العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 26-11-2012, 03:48 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج رايكم جدا فى ستروين AX

ZX- اغلى 3 او 4 الاف فعلا-اكبر شوية-حوض اوسع-فيها باور-وغالبا تكييفها شغال
AX-سعر اقل-حجم اقل- يعنى مش عايزة تحميل اكتر من اللازم-حوض ضيق-غالبا التكييف عايز شغل

الفيصل فى القصة دى هو الحجم انت من هواة ايه؟؟ ومتطلباتك فى الحجم ايه؟؟ لان ده الفرق الجوهرى الواضح

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 26-11-2012, 03:52 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

بناءا على تجربة
العربية ممتازة فوق الوصف بشرط وانت بتشتريها تكون حاله جيده او على الاقل تبقى عارف محتاجه ايه وتهتم جدا بالصغيرة قبل الكبيرة عشان الصغير ماتكبرش "قصدى على الاعطال"
قطع الغيار متوفر جدا فى كل مكان بالقاهرة "التوفيقية-الوكاله-الحرفيين" والصنايعى المحترم بس هو اللى بيرضى يشتغل فيها وهتاخد منها كل الامكانيات اللى فى العربيات الجديدة بمعنى انها عربية كاملة فعلا full option تكييف سنتر زجاج كهرباء موتور قوى 1400 سى سى وقطع غيار معمرة جدا حتى وان كانت اغلى من الفيات شوية
المهم ربنا يرزقك بحاجه نضيفة كده تبتدى بيها وتحافظ عليها
عيبها الوحيد"تقيلة فى اعادة البيع ومش عليها طلب"
وربنا يوفقك
:CH UBBY~36:
قديم 26-11-2012, 08:30 PM
xxmidoxx xxmidoxx غير متواجد حالياً

xxmidoxx is on a distinguished road

الف شكر ليك يا ايمن هو انا فعلا موضوع الحجم ده لانى طويييييل 183 سنتى هههههههه
فا ال ax حجمها صغير بلنسبالى اما كده ال zx هتوفرلى راحه اكبر والله الموفق انا نفسى بس الواحد يعرف يجيب واحده منهم تكون حلتها فبريكه جوه ومتورها واساسيتها تمام والسوق هو الى هيحكم هنا