العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 03-11-2011, 01:35 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: مطلوب ترشيح تليفون أندرويد

حبيبي حسام باشا انا معاك بس موقع سامسونج دلوقتي نزل خدمة Samsung Apps وده بقا في تطبيقات مش بطاله لنظام البادا وفعلا نظام الاندرويد في تطبيقات اكتر بكتير بس ده للي دماغه رايقه وليه في التجارب
قديم 03-11-2011, 02:09 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

بس حاليا الؤشرات كلها بتقول إن المستقبل لأندرويد و لسه مش باين نتيجة تخلى نوكيا عن سيمبيان و التركيز على ويندوز هتنجح و لا إيه، بالإضافة إلى مشكلة أخيرة إن نظام و يندوز نظام محمى و مغلق بعكس أندرويد المفتوح
هو كفاية ان الجهاز نوكيا في بلدك النوكيا ورقة رابحة دائما .. انما الويندوز مبشر بالخير بصراحة من الواجهة والشكل وليه تطبيقات كتير .. مش زي الاندرويد اكيد بس الويندوز لسه طالع فمش بيتحكم عليه دلوقتي
لكن باي حال اندرويد او ويندوز هيبقوا احسن من الايفون المبالغ فيه وفي سعره ده
قديم 06-11-2011, 02:48 AM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

هو في نقطة تانية بعيدة شوية عن حتة نوع الموبايل انا بالنسبة لي كنت بعتبرها مهمة جدا
الا وهي ان انا مبحبش ان كل الشغل اللي عالموبايل يكون من خلال تتش سكرين وكنت بفضل الموبايل يكون فيه qwerty كيبورد افضل تخفف الحمل شوية من علي التتش سكرين ومع ذلك برضة الشاشة بازت وغيرتها مع العلم انها مكلفة جدا تقريبا نص تمن الجهاز
وكمان الكيبورد كنت بحس انها تكون منزلقة ولما يتفتح يبقي شبة اللبتوب (مايل شوية) اريح للعين وكمان المسافة بين زراير الكيبورد مهمة عشان تقدر تكتب الزراير متكونش لازقة جنب بعضها
دي من العوامل اللي فرقت معاية جدا في اختياري للموبايل

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 06-11-2011, 06:40 AM
Al Ghareeb Al Ghareeb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق

Al Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to behold

الأندرويد نظام ممتاز مبنى على نواة لينيكس Linux

مع كامل احترامى الأندرويد أقوى من السيمبيان و من الويندوز موبايل القديم و حتى الجديد اللى لسه هيبرمجوه أو حتى بيفكروا فيه

الأندرويد مشروع مدعوم كاملا من جووجل و بتلاقى برامج وخدمات بلا حدود و خش على الماركت و شوف https://market.android.com

بيشترك فى تطويره ملايين المبرمجين من كل العالم لأنه open source مفتوح المصدر

نظام مجانى كاملا يعنى سعره مش متحمل على سعر الجهاز و شوف أسعاره مقارنة بأجهزة السيمبيان و الويندوز موبايل ( أنا اشتريت جهاز جديد أندرويد Huawei U8230 كان تبع اتصالات ب 600 جنيه )
http://www.gsmarena.com/huawei_u8230-3191.php

و الأندرويد ممكن يشتغل على أجهزة الكمبيوتر http://www.android-x86.org

أهم حاجة لما تشترى جهاز انك تشوف قابليته للتحديث لأن دى حاجة مهمة
قديم 29-01-2012, 12:48 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute

أنا اشتريت الsamsung galaxy ace
بجد جهاز تحفة

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]