العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 21-09-2011, 03:40 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هى دى الثوره ؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.هبه77 مشاهدة المشاركة

بصراحة يا استاذ احمد انا كنت معجبة جدا بمشاركات حضرتك عموما وخصوصا في رمضان بخصوص ايات القران الموافقة للاحداث في صلاة التراويح
وبصراحة لما قريت مشاركة حضرتك دي انا استغربت جدا

طيب واية راي حضرتك في وعد اليهود للناس كافة باقامة دولة اسرائيل ...........من امتي الوعد دة ؟

استوطن أسباط بني إسرائيل العبرانيو الأصل أرض كنعان بدءا من القرن السادس عشر قبل الميلاد، حيث ينسب اليهود العصريون أنفسهم إليهم ويعتبرون أرض كنعان موطناً أزلياً لهم. في نهاية الألفية الثانية قبل الميلاد تشكلت مملكة بني إسرائيل ثم انفصلت إلى مملكتين لم تصمد منهما عبر التاريخ إلا مملكة يهوذا ولاكمال باقي المقال

المرجع

http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%A5%...A6%D9%8A%D9%84

ولا بروتوكولات صهيون راحت فين
ولا نستني لما يحققوا وعدهم فعلا من النيل للفرات
اعتقد ان الكلام دة من قبل ما شركة البيبسي تتاسس فعلا ولا اية رايكم ؟

اية اللي هنجنية من ان احنا نمسك شيخ ونفضل نتكلم عنه كدة
متبصش انه مرشح للرئاسة قبل ما تبص انه شيخ
ولا دة من مستجدات الثورة؟
بعد الكبت الفكري اللي كنا عايشين فيه
شيخ يرمز للاسلام والمسلمين ونقل لنا العلم الشرعي
أساويه في المقارنة والسخرية بأن أضع معه في كفة واحدة شارب الخمر
والله انا حزينة فعلا
طب ممكن يكون دة لية
لمجرد ان احنا نثبت ان احنا ((مش متعصبين )) في الدين
ان كان هو دة فمرحبا بالتعصب وانا متعصبة للدين
اللهم ارحم شيخنا وبارك له
بصراحة انا تعبت فعلا من الهجوم ده
ويا ريت عشان حاجه مفيدة كل دة عشان البيبسي
اللي هو اصلا رقم واحد في قوائم المقاطعة المقاطعة لكل ما هو خارجي مش اسرائيل فقط ولكن امريكا ايضا واعتقد ان المقاطعة دي حاجه معروفة لكل الناس ومش المتشدين ولا المتعصبين اللي كانو بينادو بيها لا كل الناس ولو تفتكرو قاطع لنصرة رسولك صلي الله علية وسلم يوم الرسام بتاع الدانمرك وقاطع عشان فلسطين وقاطع عشان وعشان
ربنا يرحمنا
كلمة اخيرة انا مش هاتكلم عن حكم التحدث عن علماء المسلمين

اعذرني في الكلام الجاي دة مش لحضرتك خالص لا
ولكن بما ان الشئ بالشئ يذكر فانا شايفة مضطرة اني اقول الكلام دة
اولا مش كوني دكتورة هبه ان ذلك يعني ان انا متسلطة او شديدة الاعتداد برايي او اني اري ان كلامي كلة صح
انا اعلم جيدا ان انا اقل واحدة فيكو علما وان كنت بدخل في الحوارات هنا فقط للاستفادة ولان لما بسال الناس بتتكلم ودة بيفتح لي مجالات جديدة للفهم وحاجات انا مكنتش اعرفها قبل كدة
وقد يعتقد البعض اني متشددة ايضا احيانا....بالعكس ربنا يهديني
ولكن ان كان معني التعصب ان انا اثأر لمن علموني وعرفوني طريق الله وان كنت لم انتهجه بعد ....فأنا متعصبة
وان كنت شايفة ان انا بهجومي وثأري للشيخ ازيد الموضوع اشتعالا هل سكوتي افضل ؟ ان كان سكوتي لن يزيد الاخرين هجوما علية هاسكت خالص
الشيخ حازم ليس نبي ولكنه مبلغ عنه صلي الله عليه وسلم
والشيوخ جميعا هم اشخاص وصلو لما نجهله نحن واستلذوا به وارادو الا يستأثرو بذلك فتفضلو علينا بايصال جميل علومهم الينا عملا بالاية القائلة (يا ليت قومي يعلمون )
ممكن نعارض شيخ في رأيه ...ممكن نهاجم شيخ كمان ...لكن امتي ؟لو جاء بخلاف الشرع وبما هو صريح وقاطع في مخالفته!

اعتذر ان كنت تحدثت عن نفسي في موضع لا يحتمل ذلك ولكن
كان لا بد من ايضاح شئ ما
.....ومعلش جت في اقتباسك!!!
لله الامر من قبل ومن بعد

لا فض فوك يا دكتورة
جزاكي الله خيرا

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]