العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 30-08-2012, 03:59 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي Re: الصنايعيه وايامها معايا

يا سلام يا خالد فكرتنى بايام زمان ايام ميكروباص خالى الفولكس بتاع حلوان لما كنا نروح عند الميكانيكي الساعة 6 المغرب ونمشى الساعة 2 بليل كان بنفطر ونتغدا هناك
واحلى حاجة فعلا انك تتعلم الميكانيكيا ومتحطش نفسك تحت رحمة اى ميكانيكى كلب
وانا لما حد يجى يعمل معايا شغل التثبيت فى العربية القديمة فيات 131 كنت بحرجه واقله فكك من الشغل ده والشغل ده مش معايا وحركات التثبيت دى سيبك منها
وفى كلام كتير ممكن تحرجه بيه فى المواقف دى
وبعدين حوار ان العربية تتاخد ويتعمل عليها حفلة انا مش عارف انت سكت عليه ازاى
مش هوا صاحب ابوك؟؟
طب خد العربية ليه؟؟
يبقى ده راجل مش كويس
انا لو حد عملها فى عربيتى ممكن ارتكب فيه جناية
ومصر مليانة محلات افران
على العموم حصل الخير
بس انا عايز اعرف عندك كام سنة

تحياتى اخى الكريم

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 30-08-2012, 07:01 PM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light
افتراضي رد: الصنايعيه وايامها معايا

اذا كان على الصنايعى نفسو يا عبدو باشا فهو اصلاً مبيبقاش موجود ديماً وده اللى انا متفق معاه بس هيه العربيه اصلاً متعوده على كده منى انا دخلت ف ابنو لأنه هو اللى بيركن العربيات ويحركها وكده وجاى ف الاخر بيحك ف البقشيش صدرتلو الوش الخشب واتساقعت عليه بعد ما خلصت بأسبوع رحتلو خليتو يلمعها تانى زياده وبردو مخدش منى حاجه
ومصر مليانه محلات افران اه ماشى بس عندنا ف البلد الصنايعيه الكويسه قليل والراجل الحمد لله طلعلى العربيه فبريكه وتمام التمام
ده اللى انا عايزه
وشكرا ليك يا غالى ع الرد

بالنسبه للعمر انا عندى 20 سنه بالتمام والكمال

أجمل التحيه اخى الفاضل

قديم 30-08-2012, 07:48 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

كنت بأعمر فى رمضان اللى فات ده و نفس رخامة الصنايعية
طمع: كان أى حاجه عاجباه فى العربية بيأخدها, رغم إنى كنت مفضيها خالص بس برضه لطش طقم بوجيهات يابانى و أكيد فضالى نص التانك و بعدين عاوز حق 10 لتر كان بيغسل بيهم الموتور, ليه يا عم؟ يا كده يا تبقى أنت اللى معطل الشغل.

و طبعاً المواعيد: أجدع شغل عمرة لو لأتوبيس حتى مش هيأخد أكتر من أسبوع , أنا بقى واخد معايا 15 يوم و كمان كنت على دماغه, كل يوم أروحله مرتين تلاته, و جيت فى يوم قلت أرخم علية و أخنقه فضلت قاعد جنبه طول اليوم (و أنا صايم), و برضه فضل يرغى مع جيرانة و زباينه و سايبنى و اليوم راح زى إخواته.
فى الآخرنصحنى واحد ربنا يكرمه قاللى مفيش حاجه توجع الصنايعى غير الفلوس, قوله هآخد العربيه لواحد غيرك و ملكش حاجه عندى لو مخلصتش,و فعلاً قام و نام عليها. بس بعد ما أعصابى فلتت.
للأسف مفيش غيرهم
قديم 31-08-2012, 02:17 AM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

كنت بأعمر فى رمضان اللى فات ده و نفس رخامة الصنايعية
طمع: كان أى حاجه عاجباه فى العربية بيأخدها, رغم إنى كنت مفضيها خالص بس برضه لطش طقم بوجيهات يابانى و أكيد فضالى نص التانك و بعدين عاوز حق 10 لتر كان بيغسل بيهم الموتور, ليه يا عم؟ يا كده يا تبقى أنت اللى معطل الشغل.

و طبعاً المواعيد: أجدع شغل عمرة لو لأتوبيس حتى مش هيأخد أكتر من أسبوع , أنا بقى واخد معايا 15 يوم و كمان كنت على دماغه, كل يوم أروحله مرتين تلاته, و جيت فى يوم قلت أرخم علية و أخنقه فضلت قاعد جنبه طول اليوم (و أنا صايم), و برضه فضل يرغى مع جيرانة و زباينه و سايبنى و اليوم راح زى إخواته.
فى الآخرنصحنى واحد ربنا يكرمه قاللى مفيش حاجه توجع الصنايعى غير الفلوس, قوله هآخد العربيه لواحد غيرك و ملكش حاجه عندى لو مخلصتش,و فعلاً قام و نام عليها. بس بعد ما أعصابى فلتت.
للأسف مفيش غيرهم

للأسف فيه صنايعيه كتير ف بلدنا بالرخامه دى وعدم التزام بالمواعيد

بس بردو فى ناس محترمه بصراحه

منهم الميكانيكى اللى بتعامل معاه بصراحه احترام مشوفتش بعد كده والعربيه تروحله يبص عليها ومفيش حاجه يشتغل فيها وتاخد العربيه منو ولا فيها الهوا من غير ما اقولو فيها ايه بيشيك على كل حاجه فيها

بيقلى من كام يوم هاتلى الموتور نصين وملكش دعوه

قولتله ابعد عنى لتكبر ف دماغى هههههههههههههههههه

التعديل الأخير تم بواسطة خالد الجوكر ; 31-08-2012 الساعة 02:48 AM
قديم 07-09-2012, 09:27 AM
الصورة الرمزية أدهم صبرى
أدهم صبرى أدهم صبرى غير متواجد حالياً
من انا؟: رجل المستحيل
التخصص العملى: قاهر العمالقة وثعلب الثلوج
هواياتي: قتل الجواسيس وتدمير أعداء مصر

الموقع: تحت علم مصر فى أعماق الخطر عند جزيرة الجحيم بعد أرض الأهوال على إيدك اليمين
أدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond reputeأدهم صبرى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد الجوكر مشاهدة المشاركة

للأسف فيه صنايعيه كتير ف بلدنا بالرخامه دى وعدم التزام بالمواعيد

بس بردو فى ناس محترمه بصراحه

منهم الميكانيكى اللى بتعامل معاه بصراحه احترام مشوفتش بعد كده والعربيه تروحله يبص عليها ومفيش حاجه يشتغل فيها وتاخد العربيه منو ولا فيها الهوا من غير ما اقولو فيها ايه بيشيك على كل حاجه فيها

بيقلى من كام يوم هاتلى الموتور نصين وملكش دعوه

قولتله ابعد عنى لتكبر ف دماغى هههههههههههههههههه

ما تكتب لنا إسم الميكانيكى ده وعنوانه.
ويبقى جزاك الله كل خير.

اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان سيدنا محمد رسول الله

إتحاد الأطباء العرب
بخمسة جنيه انقذ اخوتنا السوريين بالتبرع برسالة فاضية
على رقم 9596
انشرها تؤجر