العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 10-08-2010, 05:28 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

منور المنتدي يا عبد الله
انا كمان من المحله علي فكره و عندنا اعضاء كتير هنا
ممكن نعمل مقابله و نتعرف علي بعض جميعا و نعمل الحمله كبيره

بالنسبه للاستاذ كريبت :
حضرتك ليك حق تنتقض اوضاع البلد انما السب و الشتيمه في البلد او غيرها ممنوع

حـازم خـضـر

قديم 10-08-2010, 05:38 AM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

وأنا معكم يا شباب

أنا بعيش بالغردقة ومستعد أساهم وأنشر الحملة هنا وأطبع 1000 مش 100 بس

يا ريت نشد حيلنا في حاجة عشان هو ده الطريق للمطالبة بأصل كل الحقوق

الحرية

قديم 10-08-2010, 08:01 AM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

وانا كمان معاكم يا رجاله والله الموفق والمستعان
قديم 10-08-2010, 09:34 AM
الصورة الرمزية Meemo The Beast
Meemo The Beast Meemo The Beast غير متواجد حالياً

Meemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant future

استاذ عبدالله أحب أشكرك على تفكيرك المنطقي و روحك المتحضرة التي قد لا يتمتع بها الكثير من أبناء هذا الوطن على أعلى مستوياتهم.
و الحق أن أصواتنا قد بحت خلال السنوات الماضية منادين و مساندين لتلك الحملة منذ ان بدأت في السعودية و قد اشتركت في الكثير من المواضيع المتعلقة بخليها تصدي سواء على هذا المنتدى الكريم أو على منديات أخرى للسيارات و لكن مفيش فايدة و يؤسفني أن اقولها و السبب إحنا و ليس التجار "لعنة الله عليهم"و لا الجمارك "الله يحرقها"
القضية يا أستاذ عبدالله تتعلق بثقافتنا المتدنية فنحن نمتلك ثقافة الفشخرة على بعضنا بعضا و يبقى الواحد منا مش لاقي ياكل و تجده يتفشخر انه اشترى السلعة الفلانية أغلى من سعرها الحقيقي , و هنا نعطي الفرصة للتجار ينهشوا فينا طالما بيبيع و فيه حمير بتشتري ايه اللي حيوقفه عن الطمع و ارتفاع السعر
يا سيدي نحن نمتلك قوة جمعية تستطيع تجويع كل تاجر طماع ليست السيارات فحسب و لكن كل السلع , لو امتنع المتفشخرون عن الشراء فترة بسيطة و ووفروا فلوسهم لشراء طقم غيارات داخلية بدلا من المقطع اللي لابسينه لقتلنا التجار الطامعين و أجبرناهم على البيع بما يرضي الله و لكن كما ذكرت لحضرتك من قيل ثقافتنا متدنية و لا نمتلك من السلوك الجمعي ما يمكننا من الوقوف أمام الجشع و الإستغلال و صدقني هذا ينطبق على كل السلع - الكمالية منها على الأقل.
و اسف على الإطالة

اذا طال الزمان ولم تروني ......... فهذا اسمي فتذكروني
اذا دفن جسمي تحت الرمال ......... فهذا خطي لا يزال
لا إلــــــــــــه إلا أنت ســــبحانك إني كنت من الظالميــــــــــــن

Ayman M. Zaki

قديم 10-08-2010, 09:52 AM
الصورة الرمزية Meemo The Beast
Meemo The Beast Meemo The Beast غير متواجد حالياً

Meemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

يا ساتر يارب يا ساتر ربنا يهديك مهما حدث مهما حدث مفيش حد يقول كده على بلده أبدا كده ألا إذا كان...أنت فاهمنى طبعا
بتسمى "مصر"بركة عفن؟؟؟؟؟ لا إله ألا الله لا إله الا الله معلش بكره تعرف وتفهم لأنك شكلك انسان صغير مش فاهم حاجة كفاية إنها ذكرت بالأمان فى القرآن يعنى فى كتاب الله , أنا مش عارف أزاى الأدارة سابت ردك ودى مش حرية شخصية دى إسمها اللى تسميها
عزيزي ديفيل بلود
أحييك على غيرتك على مصر و لكن المشكلة أن المعطيات الحالية قد أفقدت الكثير من الشباب ولائهم لهذا الوطن و هو أمر طبيعي ما هو ما شفش خيرها لأننا نمر حاليا بأيام أسوأ من أيام الإحتلال فطبقة التجار و لاعبي الكرة و الرقاصون و القوادون فقط هم الذين يشعرون بالخير اما نحن جميعا فليس لنا إلا الغلاء و مضايقات المصالح الحكومية المتعفنة و البيئة الملوثة
و الكثير من الشباب لم يمر بفترات حاسمة من تاريخ مصر العظيم مثل أكتوبر 73 مثلا مما أدى بهم الى الإحساس بأنهم في بلاد بلا هوية (من وجهة نظرهم طبعا) و هو شعور عام حاليا بين الكثير من الشبان و خاصة في ظل نهش التجار لكل شئ بل ووصولهم الى مراكز اتخاذ القرار و اتيانهم بما يخدم مصالحهم فقط

اذا طال الزمان ولم تروني ......... فهذا اسمي فتذكروني
اذا دفن جسمي تحت الرمال ......... فهذا خطي لا يزال
لا إلــــــــــــه إلا أنت ســــبحانك إني كنت من الظالميــــــــــــن

Ayman M. Zaki