العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 11-07-2012, 02:46 PM
hossamantar hossamantar غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

hossamantar will become famous soon enough
للاهمية تجربتي مع الزينون

اولا انا حابب بس اضيف الموضوع دة عشان الاستفادة للكل
انا من اسبوع بالظبط حبيت اركب للفوانيس بتاعتي نور زينون عشان كان النور بتاع عربيتي ضعيف شوية قمت واخد العربية وطالع على شارع دمشق قلت ادور على حاجة كويسة وبعد ما لفيت بين المحلات واللي يقولي ب325 جنية واللي يقولي ب 800 جنية
قلت بلاش اجيب الرخيص اوي وانا الصراحة ما كنتش اعرف النور العالي والواطي بتاعي في لمبة واحدة ولا اتنين هو طلع على لمبتين في الاخر وكان في ناس تقولي ما فيش ضمان الا ادبي في خلال اسبوع وبس وناس تقولي 6 شهور على الاجهزة بس واللي يقولي على اللمبات بس
المهم في الاخراشتريت نوع اسمه Mozo وقلت اركب عالي وواطي عشان العربية بقا تبقى تمام معايا في الطرق الضلمة الكتير اللي موجودة عندنا وعمل معايا العالي والواطي 750 جنيه لمبتين عالي ولمبتين واطي واربع اجهزة اتربطوا في الفانوسين من جوة
الصراحة بعد ما ركبته ما حسيتش بالفرق الرهيب اللي دفعت فيه الفلوس وخصوصا في النور العالي يمكن الواطي بقا احسن شوية بس العالي ما حسيتش بفرق ولا حاجة وخصوصا كمان انه بيحتاج وقت على ما يسخن يعني لو حبيت ارعش النور للي قدامي او اللي جاي في وشي مش بينفع
الصراحة انا مش عارف اذا كان دة من النوع ولا عيب استخدام مني انه مش عارف اخليه احسن من كدة
بس حبيت بس اقول نصيحة بلاش اي حد يحاول يركب الزينون العالي عشان مش فارق كتير الا لو هايجيبه بقا الماني مش صيني زي اللي انا جبته بس دة بيبقا غالي اوي متهيألي
قديم 11-07-2012, 02:51 PM
epnmasr epnmasr غير متواجد حالياً

epnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتي مع الزينون

على التنبيه والتحزير
قديم 11-07-2012, 06:39 PM
عبدة البروف عبدة البروف غير متواجد حالياً
من انا؟: من تواضع لله رافعه
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السفر

عبدة البروف has a spectacular aura aboutعبدة البروف has a spectacular aura about

ربنا يعوض عليك
قديم 12-07-2012, 09:10 AM
الصورة الرمزية ramyhekal
ramyhekal ramyhekal غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: السيارات

ramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really nice

لا طبعا العيب من النوع لان اللى بيركب زينون لازم يحس بفرق ملحوظ جدا جدا
قديم 12-07-2012, 12:59 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

أنا معاك ان الصينى بياخد وقت على ما يعطى أضاءة
أنا قريت كده فى كذا موضوع
شكرا على النصيحه
و كل عام و أنت بخير