العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > ريو Rio

ريو Rio تم تطويرها بناء على كيا برايد وبتصميم وهندسة كورية لتصبح واحدة من انجح واشهر السيارات الاقتصادية المدمجة فى العالم

قديم 03-05-2012, 10:01 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رايكوا فى كيا ريو 2012 الجديدة؟؟!!!

بصوا يا جماعة انا كنت كاتب تعليق فى الموضوع انى نفسى اجيبها بالذات الشكل السيدان والشكل احلى من اربى انهاردة شوفت واحدة سيدان 1400 فى الكورنيش اللى فى السويس فضى والله تحفة وفاجرة والشاب محترم جدا قالى اتفرج عليها لو تحب وبصراحة كانت اول مرة اشوفها من جوة بجد شكل انسيابى وخامات كويسة كانت عامل بيها حوالى 1700 كيلو طلب منة يشد معايا لحد سرعة 100 فقط انا فيرنا 1600 النتيجة
بصراحة طلعتها حلوة بس مش سريعة كما توقعت على اساس الفيرنا معايا كنت اخلية يجيبنى واقولة اكبس للاخر واكبس معاة برضة فرق واضح لما نكبس مع بعض على نفس الغيار
فى الاجمالى ادبها 75% بالنسبة للتجميع والسرعة بالنسبة لماتور 1600
انما لو حسبناها على اد ماتورها 1400 فممتاز التسارع بتاعها يعنى لما كنت بسيبلة الغيار بتاعى كان يجيبنى على طول لكن لو دوست ابتدى ابعد عنة شوية
لحد الان محتار فيها هل ممكن استغنى عن السرعة والتجميع السريع مقابل الشكل ولا لاة
بس عامتا هى حلوة جدا على ماتورها مش زى العربيات مثلا 1300 سىسى وتحس انها اقل من كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 03-05-2012, 10:22 PM
mohamed belal mohamed belal غير متواجد حالياً

mohamed belal will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

بصوا يا جماعة انا كنت كاتب تعليق فى الموضوع انى نفسى اجيبها بالذات الشكل السيدان والشكل احلى من اربى انهاردة شوفت واحدة سيدان 1400 فى الكورنيش اللى فى السويس فضى والله تحفة وفاجرة والشاب محترم جدا قالى اتفرج عليها لو تحب وبصراحة كانت اول مرة اشوفها من جوة بجد شكل انسيابى وخامات كويسة كانت عامل بيها حوالى 1700 كيلو طلب منة يشد معايا لحد سرعة 100 فقط انا فيرنا 1600 النتيجة
بصراحة طلعتها حلوة بس مش سريعة كما توقعت على اساس الفيرنا معايا كنت اخلية يجيبنى واقولة اكبس للاخر واكبس معاة برضة فرق واضح لما نكبس مع بعض على نفس الغيار
فى الاجمالى ادبها 75% بالنسبة للتجميع والسرعة بالنسبة لماتور 1600
انما لو حسبناها على اد ماتورها 1400 فممتاز التسارع بتاعها يعنى لما كنت بسيبلة الغيار بتاعى كان يجيبنى على طول لكن لو دوست ابتدى ابعد عنة شوية
لحد الان محتار فيها هل ممكن استغنى عن السرعة والتجميع السريع مقابل الشكل ولا لاة
بس عامتا هى حلوة جدا على ماتورها مش زى العربيات مثلا 1300 سىسى وتحس انها اقل من كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟
شكرا
وانا فعلا اتقالى نفس الكلام دة تقريبا بالاضافة انها اكثر ثباتا من اكسنت ار بى
قديم 03-05-2012, 11:18 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed belal مشاهدة المشاركة

شكرا
طب انت يا باشا استقريت على اية لانى برضة عايز استقر واشوف الناس معايا ولا ضدى يعنى اخترت اية فى النهاية
قديم 03-05-2012, 11:33 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed belal مشاهدة المشاركة

شكرا
اثبت من الاكسنت ازاي وهما نفس الشاسيه والعفشة والتعليق والبودي !!!!!!
قديم 04-05-2012, 04:43 AM
mohamed belal mohamed belal غير متواجد حالياً

mohamed belal will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

طب انت يا باشا استقريت على اية لانى برضة عايز استقر واشوف الناس معايا ولا ضدى يعنى اخترت اية فى النهاية
واللة انا بشكل شبة نهائى حجيب الريو الهاتشباك بس عاوز بس الاول اجربها او حد يوصفلى عاملة اية معاة بالظبط من حيث التسارع والثبات والعفشة