العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 27-09-2012, 10:28 AM
بلاشانت بلاشانت غير متواجد حالياً

بلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really nice
افتراضي رد: الحمد لله استلمت لانوس 2013 استفسار عن الريموت بتاع الانذار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة simsim1996 مشاهدة المشاركة

ايوه تمام الكتالوج متكلمين على الزرار ده واننا لازم ندوس عليه بدبوس او مفك رفيع بس المشكله انى مش عارف الجهاز راكب فين قلبت عليه الدنيا قدام مالقيتش غير البوق بتاع السرينه بس
واتصلت بيهم مارضيوش يقولوا لى هو راكب فين وقالوا لى هات العربيه وتعالى شرفنا هانعملهولك فى 5 دقايق تقريبا شكوا فيا انى عايز اسرق العربيه
يا باشا لاء الى بدوس عليه بدبوس ده بيعمل ريستارت للجهاز لو هنج لكن الى انا بقول عليه ده زرار طالع من الجهاز بسلك وبدوس عليه بصباعك ذى اى زرار سوسته يارب تكون فهمتنى ولا تحب اصوره لك
قديم 27-09-2012, 10:35 AM

بلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really niceبلاشانت is just really nice

على فكره موضوع جهاز الانذار ده اونطه لا امان ولا حاجه هقولكم اذاى لو انت حبيت تسوق عربيتك وانت ممعكش الريموت ينفع
هتفتح الباب بالمفتاح عادى والعربيه هتزمر السرينه العبيطه بتاعه لعب الاطفال دى
فانت كل الى هتعمله هتحط المفتاح فى الكونتاكت وهتقوم عامل كام خطوه كده مع بعض وفى اجهزه بتحتاج تستخدم الزرار الى اتكلمت عليه قبل كده انا مش هينفع اشرحها علشان مكنش سبب فى سرقه عربيات بعدها السرينه هتسكت والكنتاكت هينور ودور وطير يا برنس
وفى طريقه تانيه اسهل بكتيييييييييييييييييييييي ير وبتحتاج نص دقيقه فقط لابطال جهاز الانذار

قديم 27-09-2012, 04:33 PM
asom_6 asom_6 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدنى

asom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the roughasom_6 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلاشانت مشاهدة المشاركة

على فكره موضوع جهاز الانذار ده اونطه لا امان ولا حاجه هقولكم اذاى لو انت حبيت تسوق عربيتك وانت ممعكش الريموت ينفع
هتفتح الباب بالمفتاح عادى والعربيه هتزمر السرينه العبيطه بتاعه لعب الاطفال دى
فانت كل الى هتعمله هتحط المفتاح فى الكونتاكت وهتقوم عامل كام خطوه كده مع بعض وفى اجهزه بتحتاج تستخدم الزرار الى اتكلمت عليه قبل كده انا مش هينفع اشرحها علشان مكنش سبب فى سرقه عربيات بعدها السرينه هتسكت والكنتاكت هينور ودور وطير يا برنس
وفى طريقه تانيه اسهل بكتيييييييييييييييييييييي ير وبتحتاج نص دقيقه فقط لابطال جهاز الانذار

الطريقة الأولى مشروحة فى الكتالوج علشان لوضاع الريموت او باظ تعرف تشغل عربيتك بالمفتاح وتلغى الأنذار ... بس طبيعى محتاجة يكون معاك المفتاح.

أيه هى بقى الطريقة التانية اللى بتتعمل فى نص دقيقة دى ... قلنا على فكرتها يمكن نشوف حل ونفاديها بشكل ما .... عموماً كلامك مظبوط فى نقطة ان الانذار اساساً لعب عيال دلوقت واصلاً الناس اتعودت على صوته لانه بقى راكب على كل العربيات تقريباً وحتى الموتوسيكلات , يمكن أأمن طريقة مادية تقدر تعملها انك تشيل واحد من الفيوزات اللى فى علبة الفيوزات تحت الكبود خصوصاً بتاع طلمبة البنزين لانها مش هتدور ومحدش هيفهم ايه السبب والحل ساعتها انه يقطر العربية كلها.
على فكرة انا مركب الأنذار علشان استفيد بالريموت ووحدات الرفع ... لأنى كتيييير جداً بنزل وانسى الزجاج وبتبقى رخمة قوى انك ترجع تانى تفتح الكونتاكت وترفع الزجاج ... بالريموت دوسه واحدة والسيد وولف يرفع الزجاج ويسنتر البيبان ويبقى كله تمام التمام
الميزة التانية تشغيل الانتظار مع فتح اى باب من الابواب الاربعة
بالنسبالى هما دول الميزتين الوحيدتين لجهاز الوولف باشا

أأظماء وأنت العذب فى كل مورد ..... وأظلم فى الدنيا وأنت نصيرى
قديم 27-09-2012, 08:56 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asom_6 مشاهدة المشاركة

الطريقة الأولى مشروحة فى الكتالوج علشان لوضاع الريموت او باظ تعرف تشغل عربيتك بالمفتاح وتلغى الأنذار ... بس طبيعى محتاجة يكون معاك المفتاح.

أيه هى بقى الطريقة التانية اللى بتتعمل فى نص دقيقة دى ... قلنا على فكرتها يمكن نشوف حل ونفاديها بشكل ما .... عموماً كلامك مظبوط فى نقطة ان الانذار اساساً لعب عيال دلوقت واصلاً الناس اتعودت على صوته لانه بقى راكب على كل العربيات تقريباً وحتى الموتوسيكلات , يمكن أأمن طريقة مادية تقدر تعملها انك تشيل واحد من الفيوزات اللى فى علبة الفيوزات تحت الكبود خصوصاً بتاع طلمبة البنزين لانها مش هتدور ومحدش هيفهم ايه السبب والحل ساعتها انه يقطر العربية كلها.
على فكرة انا مركب الأنذار علشان استفيد بالريموت ووحدات الرفع ... لأنى كتيييير جداً بنزل وانسى الزجاج وبتبقى رخمة قوى انك ترجع تانى تفتح الكونتاكت وترفع الزجاج ... بالريموت دوسه واحدة والسيد وولف يرفع الزجاج ويسنتر البيبان ويبقى كله تمام التمام
الميزة التانية تشغيل الانتظار مع فتح اى باب من الابواب الاربعة
بالنسبالى هما دول الميزتين الوحيدتين لجهاز الوولف باشا
انا مش عايز اقول الطريقه التانيه علشان مخدش وزرها وكمان الى ناسى الريموت كفايه عليه الطريقه الاولى انا مجربها قبل كده...

على فكره انا معاك فى موضوع الفيوز وكمان قفل الدركسيون مهم جدا لكن هنعمل ايه فى الكسل
بس انا عندى استفسار عن وحده الرفع وياريت اقدر اوصل الى انا عايز اقولو
فى ناس بتقول انها بتهلك مكن الزجاج الكلام ده صحيح الى انا فاهمه عن طريقه عمل وحده الرفع انها بتاخد امر من جهاز الانذار لرفع الزجاج المفتوح طيب بالنسبه للزجاج المقفول برضوا بيدخل كهربا للمكن لو صح يبقى فى كل مره بنقفل الزجاج بنحمل على مكن الزجاج المقفول انا مش عارف كلامى صح ولا لاء
قديم 27-09-2012, 10:27 PM
simsim1996 simsim1996 غير متواجد حالياً

simsim1996 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلاشانت مشاهدة المشاركة

يا باشا لاء الى بدوس عليه بدبوس ده بيعمل ريستارت للجهاز لو هنج لكن الى انا بقول عليه ده زرار طالع من الجهاز بسلك وبدوس عليه بصباعك ذى اى زرار سوسته يارب تكون فهمتنى ولا تحب اصوره لك
ربنا يكرمك ياباشا هاتعبك معايا وتصوره وتورينى شكله لانى مش عارف شكل جهاز الانذار ايه ولا راكب فين اصلا فى العربيه فلو شفت صورته ممكن ادور تانى والاقيه
المشكله انه صعب اروح بالعربيه للتوكيل فى جسر السويس لانى ساكن فى اكتوبر والمصنع بتاعهم فى اكتوبر اجازه جمعه وسبت زى حالاتى تمام وبيقفلوا كل يوم الساعه اربعه ونص وانا بارجع البيت 6