العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 08-11-2012, 07:51 PM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساجا 2013

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolo2 مشاهدة المشاركة

مش فاهم يعني اية كمية المشاكل
ممكن نوضح اكتر
1-استهلاك بنزين سفاح وغير مناسب اطلاقا لعربيه 1300 والبنزين هيغلى يا معلم
2-مساعدينها ضعيفه بتحتاج تتغير
3-بعض العربيات بها مشاكل بعلبه الدركسيون اخر ثمن لها 5500 بالتوكيل
4-الريموت به مشكله (مداه ضعيف-بياكل الحجر-بيحتاج تكويد) فى حاجه غلط
5-قطع الغيار غير متوفره باستمرار بالتوكيل وتحتاج حجز بالشهور حتى لو فى الضمان
6-قطع الغيار قليله نسبيا بره التوكيل
7-قطع الغيار نار يا حبيبى نار
8-النقاط السبعه السابقه هى شكوى ملاكها

واخيرا حكم نفسك ودور علي العربيه فى الشارع
العربيه الجيده بتختار زبونها
قديم 11-11-2012, 09:16 AM
alama alama غير متواجد حالياً
هواياتي: football

alama will become famous soon enough

العربيه نازله من شهر صباح الخير انا سألت التوكيل على المانيوال لقيتها بقت 73 الف ولاد اللذينه بعد مكانت 68 الف لا والاعجب من كده ان مفيش حاجه اتغيرت سألت الراجل اى تغيير قالى الموديل بس بدل 12 بقا 13 ليس الا دا الواحد لما كانت ب 68 كان بيفكر ومش مستقر عليها فمابالك بعد الزياده تبقى تغور
قديم 11-11-2012, 08:53 PM
د/محمود عبدالمقصود د/محمود عبدالمقصود غير متواجد حالياً
من انا؟: د/ محمود رجب .... عاشق للسيارات الامريكيه gmc ford chevy و ليست الكوريه التي تدعي الامريكيه

د/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to behold

السلام عليكم انا لسا جاي من بره رحت لتوكيل عز العرب بالاسكندريه في الداون تاون و قالوا لي ان العربيه حتوصل بعد 15 يوم تتسلم على طول و السعر بتاع الاوتوماتيك حيكون78500حرام والله كل الزياده دي و زي العاده حتفضل بنفس الالوان الاحمر و الابيض و الاسود و الفضي و الضمان 3 سنين او 100الف كيلومتر ,و لما سألته هو ليه الغلاء ده بعد ما كانت ب72900 اصبحت ب 78500 قال لي اصل الجمارك مبهدلانا !!!!!!! انا من جوايا بقوله يا راجل اتقي الله ده الجمارك بتقل كل سنه على العربيات الاوروبي يبقى ازاي بتزيد معاكم انتوا
قديم 12-11-2012, 04:13 PM
د/محمود عبدالمقصود د/محمود عبدالمقصود غير متواجد حالياً
من انا؟: د/ محمود رجب .... عاشق للسيارات الامريكيه gmc ford chevy و ليست الكوريه التي تدعي الامريكيه

د/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to behold
انذار رد: ساجا 2013

على فكرة انا اخطأت في حاجه واحده و هي ان العربيه الساجا 2013 الجديده مش حيبقى فيها abs نهائي