العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 02-08-2011, 02:35 PM
memo823000 memo823000 غير متواجد حالياً

memo823000 is on a distinguished road
افتراضي رد: to all people who want to buy accent RB...read this first

كلام من الاخر لو عايز ثبات غير كدا انسى انك تعدى ال 100 بالعربيه دى لان العربيه طويله ورفيعه ونازله بكوتش رفيع جدا 175/70/14 ومخلى شكل العربيه وحش جدا (بودى شيك جدا وكبير وعجل توكتك) فطبعا التوكيل بيستهبل
جنط خفيف ونوع كويس وتحط كوتش بريدجستون يابااااانى اصلى عشان الكوتش الكورى ناشف وبيدب ومتعب جدا على اساسيات العربية
وطبعا تدور فى السوق باى طريقه على اى مقاس من دول
195/50/16 لانه المقاس الاصلى اللى بينزل خليجى والهاى لاين فى التوكيل
185/55/16 مقاس الهوندا سيتى
195/55/15 المقاس ده برده كويس
طبعا المقاسات اللى فوق هيحسن الاتى
الثبات - الطنطيت مع مطبات الهوا - الفرامل - الترزيع مع الفواصل والنقر - التمايل مع الملفات - التعويم
لو محصلش الكلام اللى فات دوت يبقى فيه عيب فى عربيتك - او فيه عيب فى الار بى اساسا
وعلى فكره الار بى مشبتاعت جرى اساسا دى عربية مدينه لو عايز جرى
النترا 2012 جنط 17 انا شوفتها امبارح بيضاء اعلى فئه طبعا مش مكيل لان الوكيل جنط 16 بس صباح الجرى والغرز على المحور على 160 واقسم بالله انا عمرى مشوفت عربيه بتجرى بالطريقه دى ولا ثبات وعرض بالطريقه دى
او الفيولستر وربنا يسترها معانا جميعا
قديم 02-08-2011, 05:58 PM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

heya el 3arabya deih fe3lan ma2as el 3agal 3'areeb gidan lazem ma2as akbar.
el moshkela kaman lazem elnas ta5od mawqef deih 5atar 3la 7ayat el nas lama homa yeshylo el stability systems w el 3arabya tb2a keda dah 5atar 3la arwa7 el nas tab ana 5adt baly w meshyt wa7da wa7da ....7ad tany law gerry gamed bel makana deih momken ye3mel hadtha fazee3a
قديم 05-03-2012, 02:54 PM
mimoeno mimoeno غير متواجد حالياً

mimoeno is on a distinguished road

يا جماعه معلش انا اسف
بس انا عامل لغايت دلوقتي 13000 كيلو والعربيه اتخبطت وهيه واقفه وبوظلي الرفرف واستعدلته ورغم ذلك لسه راجع صحراوي 180 والعربية فوق منتها الروعه هيه خفيفه شويه بس رائعه في السحب ومش ثابتها مش وحش نهائي
بس قبل ما اسافر بروح اظبط ال 4 فرد نفس الهوى وبتبقى رائعه ولما كنت عامل 1300 كيلوا انا روحت مطروح وقفلت 210 كيلوا وكانت فوق منتاها الروعه بجد حرام اللي بتقولوه بس اهم شيئ تهتم بعربيتك كويس ، متطنش الطرق عندنا زي الزفت واحسن شيئ تفتح باب السواء وتقرا الجنت 16 والكوتش ال 16 كام وهو ده اللي تركبه واككدلك ان الناس بره مدينها 7.73 من 10 بس الفرق انهم عندهم طرق نظيفه وعلى فكره الجيتا واخده 8 من 10
انا بقول كلمه حق بس ، ويعيب التوكيل ان اسعارهم زي الزفت في كل حاجه غاليه اوي اوي اوي مش في المتناول
قديم 06-03-2012, 12:35 AM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

مش عارف اقول بس كله مظبوط ( اهتم بايه ديه لسه جديده و كله تمام ) و ماشي وادي النطرون 2 في الكنبه مع مطبات الهواه و كانت عامله لسه صيانه 1000 و مع حبه هوا مش هعرف اقول كانت بتلعب ازايو تنطيط في العفشه وراه ) و على 140 بس.....
انا في وجه نظري و احساسي بالعربيه هيا خفيفه و مش مسكه نفسها على الأرض لو غرزت على سرعه عاليه
قديم 06-03-2012, 02:03 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

اعتقد فى كل الأحوال يجب التريس فى الجرى وكما قال الأخوة ان الطرق عندنا مش بتاعت جرى على الأطلاق ,والعربية من وجهت نظرى محترمة ويمكن لو عدلت مقاس العجل الموضوع هيتغير كما جاء فى ذكر احد الأخوة المحترمين وهو حدد لحضرتك المقاسات التى من الممكن ان يكون هناك معها استبليتى تمام ,وربنا يوفقك ويسلم طريقنا جميعاً