العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 19-06-2011, 06:31 PM
بن رشد بن رشد غير متواجد حالياً

بن رشد is on a distinguished road
عاجل الحقوني العربيه بتنتش علي السرعات العاليه...مش عارف اعمل ايه؟

لسه مغير بوجيهات وطقم سلك بوجيهات وعامل سيرفيس كامل للسيور والفلاتر والعربيه كان فيها نتشه صغيره علي الاولاني كنت بلاحظها في الشوارع الصغيره الضيقه لاني لو حبيت احرق شويه عشان اجيب التاني وانا ماشي علي السلانسيه كانت تنتش مني.... دلوقتي بقيت ساعات تنتش حتي علي الخامس يعني علس سرعه 100 ........
بصراحه انا مش عارف اعمل ايه ياجماعه ياريت اللي يعرف يفيدني
قديم 19-06-2011, 11:08 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحقوني العربيه بتنتش علي السرعات العاليه...مش عارف اعمل ايه؟

انت بتحط بنزين 80 لو صح يبقى لازم تغير لو مش صح هقولك تعمل اية تروح عند كهربائى كويس يبص على موتور طلمبة البنزين ممكن يكون هو السبب وربنا معاك

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 20-06-2011, 02:03 PM

أستاذ محمود شكرا لردك ياباشا بس انا مش بستخدم 80 وانا لسه مغير عوامه وطبعا حضرتك عارف ان الطرمبه بتبقي في التنك ومكنش في مشكله وبعدين انا شاكك في حاجه بس مش عارف صح ولا لا..
ممكن تكون الموبينه اللي هي طالع منها اسلاك البوجيهات تكون بتهيس في توزيع وانتاج الكهرباء لان العربيه بعد قبل مغيرلها البوجيهات كانت بردو بتنتش بس مش علي السرعات العاليه وبعد مغيرتها كانت احسن بس دلوقتي زادت تاني وبردو عندي شك انه ممكن يكون عيب رشاشات مثلا.... والله انا محتار
قديم 20-06-2011, 05:56 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

لو رشاشات العربية هتغيب معاك فى الدوارة دة لو رشاشات
اما لو موبينة ممكن تروح لقطع غيار استيراد وتجرب واحدة لو اتظبطيت يبقى كويس وربنا معاك

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 21-06-2011, 12:32 AM

طيب هي مش ممكن يكون رشاش بايظ او اتنين والاتنين التانيين شغالين كويس وتشتغل عادي من غير متغيب في الدواره؟ كأنها قاطعه كهربا في الغرفتين اللي الرشاشات بايظه فيهم فأعتقد انها هتننتش بردو بس مش هتغيب في الدواره ....
وبعدين انا كل مالعربيه مسخنت كويس كل ممعدل التنتيش ده اقل
فمش عارف ممكن يكون الحساس بتاع البنزين ولا الموبينه ولا الكنترول اصلا بتاع العربيه اللي بيتحكم في الرشاشات والموبينه؟!!