العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 03-03-2012, 03:12 PM
m.bolbol m.bolbol غير متواجد حالياً

m.bolbol is on a distinguished road
افتراضي أرجو المساعدة ضرورى........رداتير ax

محتاج مساعدة ضرورى يا جماعة...............من الأخر العلبة الفيبر اللى فى الرداتير اللى أخرها الغطا دى مشروخة ومش نافعة.................... ..مافيش منها جديد.......ممكن تتفصل نحاس..............ناس تقولى غلط وهاتبوظ تانى وناس تقولى صح................
طب لو هاغير الردايتر كلو بكام إستيراد.................. ........وهل فى منه جديد صينى زى ما بيقولو..........وياريت أماكن بتوع رداتير كويسين ومحترمين فى أى مكان فى القاهرة وياريت أرقامهم
عشان كنت هاتعرض لنصباية فى شارع أحمد سعيد وعايزين يبعولى الراداتير ب750 جنية ولما ما رضتش مش عايز يركب القديم.............وفى الأخر عايز يركبة ب50 جنية وهو ماعملش أى حاجة.................وطبع ا مش عايز يصلحو..................وك ان موقف زى الزفت وخناقات...............وأن ا عرفت إن الرداتير فى حدود 300...........بس ممكن أغير العلبة فقط................أسف للإطالة بس أنا مش عارف أتحرك بالعربية وشكرا
قديم 03-03-2012, 09:54 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو المساعدة ضرورى........رداتير ax

هتحتاج لفه فى الحرفيين اولاً وعندك كمان فى جسر السويس قدام فندق السلام فيه كذا تاجر قطع غيار ستروين قديم

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 04-03-2012, 12:12 AM
m.bolbol m.bolbol غير متواجد حالياً

m.bolbol is on a distinguished road

شكرا لردك يا صديقى.................ويا ريت لو حد يعرف بتاع رداتير كويس يفصلى العلبة دى يبقى تمام................وشكرا
قديم 04-03-2012, 11:48 AM
الصورة الرمزية mmbader
mmbader mmbader غير متواجد حالياً

mmbader is a jewel in the roughmmbader is a jewel in the roughmmbader is a jewel in the rough

بس يا باشا فى واحد محترم بتاع اكسسوار مستعمل ومتخصص فى الستروين وهو فى السيدة زينب واسمه محمد الابيض وانا اتعاملت معاه مرة وشوفت عنده كل شىء خاص بالستروين وكمان شغال دلوقتى فى الاسبرانزا وهحاول ابحث عن محموله واكتبه بس هو مشهور هناك
قديم 18-03-2012, 10:18 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

السلام عليكم
انا كنت جايب رادياتير استيراد من الوكالة حالته ممتازة جدا وبالتيرموستات الاصلى كمان بدون مروحة كان عامل فى حدود 275 تقريبا بالنسبة لموضوع العلبة دى هى ممكن تتعمل ونحاس كمان لكن بعد فترة مكان اللحام هايفصل ويبتدى يحصل ترشيح تانى حتى لو ما شوفتش التسريب باين قدام عينك لا ممكن يكون فيه خرم صغير جدا مش بينقط ميه لكن بيخرج بخار من ضغط الميه السخنة عشان كده اقترح عليك رادياتير استيراد وتريح بالك فيما بعد
الاهم بقى انك تشترية على اتفاق " لو فيه حاجه ترجعه وتاخد بداله" وده هايبان عند بتاع الرادياتير لما يكبسه ويكشف عليه
ان شاء الله الموضوع بسيط جدا وهاتحس بالفرق وتريح دماغك شد حيلك الصيف جى

صلى على رسول الله
---------------------