العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل لو زوجتك او اختك او بنتك اخبرتك برغبتها فى النزول للمظاهرات الآن ما هو ردك و لماذا
نعم اوافقها على النزول 5 9.26%
لا لن اوافقها و امنعها من النزول 49 90.74%
المصوتون: 54. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 20-12-2011, 06:06 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو زوجتك او اختك او بنتك طلبت الخروج فى مظاهرات اليومين دول

انا لا اوافق باى شكل من الاشكال على نزول البنات لما فيه من الاختلاط

قديم 20-12-2011, 06:08 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

بعد قرائتي لكل المشاركات احب ارد علي السؤال

اذا كنت حسمح لزوجتي او بنتي 4 سنوات للنزول في المظاهرات؟

اكيد بس حبقي قبلهم وفي وشهم عشان محدش يجرؤ يجي جنبهم

لماذا؟

عشان مصرييين ومصر مفيش حاجة تغلي عليها لا مال ولا عرض

بس الكلام دا في حالة واحده لو عندي يقين ان المكان اللي انا نازل اتظاهر فية مش حيعطل حد ولا حيتمد ليه ايادي المخربين وان حصل حبقي اول واحد يدافع عنه

اللي بيقول عايز اسقرار وامان - انا برد علية واقول طظ في الاستقرار والامان من غير حرية ومن غير عيشة كريمة وكرامة

اللي بيضحي بحياتة وهو في مظاهرة مش ممكن يكون هدفة انه يخرب البلد - لكن اللي بيخرب البلد اللي بيكون خايف علي حاجة هو شايفها اغلي من بلده وبحاول بكل الطرق انه يحافظ عليها حتي لو الحاجة دي جت علي حساب الملايين من البشر

بما ان حضرتك موافق على نزول زوجتك و ابنتك و النزول معهم
الآن الى ميدان التحرير و مجلس الوزراء
ممكن حضرتك تقولنا الاهداف ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
و طلباتكم ايه حاليا؟ ربما نقتنع جميعا وننزل احنا كمان
جزاكم الله خيرا

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 20-12-2011, 06:24 PM
الصورة الرمزية oousaoo
oousaoo oousaoo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

oousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond repute

لا والف لا
قديم 20-12-2011, 09:54 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

معقول 416 مشاهد حتى الآن ومنهم 20 فرد اللى جاوبنا
منهم 19 قالوا لأ لن يسمحوا بنزول نسائهم
اين انتم يا من تنادون بضرورة نزول المراة للتظاهر المحترم الحالى امام مجلس الوزراء
اين اصواتكم و تبريراتكم و اسبابكم
انا منتظرة اسمع وجهات النظر ودراسة الشخصيات التى نتعامل معهم من خلال ردودهم

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 20-12-2011, 10:00 PM
مادا مادا غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

مادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

يا تامر انا اشعر بالاسف من اللي بيحصل
الاخوان و فاهم موقفهم انهم بيمشوا مع الكداب لحد باب الدار و هما عندهم مخاوف عميقة و حذرين من العسكري
لكن العديد من شيوخ السلفية اعلنوا الحرب على الثورة و الثوار و الناس كلها و بصموا بصوابعهم العشرة للعسكري علشان شوية وعود لا تعني تعريفة للعسكري ذاته!!! و لما لاقوا انهم فازوا بشوية مقاعد في البرلمان!!!

انا اشعر بالاسف للغباء السياسي مش بخون - لان فيه فرق بين انك تكون متواطيء و بين انك تكون غبي

و شوف مشاركاتي و تحليلاتي منذ بداية الثورة في المنتدى و للاسف حتلاقي ان كل تحليلاتي للاسف كانت صحيحة...

[SIZE="5"][COLOR="Blue"]

الجيش خائن والشرطه خائنه والسلفى خائن ................:w6w20050 4112245306e