العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-07-2012, 03:39 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي مذكراتى ايام الثورة موضوع مميز جدااا وياريت كل واحد يكتب مذكراته او المواقف اللى حصلتله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بصراحه فكره الموضوع ده فى بالى من فتره كبيرة جدااا وبصراحه انا متشوق جدااا اسمع حكايات كل واحد عن الايام ديه ساعت البلطجيه واللى يقولك الحححق دووول جيين من هنا واللى يقولك لا الحق دول جايين من هنا و الجوامع تنادى يا جماعه خلى بالكم من عربيات الشرطه و الاسعاف و الكهربا

والناس اللى مكنتش بتروح الشغل وقعدين طول اليوم فى الشارع بيحموا البيوت واللجان الشعبية

فياريت كل واحد يقول قصته كانت مفرحه او محزنه لان فعلا هيبقى فيه حاجات طالعه من الايام ديه تحفه بجد

ابداء انا بقصتى الاول

انا زى ما انتوا عارفين او اللى ميعرفش يعرف

ليا بيتين ولله الحمد

واحد فى المعادى بقضى فيه فترات الدراسه فقط
وواحد فى دار السلام بقضى فيه فترات الاجازة المدرسية

وطول عمرنا على الحال ده طول عمرنا

والفرق بين المعادى ودار السلام
زى بالظبط الفرق ما بين
مصر الجديده و الدرب الاحمر

مع تحياتى للجميع طبعا بس انا بوضح علشان اللى ميعرفش دار السلام
انا هبداء الحكاية معاكوا من اول شرارة للثورة

كان يوم الثلاثاء 25يناير 2011 فى حوالى الساعه الواحده ظهرا قاعد فى شقة المعادى علشان كان يوم الخميس بعد بكره ساعتها هنروح على شقة دار السلام علشان نقضى الاجازة بتاعت نصف العام هناك قاعد فى اوضتى وقدامى الكمبيوتر و جنب الكمبيوتر التلفزيون علشان وانا قاعد على الكمبيوتر اتابع التلفزيون للاخبار وكدا
ومره واحده لقيت الاخبار جاية

وفيه ناس على ممثلين نازله وكان منهم عمرو واكد وحمدى قنديل وغيرهم وبيطوفوا فى الشوارع كانوا بيهتفوا (يا اهالينا انضموا لينا) و(عيش حرية عدالة اجتماعية ) وكانوا دوول اول شعارين قامت عليهم الثورة وبصراحه لخصت يعتبر كل ما يريده الشعب فى ثلاث كلمات بس و ساعتها محدش منا نزل من البيت مع اننا اصلا بعيد عن الاحداث ديه وسمعنا ان الامن المركزى نزل الشارع بكثرة و ان الايام الجاية ممكن يحصل حاجه
وعدا يوم الثلاثاء وجه يوم الاربعاء يوم 26 يناير 2011
كان يوم عادى جداااا بالنسبه ليا ومكنش فيه اى اخبار غير فى الجرانين فقط ساعتها عن اللى حصل امبارح خصوصا جرانين المعارضه طبعا بس التلفزيون يوم الاربع على حسب مشاهدتى له مكنش فيه حاجات كتير عن اللى حصل يوم الثلاثاء غير فى القنوات الاخبارية طبعا
وكنت جالس على الكمبيوتر الساعه الثامنه مساء فى اليوم ده على الكمبيوتر ومره واحده جالى تليفون تررن ترررن

انا: الو سلامو عليكوا
اللى متصل : ايوه وعليكم السلام سيد معايا
انا : ايوه مين معايا
اللى متصل: انا فلان الفلانى صاحب فلان اللى كنت جمعت كمبيوتر ليه قبل كدا وعاوزك تجمعلى كمبيوتر
انا : هو اوك بس فيه مشكلتين
اللى متصل : ايه هما
انا : الاولى انى مش هقدر اجيبلك جهاز لو انت عاوزوا كامل اقل من 2000 جنية لان ده اقل سعر كمبيوتر نضيف جدااا فى وقتها ومازال الى الان مع ثبات السعر و طبعا التكنولوجيا بقت اعلى من ساعتاه

والمشكلة التانية انى والدتى مش هترضى تنزلنى من البيت اصلا علشان اللى انت شايفه ده واللى حاصل تحت واحنا اصلا هننزل نشترى الجهاز من التحرير فاجل الموضوع لبعدين

