العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 18-03-2010, 02:04 PM
swat
Guest

افتراضي رد: مقارنة بين كيا سيراتو ومرسيدس مايباخ ههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled al sharif مشاهدة المشاركة

بص يا سوات الناس دي معاها فلوس مش عارفها تعمل بيها إيه وعشان تشبع رغبة التغيير وتكسر الملل بتصرف فلوس أي والله أنا أعرف أكثر من واحد من أصحاب الملايين دول بيغيير السيارة بمعدل كل سنه أو سنتين أو لما تكون نفسيته تعبانه أو متضايق شويه ... وممكن يغير عفش البيت والفيلا والزوجه كمان لوكان متجوزها أصلا ... المترفين هم سبب فساد شعوبنا مش الفقراء والبسطاء .... وبعدين نودي فين الرغبه في ( الفشخرة والأنعره ) معلش بالمصري يعني بالعربي الرغبة في التعالي و التباهي ومغالبة الأخرين بالسيارات والأموال والفلل والقصور والعزب والخيول والنوادي الأجنبيه إللي طلعت موضه عند العرب الأيام دي يشتروها ... ولا نردم البحر بكام ميت مليار عشان نعمل جزيرة سياحية للدعارة وشرب الخمر وأراضي المسلمين بور من قلت الأموال ... والجوع والفقر أكل عظام الناس بعد ما خلص علي جلدهم ... إيه يعني 200 مليون ليره للواحد فيهم يرفع الأسعار 100 ليره ولا عشرة جنيه يجيب أجدع عربية من دم وشقا الغلابه

الملخص يا عم سوات
إن كلامك صحيح ... لان هذا السلوك النفسي لأغنياء الشعوب العربية إنما يعكس أزمه نفسية من كثرة الترف وتفاهة العيش والرغبة في التغيير أيا كانت تكلفته : 10CC26~164:

ياااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااسلام على الكلام الكبير في مشاركتك ptmnlo123per171 أنا لن أستطيع أن أجاريك فيه بس ذكترني بواحد صاحبي عنده كيا ريو كان عامل فتوة دينية من مخه على موضوع الريو والبي أم
كان بيحكي أنه اللي بيشتري بي أم حيروح النار لأن مسرف كتير والله بيقول لا تسرفو بينما اللي بيشتري ريو عادي مش مسرف ههههههههههههههههههههههه بس المشكلة أنك فتحت أبواب النقد علينا يعني الناس راح تحكي أنه نحنا حاسدين أصحاب الأمول بس والله أنا ما بحسد حدا ptmnlo123per122 صحيح سؤال شو لون السيراتو عندك وهل المرايا قابلة للطي كهربائياً على جوانب السيارة وهل فيها تدفئة مقاعد ..... تحيــــــــــــــــــــــ ــــــــاتي
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg موت الفيلة.jpg‏ (71.1 كيلوبايت, المشاهدات 32)
قديم 18-03-2010, 02:56 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

لون السيراتو .... نفس لون السيارة إللي في توقيع مشاركاتي ... معنديش تدفئه في الكراسي ... المرايات بضم كهربائيا

قديم 18-03-2010, 03:05 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

وجهه نظره انها عربية قيمة جداً مقارنة بسعرها الاقتصادى ....... بسيطه خالص

صح ال صح وكمان سعر المايباخ مبالغ فيه كتيرررررررررررررررررررررر ررررررر
تحياتي أحلى مصر ptmnlo123per122
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg حزن سيراتو.jpg‏ (73.4 كيلوبايت, المشاهدات 30)
قديم 18-03-2010, 03:11 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled al sharif مشاهدة المشاركة

لون السيراتو .... نفس لون السيارة إللي في توقيع مشاركاتي ... معنديش تدفئه في الكراسي ... المرايات بضم كهربائيا

لون حلو ومميز يعني مو منتشر بس الغريبة أنا سيارتي تحوي تدفئة مقاعد وبصمة ومرايا كهرباء بس المرايا ما بتنطوي كهربائيا على جوانب السيارة يعني الكهرباء فيها بس بتضبط المرايا ............. مشكور
سؤال تاني الدولار كم جنيه لأعرف الجنيه كم ليرة ptmnlo123per154
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg التوقيع 2.jpg‏ (72.9 كيلوبايت, المشاهدات 1)
قديم 18-03-2010, 03:18 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

أنا عندي بصمة برده .. بص الخليجي عندنا في مصر مش مخلي حاجه تنزل إستندر ... يعني الوكلاء بيطلبوا مواصفات محدده عشان يخفضوا التكلفةزي ما خفضوا قوة الموتور الإستندر من 2000cc إلي 1600 cc .. يعني العربية إللي معايا فيها إتنين إير باج بس بالرغم من الإستندر فيه أكتر من كده ... وكله بتمنه ... وبعدين يا عم بلاش تريقه ... إفتح النت علي googal curancy ها تلاقي أسعار العملات بس يمكن متلقيش الليرة عشان ملهاش محل من الإعراب