العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 16-08-2014, 05:08 AM
lotfymira lotfymira غير متواجد حالياً

lotfymira is on a distinguished road
استفسار حادثة نيسان صني الشكل الجديد 2013

انا عملت حادثة بعربيتي نيسان صني الشكل الجديد 2013 و الحمد لله انا لم اصب باذى و لكن العربية اتبهدلت جامد من الامام عملت محضر ووديتها مودرن موتورز الهايكستب وعملت مقايسة وعملت اخطار حادث لشركة وثاق للتامين التكافلي الاصابات اللي فيها الاتي:
اكصدام -فوانيس امامية- سربنتينة- رادياتير- قربة امية الزرقة- الكبوت- الشبكة -الصدر

بس في مودرن موتورز المهندس اللي استلمها بيقولي ان قدامها شهر تصليح. فهل الاصابات اللي فيها دية فعلا ممكن تاخد شهر والا هو بيقول كده علشان يوزعني اصله حاول يوزعني على فرع ابو رواش قبل العربية ما تنزل من على الونش بس انا رفضت لانه كانت الساعة داخلة على 4 عصرا وما كنتش هلحق الفرع التاني وكنت هحتاس بالعربية؟

و ازاي ممكن اسرع الموضوع شوية وخصوصا اني محتاس من غيرها نظرا لطبيعة عملي كجراح وشغلي اغلبه بالليل و ما لوش معاد ؟

افيدوني افادكم الله
قديم 16-08-2014, 12:31 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of
افتراضي رد: حادثة نيسان صني الشكل الجديد 2013

[قدر الله وما شاء فعل اولا حمدلله على السلامة
موضوع انة هيصلح العربية فى شهر دة معقول لانك تقريبا متعرفش حد هناك وكلة ممكن يسرع شغلة بالفلوس يعنى لما تروح علشان تشوف عملو اية فى العربية تعرف مين اللى بيشتغل فى العربية مثلا السمكرى تروح موصية على العربية وتعطية مثلا 50جنية وتعرف نمرة تليفونة لانك هتجتاجها بعدين والكهربائى ايضا وتتعرف عليهم دة مهم جدا كل اللى بيشتغل فى عربيتك تتعرف علية وتأخد رقم تليفونة .
عموما من واقع اللى حصل معايا مدة شهر لتصليح العربية دى كويس ولما تروح علشان تستلم العربية لو فية حاجة مش عجباك ما تستلمش العربية ولازم يعملو كل الملاحظات اللى هتقولها يعنى العربية تستلمها زى الزيرو
تقبل تحياتى
="5"][/SIZE]
قديم 16-08-2014, 03:24 PM

افتراضي رد: حادثة نيسان صني الشكل الجديد 2013

الف شكر يا استاذ وائل على النصائح
قديم 17-08-2014, 02:33 AM

استفسار حادثة بالنيو صني 2013 افيدوني

انا عملت حادثة بعربيتي نيسان صني الشكل الجديد 2013 و الحمد لله انا لم اصب باذى و لكن العربية اتبهدلت جامد من الامام عملت محضر ووديتها مودرن موتورز الهايكستب وعملت مقايسة وعملت اخطار حادث لشركة وثاق للتامين التكافلي الاصابات اللي فيها الاتي:
اكصدام -فوانيس امامية- سربنتينة- رادياتير- قربة امية الزرقة- الكبوت- الشبكة -الصدر

بس في مودرن موتورز المهندس اللي استلمها بيقولي ان قدامها شهر تصليح. فهل الاصابات اللي فيها دية فعلا ممكن تاخد شهر والا هو بيقول كده علشان يوزعني اصله حاول يوزعني على فرع ابو رواش قبل العربية ما تنزل من على الونش بس انا رفضت لانه كانت الساعة داخلة على 4 عصرا وما كنتش هلحق الفرع التاني وكنت هحتاس بالعربية؟

و ازاي ممكن اسرع الموضوع شوية وخصوصا اني محتاس من غيرها نظرا لطبيعة عملي كجراح وشغلي اغلبه بالليل و ما لوش معاد ؟

افيدوني افادكم الله
قديم 17-08-2014, 03:43 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادثة بالنيو صني 2013 افيدوني

طيب اولاً قدر الله وماشاء فعل ربنا يعوض خسارتك ويجعلها فى ميزان حسناتك

بالنسبة للوقت الازم لدة كله فممكن تخلص فى اسبوع او اتنين بالكتير كفاية اوى لكن شهر ده مبالغ فيه جداً

بالنسبة للانجاز فى الوقت والاجرائات فكان ممكن توديها مركز سمكرة ودهان بره التوكيل بس يكون معتمد من شركة التأمين وبرضو مكنتش هتدفع حاجة وتخلص شغلك اسرع

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش