العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 06-03-2012, 09:51 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة جننتنى وخلت الميكانيكية تشتغلنى صح

ونة بلى العجل عن تجربة عندى كانت بتظهر على سرعات عالية زيى عندك كده بس كانت لما تظهر تفضل موجودة لغاية لما اهدى تانى عن سرعة بداية ظهور الونة

انا كان قصدى انك و انت ماشى اول ما الصوت يظهر و بالاخص فى اعلى مرحلة اللى هيا عند سرعة 80 ابقى هات الفتيس على N عشان لو الونة راحت كده حنتأكد انها من الفتيس او الماتور و لو مراحتش حيبقى من حاجة تانية ( مع احتمالية قليلة جدا انها برضه من الفتيس )

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 06-03-2012, 10:48 AM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

يا باشا لو بلى عجل بتسمع صوت خشونة متكررة كأنه من تحت العربية مش جوة الموتور
قديم 20-03-2012, 07:36 AM
elshafey elshafey غير متواجد حالياً

elshafey is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

طيب اللى قالك بلى عجل و اللى قالك بلية كاتينة ..... هل غيرت حاجة من دول ؟
و لو افترضنا انه فتيس هل حضرتك مستعد تغيره دلوقتى بالرغم انه طبيعى عدا موضوع الونة ؟

هل جربت لما الونة تظهر تجيب الفتيس على N ؟
الفترة اللى فاتت الصوت ماكنش بس حصل حاجة غريبة
وانا ماشى كان فى ملف قدامى صاحبى قالى اقرص على العربية فى الملف وفعلا قرصت فى الملف الصوت زهر فجااااااااااااااة

ومشيت بيه وبعد شوة بدئت اهز فى الدريكسيون يمين وشمال الصوت يظهر ويختفى يظهر ويختفى فرجعت الدريكسوين لوضع ظهور الصوت والصوت كان عالى جداا

ورحت ناقل الفتيس على وضع ال N الصوت لم يختفى وكان موجود لحد لما وقفت بالعربية ومشيت بيها تانى ورجيت العربية وانا ماشى بالدركسيون يمين وشمال لحد لما الصوت اختفى

صاحبى قالى يبقى مشكلة زوايه
رحت لبتاع الزوايه قالى مافيش حاجه دى ممكن تكون مشكلة بلى عجل او مشكلة راس كوبلن داخلى

انا مش عايز اغير حاجه الا لما اتاكد المشكلة من اين بالظبط لانى بصراحة صرفت كتير على قواعد مواتير وفتيس وقرف وزهقت

المشكلة ممكن تكون من ايه يا ترى؟؟
قديم 20-03-2012, 07:39 AM
elshafey elshafey غير متواجد حالياً

elshafey is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

ونة بلى العجل عن تجربة عندى كانت بتظهر على سرعات عالية زيى عندك كده بس كانت لما تظهر تفضل موجودة لغاية لما اهدى تانى عن سرعة بداية ظهور الونة

انا كان قصدى انك و انت ماشى اول ما الصوت يظهر و بالاخص فى اعلى مرحلة اللى هيا عند سرعة 80 ابقى هات الفتيس على N عشان لو الونة راحت كده حنتأكد انها من الفتيس او الماتور و لو مراحتش حيبقى من حاجة تانية ( مع احتمالية قليلة جدا انها برضه من الفتيس )
تسلم يا باشمهندس ربنا يعزك انا عملت بكلامك زى ما ذكرت فى الرد اللى فات
واثناء ظهور الصوت نقلت الفتيس على N والصوت لم يختفى
وزى ما حضرتك ذكرت الصوت عندى بيظهر على سرهات فعلا بالظبط زى ما حضرتك قولت
قديم 20-03-2012, 08:32 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

عيب كرونه فتيس

أو بلى عجل ( غالبا أمامى )

( حاجه منهم الإثنين )

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير