العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > فورد FORD

قديم 14-09-2010, 12:47 AM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future
افتراضي رد: اسعار بعض قطع غيار الفورد مونديو

مشكوررررررررررررررررررررر رر
قديم 14-09-2010, 01:52 AM
الصورة الرمزية yaser4050
yaser4050 yaser4050 غير متواجد حالياً

yaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to behold

معلش اتأخرت عليك بس كنت مأجل الرد لحد مااشتريت النهاردة فورد مونديو 1998 بس جااااااامدة رغم معارضة الكثير من زملائى و أصدقائى بس بجد أنا مقتنع بيها مليار فى المية
عربية فعلا ملهاش حل من كل النواحى و قطع غيارها موش غالية زى اليابانى و الأوروبى و كمان أعطالها قليلة جدا بس المهم الحالة
طبعا دا عرفتة من خلال تجارب الناس و كمان من قرايتى لمواضيع مصر موتورز المفييييييييييييييدة جدااااااااااا
شكرا لكل من ساهم فى اتخاذى القرار الصواب خاصة بعد ماجربت العربية فعلا
ركبت عربيات كتير منها الهيونداى بأنواعة و اللانس و الدايو و البيجو و غيرهم بس بالله العظيم لما ركبت المونديو عرفت ان دى أول مرة أركب عربية

Mr. Yasser Al-Feky
قديم 14-09-2010, 02:48 AM
MFM MFM غير متواجد حالياً

MFM has a spectacular aura aboutMFM has a spectacular aura aboutMFM has a spectacular aura about

طبعا ياباشا ،، العربية زى ما انت قولت رائعة بكل المقايسس ،، وبتعادل فئات زيها بس الفئات الاخرى اغلى ثمناً من ثمن الفورد مانديو ،، العربية فى السحب رهيبة ( انا مش من هواة السرعة ) بس ساعات لما تكون واقف فى اشارة تلاقى الناس كلها اول ما تفتح الاشارة لازقت دواسة البنزين فى بطن العربية والصراحة فى السحب مافيش عربيات كانت اسرع منها (على المستوى المحلى طبعا)
بس العيب ان اخدتها وفتحت بقها معايا بس صابر ومستحمل لانها عربية كويسة
وطبعا ياجميل مافيش مقارنة بينها وبين الهيواندى والانوس
ومش عارف فية عربيات حلوة ومظلومة ومش منتشرة زى المونديو ، وعربيات زى الانوس والهيواندى يتعمل عليها دعاية كانك راكب طيارة
قديم 14-09-2010, 04:17 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

للاسف الشديد سبب عدم انتشار المونديو توكيلها السابق
ملحوظة هامة جدا :الفورد مونديو ليست امريكية الصنع ولكنها تتبع فورد اوربا
الاهم ان من سوف يقتنى مثل تلك السيارة الرئعة الاداء مستعملة سوف ياخذ فترة من الزمن حتى تصبح حالة السيارة الفنية والآداء مرضى للقائد الذى يشعر بحاله اى سيارة تحت قدمة ولذلك النصيحه الهامة لمن اشتراها اذا كان ينوى اقتنائها ان لايبخل عليها اما اذا كانت لفترة ينصح ببيعها حتى لا يهدر اموالة ويصلح ما افسدة الغير لحساب الغير
آسف على الاطاله ولكنها شهادة حق ونصيحة لوجه الله تعالى
قديم 14-09-2010, 08:12 AM
Mohamed Sotohy Mohamed Sotohy غير متواجد حالياً

Mohamed Sotohy is on a distinguished road

جزاك الله عنا خير جزاء
فعلا عربيه ملهاش حل
وانا واحد من ملاكها
بس كنت بسأل سؤال
ايه المعدل الطبيعي لمؤشر الحراره(normal) مع العلم بأنه في المنتصف عندي
وفي الوقوف يوصل لأخر ال a?