العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 24-05-2013, 11:31 AM
mmokk mmokk غير متواجد حالياً

mmokk is on a distinguished road
افتراضي رد: عربيتى الكوردوبا .. حبيبتى .. تعديلى اناااااااا

بسم الله ما شاء حلوه اوى
انا معايا اختها بس ياريت تدينا فكرة عن التكلفه وعامل الحاجات دى فين عشان بصراحه شكلها عاجبنى ونفسى اعمل حاجه زى كدا فى عربيتى وشكرا
قديم 31-05-2013, 11:22 PM
ahmed_x545 ahmed_x545 غير متواجد حالياً

ahmed_x545 will become famous soon enough
افتراضي رد: عربيتى الكوردوبا .. حبيبتى .. تعديلى اناااااااا

شكرا ليكوا ولذوقكم .. اسف جدا على التاخير فى الرد . بس كان عندى ظروف فى الشغل ...
كل شغل التعديلات دة من تصميمى انا . انا اللى اشتريت الليدات من التوفيقيه وهيه رخيصه جدا .
بالنسبه لتعديل الفوانيس الاماميه . الفانوس بيتباع جاهز بيبقى فيه شريط ليد تلجى بعرض الفانوس كله وعدسه للواطى وهوة سعرة 1600 جنيه للطقم . انا فتحت وش الفانوس وذودت عليه رينج ابيض حولين العدسه وليد ابيض حولين النور العالى ...

بالنسبه لتعديل الاكصدام الامامى حطيت سلك نيكل نضيف مكان الشبكه والهوايه اللى تحت . و جيبت اتنين شبورة احمر وخليت بتاع الفايبر يقفل عليهم كويس و حطيت اتنين ليد بتاع المرسيدس فى وش الاكصدام ...
وذودت شنب فايبر يمين و شمال الاكصدام ..

بالنسبه للاكصدام الخلفى جيبت برضه اتنين شبورة احمر و خليت بتاع الفايبر فتحلهم مكان على مقاسهم بالظبط . وجيبت اتنين ليد ازرق وخليت بتاع الفايبر فتح على جوانب الاكصدام وركبتهم من ورا العجل و قفلت عليهم من ادام بالسلك .
و ركبت شنب فايبر بتاع ماذدا 3 يمين و شمال ...

دى تعديلاتى البسيطه وهيه مش غاليه خااااااااااالص . بس اهم حاجه نضافه شغل الفايبر و شغل دماغك انت و ذوقك ..

بالنسبه للتكلفه .. رينج الفانوس الامامى الاتنين ب 15 جنيه
ليد الفانوس الامامى ب 5 جنيه
فوانيس الشبورة امامى و خلفى . الواحد ب 10 جنيه
الليد الازرق على فى جنب الاكصدام ب 5 جنيه الواحد

واى استفسار انا تحت امركم جميعا .. كان الله فى عون العبد ما دام العبد فى عون اخيه ...

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_x545 ; 31-05-2013 الساعة 11:30 PM