العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 05-12-2008, 05:55 PM
Pure_Core Pure_Core غير متواجد حالياً

Pure_Core has a spectacular aura aboutPure_Core has a spectacular aura about
افتراضي رد: عايزه سيارة تقسيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alkhmary مشاهدة المشاركة

الف مبروك دفعتى مقدم كام وقسطى على كام شهر والقسط طلع كام مع ذكر الاجراءات للافادة لو سمحتى
الله يبارك فيك, هو احسن اتنيين بعد بحث كان استمر شهر سمير ريان و المصرية, المصرية خدمة عملاء كويسة كتير احسن من سمير, بس سمير بالرغم من تعاملو كويس بس المندوبين حاستهم مش فاهميين حاجة الاسعار بتبقى مختلفة من واحد للتانى لازم يسال تانى و تالت عشان يقولك السعر شىء غريب انا شفتو بس هو نصيب انى اشتريت منهم مع انى كنت مقتنعة بالمصرية لكن فى الاخر رسيت على سمير ريان, كيف ما قولتلك كان بضمان وديعة بنكية و مقدم 35 الف ممكن كان يكون اقل مش لازم يعنى 35 الف, بس الفوايد حتبقى كتير عالية, بس ميقلش عن 15% من قيمة العربية, بردو عايزة اقول حاجة فى الاول انا كنت عايز اجيب عربية من نفسى كان معايا مقدم صغير لقيت فيه معارض فعلا بتقسط بتسهيلات يعنى مش لازم HR letter بس بضامن و بتوقع على كمبيلات و معاك ضامن و المقدم 15 % بس تيجى تشوف مثلا الفيرنا اللى هى 66500 بتوصل بالتقسيط عندهم 93 الف و شوية و فيه معارض تانية ازيد فطبعا ده وجع قلب فانشالله اتمنى لكل واحد انه يقدر يجيب العربية اللى فى خيالو و يلاقى التسهيلات اللى هو عايزها
قديم 05-12-2008, 06:01 PM
Pure_Core Pure_Core غير متواجد حالياً

Pure_Core has a spectacular aura aboutPure_Core has a spectacular aura about
افتراضي رد: استفسار في التقسيط

فعلا كيف ما قالولك الاساتذه ما بين 6.5 ل 12% كمان بتعتمد على التسهيلات و الضمانات, هو اللى انا عرفتو ان بنك ناصر اقل فايدة 6.5% متناقصة, انا الصراحة مروحتش سالت بس واحدة صحبتى جابت عربيتها عن طريقو من فترة, بس بيحتاجو HR letter وطبعا الراتب يكون مغطى القسط, و فيه معارض بردو بتعطى بدون خطاب الاتش ار بس بفايدة اعلى بقة افتكر منهم جنيرال اوتوموتيف و ماجستيك الاتنيين فى مدينة نصر بس فوايدهم عالية اوى, انشالله تجيب العربية اللى فنفسك
قديم 07-12-2008, 03:31 AM
alkhmary alkhmary غير متواجد حالياً

alkhmary is on a distinguished road
رد: عايزه سيارة تقسيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pure_Core مشاهدة المشاركة

الله يبارك فيك, هو احسن اتنيين بعد بحث كان استمر شهر سمير ريان و المصرية, المصرية خدمة عملاء كويسة كتير احسن من سمير, بس سمير بالرغم من تعاملو كويس بس المندوبين حاستهم مش فاهميين حاجة الاسعار بتبقى مختلفة من واحد للتانى لازم يسال تانى و تالت عشان يقولك السعر شىء غريب انا شفتو بس هو نصيب انى اشتريت منهم مع انى كنت مقتنعة بالمصرية لكن فى الاخر رسيت على سمير ريان, كيف ما قولتلك كان بضمان وديعة بنكية و مقدم 35 الف ممكن كان يكون اقل مش لازم يعنى 35 الف, بس الفوايد حتبقى كتير عالية, بس ميقلش عن 15% من قيمة العربية, بردو عايزة اقول حاجة فى الاول انا كنت عايز اجيب عربية من نفسى كان معايا مقدم صغير لقيت فيه معارض فعلا بتقسط بتسهيلات يعنى مش لازم HR letter بس بضامن و بتوقع على كمبيلات و معاك ضامن و المقدم 15 % بس تيجى تشوف مثلا الفيرنا اللى هى 66500 بتوصل بالتقسيط عندهم 93 الف و شوية و فيه معارض تانية ازيد فطبعا ده وجع قلب فانشالله اتمنى لكل واحد انه يقدر يجيب العربية اللى فى خيالو و يلاقى التسهيلات اللى هو عايزها
بارك الله لكى فى السيارة وجزاكى خيراعلى الافادة وبغض النظر عن السيارات كافى ان الواحد يتلقى باخوه مثلكم والله حبيت المنتديات مما رأيته من تعاون الاخوه
قديم 12-12-2008, 08:41 PM
waelalfe waelalfe غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير من عباد الله
التخصص العملى: مدرس رياضيات
هواياتي: الخط العربى - الانترنت

waelalfe is on a distinguished road
افتراضي ممكن حد يساعدنى عاوز عربية دايو لانوس موديل فوق 2000 بالتقسيط

ممكن اى واحد يساعدنى عاوز عربية دايو لانوس موديل فوق 2000 بالتقسيط وممكن ادفع لغاية نصف ثمنها واقسط الباقى فى حدود من 250 الى 300 جنيه شهريا وايميلى waelalfe@yahoo.com وشكرا مقدما

ptmnlo123per122ptmnlo123p er122ptmnlo123per122ptmnl o123per122

التعديل الأخير تم بواسطة waelalfe ; 12-12-2008 الساعة 08:46 PM
قديم 14-12-2008, 03:12 AM
looma looma غير متواجد حالياً

looma is on a distinguished road
اريد شراء سياره اسبرانزا بالتقسيط

انا عاوز اشتري عربيه اسبرانزا بالتقسيط
يا ريت حد يدلني علي معرض يبيعلي بالتقسيط وفايده قليله
ومن غير اتصال مع البنوك يعني مباشره للمعرض
يا ريت حد يرد عليا ولو خلصت يكون ليه مصلحه حلوه
ت/0168626301
/0118791115