العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 25-12-2011, 09:03 PM
نيسان صني نيسان صني غير متواجد حالياً

نيسان صني is on a distinguished road
افتراضي اروح التوكيل ولا بلاش

السلام عليكم اهلا باعضاء احلي منتدي .........

انا اشتريت نيسان صني سوبر صالون 2012
تمام وكل حاجه بس ضيقه شويه واقربت عالالف كيلو تنصحوني اروح التوكيل ولا ......................... ......................... .....................

ارجو الرد 5 كيلو بس
قديم 25-12-2011, 09:23 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اروح التوكيل ولا بلاش

الف مبروك
بارك الله لك سيارتك
عليك بالذهاب لعمل صيانة الالف الاولى لانها هامة جداً

قديم 26-12-2011, 04:46 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

والله انا زيك برضه وعايز اروح اعمل صيانه الالف بس ان شاء الله هروح التوكيل هيغيروا زيت وفلتر ويربطوا عفشه بس كنت عايز اسال احط زيت 5000 ولا 10000 كيلو وانا التوكيل اللي عندي مش معتمد بس تبع السبع في المنصوره اروح اروحله ولا اروح لبتاع طنطا المعتمد انا شايف ان تغير الزيت يعني ممكن في اللي ف المنصوره وشكرا
قديم 26-12-2011, 01:34 PM
عمرو محمد عزوز عمرو محمد عزوز غير متواجد حالياً

عمرو محمد عزوز is on a distinguished road

يا باشا دى اهم صيانه لانها بتظبط العربيه وبتحس بعدها انك راكب bmwمش مبالغه وحط زيت 10000 وفلتر زيت 10000وحاول انك تغيره بعد 9000لان كده ان بتحافظ اكتر على العروسه وربنا يديك خرها ويكفيك شرها
قديم 16-01-2012, 02:36 AM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about
عاجل رد: اروح التوكيل ولا بلاش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو محمد عزوز مشاهدة المشاركة

يا باشا دى اهم صيانه لانها بتظبط العربيه وبتحس بعدها انك راكب bmwمش مبالغه وحط زيت 10000 وفلتر زيت 10000وحاول انك تغيره بعد 9000لان كده ان بتحافظ اكتر على العروسه وربنا يديك خرها ويكفيك شرها
لو سواقتك مفيهاش جرى خليك على زيت شل 10000 كيلو مش فارقه لكن لو بتجرى جامد خليك فى الزيت ده liqui moly المانى بس محترم جدا وبيتغير من 10000 الى 12000 كيلو 40w/5 بس حتجيب الزيت من بره لان معظم الوكلاء بيستعملوا موبيل 1 او شل او توتال وعادى حيخدوه منك ويغيرهولك مفيش مشاكل وحيحاسبوك عالفلتر بس واى خدمه وزى مقالوا الاخوه الكرام صيانه الالف مهمه جدا جدا لانك بتظبط بيها ميكانيزم السياره وعلى فكره استهلاك البنزين اتحسن بشكل ملحوظ بعد تغيير الزيت والفلتر 1000 كيلو وصوت الموتور مش حتحس ان السياره شغاله اصلا وهى دايره بيبقى انعم كتير وبيربطولك الاجزاء المحلوله فى السياره وجبت زيت شل وغيرته من السبع فى القاهره 3 كيلوزيت 10000 كيلو بالفلتر عملوا 285 جنيه وده كان فى 1/2012 واى خدمه

التعديل الأخير تم بواسطة elgdawy2007 ; 16-01-2012 الساعة 02:43 AM