اللى متصل : مش هينفع لازم النهارده وكدا طيب هاجى اخدك بالعربيه من باب بيتك واوصلك تانى لباب بيتك

انا : صدقنى مش هينفع محدش هيرضى ينزلنى اصلا من باب البيت (ساعتها انا كلمت والدتى انا فيه كذا كذا وهنزل التحرير طبعا كان ردها طيب اياك انت تعملها وشوف ايه اللى هيحصل )

فقلتله بص مش هينفع فعلا والمشكله بصراحه ان الوالده ممانعه

اللى متصل بيا : طيب خد مراتى تكلم والدتك وهنخليك تيجى معانا وبعد ما المدام بتاعته جزاها الله خير كلمت والدتى وبعد عناء والدتى وافقت بالعافية

قالى خلاص انت ساكن فين قلتله فى كذا كذا قالى خلاص انا نصف ساعه وهكون عندك لانى هجيلك من حلوان

انا : اوك وانا هلبس وهستناك

وفعلا نصف ساعه وكان تحت البيت ونزلت معاه وروحنا التحرير واثناء ما بدائنا ندخل فى منطقة وسط البلد اذ بى فوجئت بكمية امن مركزى رهيبه بمعنى الكلمه وكله لابس خوذته و معاه عصايته والبتاع الازاز اللى بيحموا بيه نفسهوم بيه ومفيش مكان مش قاعدين فيه الجناين اللى فى الميادين تلاقى العساكر نايمين فيها على ارصفة الشوارع تلاقى بتوع الامن المركزى فرشين الرصيف كله وفعلا كان اول مره فى حياتى اشوف الكمية ديه من الامن المركزى وكاننا داخلين حرب بالظبط دخلنا ساعتها جراج المول اللى كنا عاوزين نشترى الجهاز منه واشترينا الجهاز و بعدين زى ما احنا خرجنا من المول بالعربيه تانى لنشاهد نفس كميات الامن المركزى وساعتها كان كل اللى شغالين فى المول عندهم رهبة وخوف فظيع من فقط فكره الخروج من المول حتى لو علشان يجيبوا اكل ليهم وكله كان بيقول هنمشى ازاى من هنا وساعتها المول كان راااااايق جدااا ومكنش فيه غيرنا المهم زى ما قولت خلصنا الشراء وروحنا على حلوان بالعربيه ركبت الجهاز و ظبط الويندوز والبرامج وكدا والراجل وصلنى تانى لغاية البيت وكانت الساعه حوالى الثانية صباحا و انا فى قمة التعب ونمت وصحيت تانى يوم اللى هو يوم الخميس 27 يناير وبالنسبه لي كان يوم غير عادى لاننا بنلم هدومنا ورايحين على دار السلام وروحنا دار السلام وجاء اليل وكانت حوالى الساعه التاسعه مساء وكان برنامج بتاع محمود سعد وساعتها قعد يقول على مظاهرات يوم الجمعه وكان معاه مجدى الجلاد و كان محمود سعد بيقول ان الناس تعبت من اللى بتشوفوا ولازم ده يحصل ومجدى الجلاد كان بيقول ان فيه ناس بتعد نفسها للسفر الان وقد تكون فعلا سفرت خلاص وانا مش هسيب مصر ابدا مهما حصل

وطبعا ساعتها يوما لخميس ده كنا مرتبين نفسنا اننا بكره الجمعه يوم 28 يناير نروح مدافن الامام لنزور اقاربنا الله يرحمهم وبعدين ندخل سوق الامام ونركب ونرجع البيت تانى

يتبع .........

ياريت الكل يقول على ايام الثورة معاه الموضوع ده هيبقى زى ارشيف لايام الثورة فى ايامها الاولى

سيد عصام

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 27-07-2012, 04:21 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مذكراتى ايام الثورة موضوع مميز جدااا وياريت كل واحد يكتب مذكراته او المواقف اللى حصلتله

انا كان بالنسبالى يوم 25 يناير
كاى يوم معتاد
و عدى لغاية جمعة الغضب

و فتح السجون
كونت مكلبش فى البيت بمعنى الكلمه

من كترة البلطجه

لدرجة ان اللى بينزل يصلى
لازم ياخدوا منك الشبشب

وصلنا لدرجة مش عارفين ننزل نجيب كيلو طمام

الدبابات كانت فى الشارع
وكل شويه اسمع صوت رشاشات
و الدبابات شغاله دوريات
كانى على الحدود مع اسرائيل

انا مشاركتش فى المظاهرات غير فى الاخر خالص

بس برده مكنش فيه اى امن فى البلد

لغاية لما قطعوا الموبايل و النت
و كان يوم ساعتها

كونت بقضى يومى على التلفزيون

و كل شوية يقولك بيان هام من رئاسة الجمهوريه
افضل ملطوع بالساعات لغاية لما يتعلن

من كثرة الانفلات الامنى
وصل ان سكان البرج نزلوا بالشوم و السواطير
وقاعدين تحت
و ياما اضرب عليهم نار
انا منزلتش غير مره واحده

و انا وصلت لمرحله

انى ركبت باب حديد على باب الشقه عندى
وتربست الباب الحديد
و تربست باب الشقه بكل ما تتخير
و كل شويه اسمع اصوتا حاجات بتكسر
اعرف ان فيه بلطجيه جايه
و جبت كرسى و فضلت قاعد ماسك المسدس و السكاكين
طول الليل و النهار ملطوع عند الباب
حتى الاكل بتاعى و انا على الكرسى برده
يدوب انا اخلص الدوريه بتاعتى و يجى واحد يستلم مكانى
و انا اروح على التلفزيون عدل

كانت ايام رعب بجد
ده انا خوفت اطلع البلكونه الاقى رصاصه فيه عدل

قديم 27-07-2012, 05:01 AM
محمد السيد 78 محمد السيد 78 غير متواجد حالياً

محمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to behold
افتراضي رد: مذكراتى ايام الثورة موضوع مميز جدااا وياريت كل واحد يكتب مذكراته او المواقف اللى حصلتله

بالنسبة لى قبل الثورة ماكنتش متابع اى برامج حوارية وانا بطبيعتى ماليش فى السياسة وطبيعة شغلى كانت بتخلينى معظم اليوم برة المهم مما سبق انا ماكانش عندى خبر بموضوع المظاهرات ده وبعد يوم التلات 25 بدات اسمع ان فى قلق فى القاهرة وانا اساسا من الاسكندرية المهم يوم الجمعة(جمعة الغضب) رحت الشغل عادى جدا ماكنتش اعرف ان فى جمعة الغضب اساسا وبطبيعة شغلى برضه كنت بروح فرع دمنهور للشركة التى اعمل بها يوم الجمعة لمتابعة سير العمل هناك المهم اخدت عربية الشركة(شاهين) وميكانيكى وكهربائى وسافرنا على دمنهور وصلنا قبل صلاة الجمعة صلينا وبدانا شغل وخلصنا حوالى الساعة 3 عصرا وبدانا رحلة العودة الى الاسكندرية (على فكرة ماكنش فى اى شئ فى دمنهور ) ولا كنا حاسين بالدنيا لان العربية مافيهاش راديو وماحدش خد باله ان خطوط الموبايل مش شغالة المهم بعد دمنهور بحوالى 20 كيلو لقيت العربيات الناحية التانية عمالة تقلب نور قت اكيد فى رادار وهديت السرعة وفضلت ماشى مهدى اكتر من ربع ساعة وانا عمال ادور على الرادار ومش لاقيه وفجاة لقيت كمية كبيرة من العربيات ماشية عكس وجايين فى وشى المهم وقفت وبسالهم فى ايه قالولى ان فى كفر الدوار المتظاهرين قافلين السكة وماحدش بيعدى ومن هنا بدات الماساة وقررنا التوجه الى المنصورة واتخاذ الطريق الدولى الى الاسكندرية ومجرد ماوصلنا المنصورة كان الجيش نزل وقفل مداخل المدينة فرجعنا تانى على الزراعى وقلت للى معايا انا هبات فى فرع دمنهور لحد الصبح وصلنا دمنهور وصليت المغرب والعشاء وبعد الصلاة فوجئت بان الفنيين اللى معايا قالولى احنا مش هنبات قلت لهم طب هنعمل ايه مانتم شايفين مش هنعرف نوصل اسكندرية قالولى لازم نروح . المهم طاوعتهم وبدانا الرحلة مرة اخرى الى الاسكندرية زراعى كان الطريق بدا يفضى ولكن بمجرد وصولنا كفر الدوار لقيت كمية من الشباب والصبية مولعين فى كاوتش وعربيات بوليس محروقة وماسكين سنج وشوم وسيوف وبيوقفوا كل عربية يبصو على الركاب فيها كل ده واحنا مذهولين مما يحدث ومش عارفين ايه اللى بيحصل وعدينا كفر الدوار بسلام ووصلنا الى اسكندرية وبمجرد اقترابنا من كوبرى التاريخ لقيت شوية اطفال بيوقفو العربيات وبيقولو ماحدش يعدى من هنا فى ضرب نار حى قدام ناحية مينا البصل انا ساعتها كل اللى شاغلنى انى اوصل العربية لحد الشركة وبعدها اللى يحصل يحصل لانها مش عربيتى ودخلت على المينا من ناحية باب 22 الىمقر الشركة والحمد لله واليوم ده ماعرفتش اروح ونمت فى الشركة والحمد لله ان التليفون الارضى كان شغال وطمنتهم فى البيت الساعة 2 ليلا وروحت يوم السبت الساعة 10 ص.
قديم 27-07-2012, 05:06 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

