروماني
لسه هنشوف المغرربي اسعارها ايه
شوف هتعمل ايه و بلغني و انا في الخدمه و لا تنسي صلاه الاستخاره

الكلمات الدليلية
السيارات