العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى > الشهر العقارى

قديم 18-01-2013, 10:05 AM
yomna_sakr yomna_sakr غير متواجد حالياً

yomna_sakr is on a distinguished road
للاهمية شراء سيارة عليها حظر بيع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا ان شاء الله هشترى عربيه نيو اكسنت 2010 والعربيه مرور مدينه نصر وانا مرور السلام بس عندى مشكله او قلق بالاصح
صاحب العربيه بيقول انه خلص اقساط العربيه وان اخر قسط كان شهر 12 والرخصه سارية حتى يوم 25 يناير وطبعا مكتوب على الرخصة حظر بيع
المهم ان جواب فك الحظر لسه موصلش المرور بس البنك ادى للراجل صورة من الجواب والراجل بيقولى ان العربيه لو عايزه اجى اخدها اخدها وامشلى بصورة الجواب والتوكيل
سألت ناس قالولي ان المرور لازم يديله رخصة ساريه ومش مكتوب عليها حظر بيع وهويخلص كل ورق العربية وناس تانيه تقولى لا عادى استلمها واستنى الالاسبوع لغايه الجواب ما يوصل المرور واروح اسجل العربيه
فا انا مش عارف استنى وماخدش العربيه غير لما يعمل رخصه ساريه ولا استلمها وكمان عايز اعرف الاجراءات بتاعت نقل الملكية والتكاليف وهل ممكن اجدد رخصة العربيه باسم المالك الاصلى ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد ضرورى لان المفروض استلمها بكره
قديم 18-01-2013, 10:46 AM
yomna_sakr yomna_sakr غير متواجد حالياً

yomna_sakr is on a distinguished road
افتراضي رد: شراء سيارة عليها حظر بيع

بليززززززز حد يرد انا المفروض استلمها النهارده
قديم 18-01-2013, 05:57 PM
waleedrahmy waleedrahmy غير متواجد حالياً

waleedrahmy will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yomna_sakr مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا ان شاء الله هشترى عربيه نيو اكسنت 2010 والعربيه مرور مدينه نصر وانا مرور السلام بس عندى مشكله او قلق بالاصح
صاحب العربيه بيقول انه خلص اقساط العربيه وان اخر قسط كان شهر 12 والرخصه سارية حتى يوم 25 يناير وطبعا مكتوب على الرخصة حظر بيع
المهم ان جواب فك الحظر لسه موصلش المرور بس البنك ادى للراجل صورة من الجواب والراجل بيقولى ان العربيه لو عايزه اجى اخدها اخدها وامشلى بصورة الجواب والتوكيل
سألت ناس قالولي ان المرور لازم يديله رخصة ساريه ومش مكتوب عليها حظر بيع وهويخلص كل ورق العربية وناس تانيه تقولى لا عادى استلمها واستنى الالاسبوع لغايه الجواب ما يوصل المرور واروح اسجل العربيه
فا انا مش عارف استنى وماخدش العربيه غير لما يعمل رخصه ساريه ولا استلمها وكمان عايز اعرف الاجراءات بتاعت نقل الملكية والتكاليف وهل ممكن اجدد رخصة العربيه باسم المالك الاصلى ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد ضرورى لان المفروض استلمها بكره
لا تستلم السيارة
الا
ومعها
رخصة قيادة سارية وليس عليها حظر بيع
قديم 19-01-2013, 02:58 AM
الصورة الرمزية elmo7areb
elmo7areb elmo7areb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كمبيوتر
هواياتي: القراءه

elmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to behold

خلية يخلص كل الورق

ممكن اعرف حضرتك خدتها بكام وفتيس اية ؟

قديم 19-01-2013, 03:01 AM
الصورة الرمزية elmo7areb
elmo7areb elmo7areb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كمبيوتر
هواياتي: القراءه

elmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to beholdelmo7areb is a splendid one to behold

خلية يخلص كل الورق

ممكن اعرف حضرتك خدتها بكام وفتيس اية ؟