العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 25-07-2011, 07:43 PM
الصورة الرمزية young..pharaoh
young..pharaoh young..pharaoh غير متواجد حالياً

young..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب مساعدة في اختيار عربية

بصراحة انا مليش خبرة أوى بس انا عن نفسى بعشق الرينو وانا لو مكانك هفكر فى حاجتين بس الداستر والفلوانس يا اما لو بتفكر تجيب وتبيع بعد شوية ومتخسرش خليك فى يبانى أو كورى ممكن تجيب لانسر او مازدا 3 بس مش موديل السنة وربنا يوفقك

الداستر و الفلوانس أول مره اسمع عنهم يريت شوية معلومات

و المستعمل صعب عشان مش كل شوية ميكانيكي هيبقي عندي دراسة

شكرا للمساعدة

ويريت لو حد يعرف النترا الخليجي بكااام
قديم 26-07-2011, 02:16 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of

لا حضرتك انا مقصدش مازدا مستعملة انا اقصد مازدا زيرو 2010 هو موديل 2011 فول اوبشن مانيوال عامل 132 يبقى موديل 2010 زيرووو هيكون فى حدود 120-125 ألف وطبعا مش محتاج اكلمك عن العربية ........... أما بالنسبة للداستر والفلوانس دور فى قسم الرينو وهتلاقى موضوعات كتير عنهم ودى أهمهم
ده للداستر
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=28048
وده للفلوانس وعلى فكرة الفلوانس فى الحقيقة أجمل من الصور بكتير وخصوصا اللون الأبيض منها تحفة التحف
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=41010
وياريت تقولنا بقى كلية ايه يمكن نطلع زملاء ولا حاجة
قديم 26-07-2011, 02:28 AM
الصورة الرمزية ahmed zawawy
ahmed zawawy ahmed zawawy غير متواجد حالياً

ahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة young..pharaoh مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

عندي كام سؤال و طبعا أملي فيكم كبير انكم تساعدوني

ناوي ان شاء الله اشتري عربية في حدود ال 120 و ممكن تزيد شوية لو لضرورة

بصراحة محتار جدا لان مفيش احتمال تتغير قبل 6 سنين مثلا

معظم الوقت هتبقي التنقلات فردية و سفر يومي عشان الكلية

الاوبشنز و التكيف مهمين جدا

ناس كتير قالت السيراتو جامدة .. بس بصراحة متشائم منها
لأن صاحب ابن عمي نزلت منه عجلة في بلاعة مفتوحة
العربية طارت بمعني الكلمة و بعدها ولعت
الحادثة مشهورة اللي كانت في اسماعيلية من كام شهر

وفي ناس بترشح النترا الجديدة الخليجية بيقولوا اوبشنز عالية جدا و اوفر من المصري ؟!
بس هتبقي في حدود كام ومنين؟! و ايه عيوبها و مميزاتها

و اخبار عوامل الأمان في الالنترا عشان قريت واحد كاتب في مشاركة قبل كدا انها صفر

و لو حد عنده اقتراح تاني يقول اسبابه

و شكرا مقدما ع المساعدة

راي تجيب عربيه اوكتافيا a5 استعمال موديل 2007 عربيه تحفه
انا معايا اوكتافيا a4 موديل 2008 بصراحه عربيه لو ركبتها وبعدين ركبت الكوري تكره العربيات اصلا
وانا بفكر في a5 لانها امكانيتها اكتر واجمل
قديم 26-07-2011, 10:14 AM

young..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond repute

لا حضرتك انا مقصدش مازدا مستعملة انا اقصد مازدا زيرو 2010 هو موديل 2011 فول اوبشن مانيوال عامل 132 يبقى موديل 2010 زيرووو هيكون فى حدود 120-125 ألف وطبعا مش محتاج اكلمك عن العربية ........... أما بالنسبة للداستر والفلوانس دور فى قسم الرينو وهتلاقى موضوعات كتير عنهم ودى أهمهم
ده للداستر
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=28048
وده للفلوانس وعلى فكرة الفلوانس فى الحقيقة أجمل من الصور بكتير وخصوصا اللون الأبيض منها تحفة التحف
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=41010
وياريت تقولنا بقى كلية ايه يمكن نطلع زملاء ولا حاجة
الفلوانس شكلها لذيذ بس بكام و اوبشنز و موتور زي النترا ولا أقل

وأنا في كلية حاسبات و معلومات و هحول هندسة العاشر السنة دي ان شاء الله .. و حضرتك ؟
قديم 26-07-2011, 10:24 AM

راي تجيب عربيه اوكتافيا a5 استعمال موديل 2007 عربيه تحفه
انا معايا اوكتافيا a4 موديل 2008 بصراحه عربيه لو ركبتها وبعدين ركبت الكوري تكره العربيات اصلا
وانا بفكر في a5 لانها امكانيتها اكتر واجمل
مستعمل صعب عشان مش هيبقي عندي وقت اروح لميكانيكي ومش هعرف افاصل في قطع الغيار و الحاجات دي بسمع ان الالماني نار

شكرا لحضرتك ع المساعدة