العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 19-04-2010, 11:14 PM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future
افتراضي تسقيط موتور اللانسر المكواة

معايا لانسر مكواة كاملة اوتوماتيك كنت عايز ااقلبها ايفلوشن بس قلت ابدأ بالموتور وبعد كدا اذا تبقي فلوس ابقي اكمل
المهم انا لسه متردد في موضوع تسقيط الموتور ده وبالذات عشان الضريبة
بس قلت اخد رأي الخبراء هنا انا عايز اركب موتور 2800 ماي فاك بفتيسة ويكون اوتوماتيك لاني اخدت علي الاوتوماتيك وراحته
يا تري ايه العيوب ومميزات تسقيط محرك اللانسر المكواة دي ؟؟
هي موديل 2003 ( اخر المكواة ) وموتورها الحالي 1300 وهو لسه بحالته العربية عاملة 90 الف كيلو لسه يعني حبيعه بسعر حلو بس انا عايز حد يكون خبير في موضوع التسقيط ده يقولي علي اي مشاكل حقابلها لو اقدمت علي تسقيط الموتور وبالمرة بقي يقولي الضريبة حتبقي كام وتغييره علي الرخصة وفحصة وكل الكلام ده
وشكرا له مقدما

العمر لحظة
قديم 19-04-2010, 11:43 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: تسقيط موتور اللانسر المكواة

المكوه عربيه شكلها جميل فعلا و لو اهتميت بيها هتبقا تحفه
كل المواتير الي بتتسقط للبومه بتتسقط للمكوه بس ال2800 ضربيه نار طبعا و سحب بنزين بغابء ملهوش لزمه كل ده هو 1800 ميفيك بييجي نص كامل بالabs بتاع كمان و العفشه الاماميه من بور سعيد و تركبه هناكو تريح دماغك
بس موضوع المنيول و الاوتو ولله معرفشي هتلاقي منه اوتو ولا لا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 19-04-2010, 11:52 PM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future

متشكر جدا علي تفاعلك السريع معي
بس انا اهم حاجة عندي انه يكون اوتوماتيك وماشي الحال لو 1800 حتي استهلاك البنزين والضريبة يبقوا ااقل زي ما بتقول
يبقي اجيبه 1800 بال abs ؟؟ ويا تري حتركب كدا عادي ولا ايه؟ ومتشكرا جدا لردك السريع

العمر لحظة
قديم 21-04-2010, 11:49 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooter123 مشاهدة المشاركة

متشكر جدا علي تفاعلك السريع معي
بس انا اهم حاجة عندي انه يكون اوتوماتيك وماشي الحال لو 1800 حتي استهلاك البنزين والضريبة يبقوا ااقل زي ما بتقول
يبقي اجيبه 1800 بال abs ؟؟ ويا تري حتركب كدا عادي ولا ايه؟ ومتشكرا جدا لردك السريع
اوك عادي حاته اوتو او ايزي ترونك بمزاجت
طبعا استهلاك الوقود هيبقا علي نسبيا و الضريبه عاليه ده مفهوش كلام و عن التركيب بردو مش موضوع كبير هتغير اواعد الموتور و شويت شغل خفيف مش هتعب في اواعد ولا حاجه يعني

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 30-04-2010, 04:26 AM
الصورة الرمزية أحمد فارما
أحمد فارما أحمد فارما غير متواجد حالياً
من انا؟: كائن مختلف
التخصص العملى: صـــيدلــــــي
هواياتي: الصيد-الرياضة-الرسم

أحمد فارما has a spectacular aura aboutأحمد فارما has a spectacular aura aboutأحمد فارما has a spectacular aura about

ياراجل

تجيب موتور2800 تعمل بيه إيه؟؟؟؟؟؟؟؟

إنت في حبيبتك مصر ..يعني مش هتلحق تجمع بيه

أنا شايف إن إقتراح 1800 حلو زي الفل..وفي المعقول برضووو

على فكرة..أنا كنت في الحرفيين من كام يوم ..لقيت إيفوليوشن أصلية مقطوعة نصين عند بتوع الاستيراد

ممكن تروح هناك ..وتشوف بقا سعر الكبوت والاكصدام والرفارف والفوانيس كام
وبالمرة
ممكن تشوف الموتور الاصلي بتاع الايفوليوشن بكام.....

بس شكلها يهبل.....يهبل

د.أحمدالعلاوي
صيدلي..رسام..شاعر..كاتب.. صياد..رياضي..بتاع دوكو..أحيانا عفشجي وميكانيكي.....إلخ