العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 09-07-2012, 04:41 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: ممكن مساعدة سريعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR مشاهدة المشاركة

شكرا على مساهمة حضرتك بس انا معتقدش انها ديسك واسطوانة وكبالن لان السحب جيد جدا ومبسمعش طقطة كبالن خالص بالاضافة الى ان الموضوع ده مبيحصلش غير عند ال 100كم\س واحيانا عند ال120 ده غير ان الموضوع ده ظهر معايا امبارح بالظبط بدون اى مقدمات

يا كبير الديسك والاسطوانه لو بايظين ميلخلوش العربيه تجمع على السرعات العاليه غير انك تحس بتنتيش ورجه وكمان عاوز اقولك على حاجه مش شرط ان الكبالن بتطرقع فى الملفات

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 09-07-2012, 04:59 PM
MAYO CAR MAYO CAR غير متواجد حالياً

MAYO CAR has a spectacular aura aboutMAYO CAR has a spectacular aura about
افتراضي رد: ممكن مساعدة سريعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

يا كبير الديسك والاسطوانه لو بايظين ميلخلوش العربيه تجمع على السرعات العاليه غير انك تحس بتنتيش ورجه وكمان عاوز اقولك على حاجه مش شرط ان الكبالن بتطرقع فى الملفات
شكرا يا كبير وضحت الرؤية
قديم 09-07-2012, 06:32 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR مشاهدة المشاركة

أستاذنا الكبيــــــــ sayed2077ــــــــــر قوووووووووووى
الف شكر على رد حضرتك بس فى ملحوظة حبيت اقول لحضرتك عليها قبل الموضوع ده ميحصل اخويا كان واخد العربية ومشى بيها على احتياطى البنزين " نظرا للأزمة اللى كل واحد بيمر بيها " فهل ده ممكن يكون له تاثير

هو انا اعتقد ان لو اخوك مشى على الاحتياطى مش مشكله خالص بس لو طبعا التنك عندك فيه رواسب كتير وكدا هيسد الفلتر او الكربراتير وبالتالى يحصل الخنقه اللى بتقول عليها على السرعات العالية

على العموم طيب جرب اشترى الاول فلتر بنزين ب 5 جنية وركبة بدل القديم وشوف ايه الاخبار لو تمام يبقى خير وبركه لو حصل ان الدنيا هى هى يبقى الافضل زى ما بقولك تروح لميكانيكى او بتاع كربراتير ينضفلك الكربراتير ويشوف ايه الدنيا لان كدا الموتور على السرعات العالية مش بياخد كفايته من البنزين وربنا ييسر لك الامور

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 09-07-2012, 06:42 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

فى حاجة تانية ممكن تعملها مع تغيير الفلتر بتاع البنزين نظف فلتر الهواء كويس او غيره وادى الماكينة كام مدفع أعكس البوجيهات علشان تدى معاك كم مدفع علشان تظبط الدنيا معاك وتسلك دور الوقود وجرب حط بنزين 90 مع 80 حط بحوالى 20 جنية 90 وأعكس بوجيهات على كام مدفع وكمان زى ما الأخ الفاضل قال لحضرتك الباكات نضافة وأتاكد من مقاساتها وكله يبقى تمام.
أخوك محمد

قديم 16-07-2012, 08:21 PM
MAYO CAR MAYO CAR غير متواجد حالياً

MAYO CAR has a spectacular aura aboutMAYO CAR has a spectacular aura about

شكرا لجميع مساهامتكم
الحقيقة ان انا عملت كل اللى قولتوا عليه وبرضه زى ما هى فزهقت وقولت كمل على كده لحد ما فصلت خالص فى يوم وانا ماشى نزلت وفتحت الكبوت لقيت فلتر البنزين فاضى خالص بصيت على المؤشر لقيت التنك مليان واتضح فى النهاية ان السبب طلمبة البنزين الله يخرب بيتها وسبب التنتيش انها كانت مبترفعش بنزين كويس وغيرتها والعربية بقت تمام والحمد لله