ايه المواضيع الجامدة دى ياسيسو

الله أكبر عليك

انا متابع معاك

وهاكتب لما تخلص

ان شاء الله

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 27-07-2012, 05:37 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

كانت الساعه الواحده صباحا فى يوم 28 يناير على الكمبيوتر بلعب لعبة اونلاين
ومره واحده لقيت النت فصل وافتكرت ان النت فصل عادى يعنى زى ما بيفصل ودقيقة وجاى ولكن المده طالت ودخلت فى ساعه ومره واحده افتكرت ان بكره بيقولوا ان فيه مظاهرات وجه فى بالى ان ممكن الحكومه هى اللى عامله كدا بس كنت مستبعد انهم يعملوا كدا وبعد ما الشك بداء يلعب جوايا اتصلت بكذا واحد صحبى من اللى بيلعبوا اللعبة ديه معايا وكلهم اكدوا ليا ان النت قطع عندهم هما كمان وساعتها اتاكدت ان الانترنت الحكومه قطعته عن مصر
جه يوم الجمعه 28 يناير وفى اليوم ده محدش كان متوقع ان اليوم ده يعتبر فاصل مابين كل اللى فات وبين كل اللى جاى وان لازم كل اللى ظالم نهايته فى اليوم ده
صحيت الصبح متعكنن من حكاية النت اللى قاطع علينا ونزلنا انا وخالى وخالى التانى وجدتى ووالدتى ورايحين على المدافن بتاعت العيلة (اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ) نسلم عليهم واشترينا الجورنان وروحنا هناك والغفير بتاع المدافن جاب كراسى نقعد عليها واحنا قاعدين كنا بنتكلم على اللى هيحصل النهارده وان النهارده هيبقى يوم هيتحبس فيه ناس كتير و كان خالى بيقرا الجورنا بتاع الاهرام لقا موجود فيه خبر ان السيد الرئيس هيحضر معرض الكتاب غدا وكدا وساعتها علق على الموضوع كالاتى كان مبارك يكلم حبيب العادلى ( ايه يا حبيب الدوشه اللى سمعها ديه واالكلام الفارغ ده حبيب يرد عليه متقلقش ياريس كله هيخلص النهارده وبكره هتروح معرض الكتاب وكله هيبقى تمام ) هههههه و بعدها خرجنا ومره واحده لقينا ان الشبكه البرتقالى قطعت بدون ذكر اسماء طبعا وانا ساعتها كان معايا شبكه حمرا وكان لسه فيها شبكه و روحنا وتسوقنا وبعدين لقينا ان كل خطوط الشبكه الخضراء وقفت ومبقاش فيه شبكه قلنا اووووبا ايه ده هو ايه اللى هيحصل النهارده و بعدين وعلى نهاية صلاة الظهر بالظبط كنا بنركب الميكروباص علشان نروح بيتنا وساعتها وجدنا ان الشبكه الحمرا هى كمان قطعت وكدا كل خطوط الموبيلل بقت قطعه نور ومايه خالص طبعا ساعتها كنا فاكرين ان اليوم ده هيبقى ضرب نار على بتوع المظاهرات وهتبقى نهايتهم النهارده المهم روحنا البيت مسرعين وطلعنا البيت وبقينا نشوف التلفزيون المصرى للاسف ساعتها وكان فيلم عربى اللى شغال وقتها وجبت الجزيرة الاقى البلد والعه

