العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 22-04-2012, 06:52 PM
amgadshah amgadshah غير متواجد حالياً

amgadshah is on a distinguished road
افتراضي رد: أرجو النصيحة لشراء 128 مستعملة..

شكرا يا جماعة على الردود والاهتمام اللى انا مكنتش متوقعه ده بجد ربنا يباركلكم جميعا ..

انا استخرت ربنا واعتقد ده رد الاستخارة بتاعتى ..
جزاكم الله خيرا ..
قديم 22-04-2012, 06:54 PM
الصورة الرمزية مايكل ذكرى
مايكل ذكرى مايكل ذكرى غير متواجد حالياً
هواياتي: رياضه كمال الاجسام

مايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud of

اول حاجه نورت المنتدي 128 عربيه حلوة وقطع غيارها رخيصه بس السعر الى بتقول عليه غالى جدا حاول تنزل شويه علشان لسه حساب الشنبر فهى كويس عليها 17000 او 17500 وبالتوفيق
قديم 22-04-2012, 07:07 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل ذكرى مشاهدة المشاركة

اول حاجه نورت المنتدي 128 عربيه حلوة وقطع غيارها رخيصه بس السعر الى بتقول عليه غالى جدا حاول تنزل شويه علشان لسه حساب الشنبر فهى كويس عليها 17000 او 17500 وبالتوفيق
شكرا يا استاذ مايكل للترحيب ولاهتمامك.. بس هو واضح ان فيه فرق اسعار بين القاهرة واسكندرية لان اسعار ال128 اللى تعدى يعنى وممكن تشتريها بتوصل ل 20000 وبتعدى كمان وانا دورت كتير ..مش عارف ايه رأى حضرتك؟؟
قديم 23-04-2012, 12:18 AM
thechemist thechemist غير متواجد حالياً
التخصص العملى: chemist
هواياتي: Driving

thechemist has a spectacular aura aboutthechemist has a spectacular aura aboutthechemist has a spectacular aura about

استاذى الفاضل 20000 كتير جدا على عربية 128 موديل 88 بحالة الفبريكة مش دقة قايم ومغيرة حوض ورشة دواخل فى حاجات متعيبش العربية القديمة انك ممكن لاقيها رشت بس نظااااااااااااااااااااافة بس ممكن زى ما بتقول العربية ممكن تكون اتشدت صح بعد حادئة لكن الواضح ان الحادئة كانت من الاخر جابت نص ووصلت للقوايم فالخلاصة 16000 ده سعر كويس بشرط كون العربية اتسمكرت صح عشان متقرفكش انا ولله الحمد قبل ما ربنا يرزقنى بالشاهين كنت هاجيب 128 موديل 87 فبريكة دواخل موتور حالته ممتازة وبكرر ممتازة بال17000 جنيه واستنيت شوية كتار بعدها والحمد لله ربنا رزقنى بشاهين

حضرتك 20000 فكر فى (131-ريجاتا) هتستريح مع الاتنين دول أو هاتجيب 128 فبريكا موديل 91 فما فوق وربنا ييسرلك الامور واصبر هتلاقى احسن منها

قديم 23-04-2012, 02:50 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thechemist مشاهدة المشاركة

استاذى الفاضل 20000 كتير جدا على عربية 128 موديل 88 بحالة الفبريكة مش دقة قايم ومغيرة حوض ورشة دواخل فى حاجات متعيبش العربية القديمة انك ممكن لاقيها رشت بس نظااااااااااااااااااااافة بس ممكن زى ما بتقول العربية ممكن تكون اتشدت صح بعد حادئة لكن الواضح ان الحادئة كانت من الاخر جابت نص ووصلت للقوايم فالخلاصة 16000 ده سعر كويس بشرط كون العربية اتسمكرت صح عشان متقرفكش انا ولله الحمد قبل ما ربنا يرزقنى بالشاهين كنت هاجيب 128 موديل 87 فبريكة دواخل موتور حالته ممتازة وبكرر ممتازة بال17000 جنيه واستنيت شوية كتار بعدها والحمد لله ربنا رزقنى بشاهين

حضرتك 20000 فكر فى (131-ريجاتا) هتستريح مع الاتنين دول أو هاتجيب 128 فبريكا موديل 91 فما فوق وربنا ييسرلك الامور واصبر هتلاقى احسن منها

اولا شكرا للاهتمام والنصيحة ..
ثانيا انا صرفت نظر عنها ..كل الاعضاء فى المنتدى خوفونى منها..
وربنا يقدم اللى فيه الخير.