ومظاهرات وعيش حرية عدالة اجتماعية و مدرعات الشرطه بتضرب خرطوش على المتظاهرين و المتظاهرين يضربوا طوب وكان الوضع غير مبشر بالمره بنجاح الثورة نهائيا وقتها وعلى الساعه 4 العصر كدا ومع بداية بداء غروب الشمس بداء التلفزيون المصرى يبث فى شريط الاخبار اللى تحت فى الشاشه ان على لسان لؤات فى الشرطه وكدا ان السيطرة تمت خلاص على المظاهرات وفى خلال ساعتين هيكون كل شىء منتهى طبعا كلنا قلنا ايه ده ده بعد كدا هيطلع عين الشعب ده فى كل حاجه وبعدين بداء التلفزيون يجيب الاخبار والمذيعين اللى بيطلعوا يقولوا النشره وجت الساعه خمسه ونصف تقريبا وحسنى مبارك اعلن عن نزول الجيش للشارع وبداء حظر التجوال بداية من الساعه السادسه وطبعا كلنا كنا فى البيت معدا خالى وكان بيعمل فى محل للحلويات فى شارع الهرم واحنا مش عارفين نتصل بيه ولا نعرف حاجه عنه وبيقنا مش عارفين نعمل ايه ساعتها على خالى ده مع العلم خالى ده راجل كبير عنده 30 سنه بس احنا كنا قاقانين عليه طبعا و بعدين جت الساعه 7 ولسه مجاش وبدائنا نعرف فى التلفزيون ان الشرطه انسحبت مع وجود حرائق كثيره حدثت لمقر الحزب الوطنى وللسيارات فى الشوارع و الاعلان عن حرائق قسم ورا قسم و جت الساعه الثامنه مساء والجيش كان بدائت اول دفعات ليه تنزل الشارع بس كان لسه مبقاش باعداد كبيره ومكنش فيه اى وجود لاى شرطى او عسكرى او اى احد بيلبس لبس ميرى نهائيا المهم وجدنا خالى هذا راجع عمال يعيط جامد جدا وعينه حمرا اوووى كنا فاكرينه بيعيط على حال البلد طلع القنابل المسيله للدموع هى اللى واجعه عينه وكان ساعتها اول ما اعلنوا عن حظر التجوال

من الساعه 6 جه للفرع الى هو شغال فيه انهم يقفلوا ويمشوا باسرع وقت وفعلا بداء يقفل كل شىء ومشى فعلا الساعه 6 ونصف من الفرع من اخر شارع الهرم ناحية ميدان الرماية كدا وملقاش ولا مواصله واحده فاضطر ان يمشى كل هذه المسافه على قدمه من ميدان اخر شارع الهرم الى الملك الصالح و كان بيحكى ساعتها وبيقول كانت الساعه حوالى 7 وكان عند محل ادوات كهربائية كبير لا اتذكر اسمه الان فى شارع الهرم وجد ناس كتير الى خارج معاه تلفزيون واللى معاه كرسى واللى معاه كمبيوتر وريحة القنابل المسيله للدموع فى كل مكان تخلى اى حد يعيط كدا ويتخنق من ريحتها المهم فضل ماشى كل ده لغاية ما وصل الملك الصالح و ركب ميكروباص ساعتها سواق الميكروباص قال الاجرة 2 جنية والى مش عجبه ينزل (لقيت خالى بيقولى وواله لو كانت ب 20 جنية كنت هديهاله بس اروح ) هههههههه حسبى الله ونعم الوكيل فى الطمع واستغلال الظروف

المهم على الساعه 10 مساء كان الجيش بداء يبقى له تواجد فى الشارع مع وجود صرخات فى التلفزيون المصرى من ستات وبنات وكدا الحقونا البلطجيه طلعوا علينا والحقونا بيهجموا على القسم اللى قدام بيتنا و الشجر هيولع من الحريقه اللى قدام القسم وكدا والبلطجية بيهجموا على دارى و كارفور و ماكينات الصراف الالى (الفيزا او ATM) وكل محلات الاجهزة الكهربائية وبيهجموا على كبريهات شارع الهرم وولعوا فى كبارية الليل وفى نفس الوقت المتظاهرين قدروا يوصلوا للميدان من كذا ساعه وخلاص بقى مكانهم الميدان وبعدين اعلن حظر التجوال انه من ال 7 صباحا الى 2 ظهرا على ما اتذكر

وعدى هذا اليوم الصعب جداااااااااااااااااا جدااااااااااااااااااااااا اااااا

بصعوبه بالغه

يتبع ....................

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم