العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 07-08-2012, 01:11 AM
ahmed m zayed ahmed m zayed غير متواجد حالياً

ahmed m zayed is on a distinguished road
افتراضي رد: تليين البرسونا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jameneees مشاهدة المشاركة

انا كمان بضم صوتي لصوت الاستاذ احمد وبسأل حضرتك يافندم جبتها من اي معرض وسعرها كام وياريت مواصفاتها ولو تحب حضرتك اي خدمة في التليين او المشي او التعليم انا تحت امرك بلا مقابل اخوك سعيد متمكن قيادة بفضل الله تعالى وبفكر جديا في شراءها بعد اللي سمعته عنها من ناس كتير بتشكر فيها واهو نفيد ونستفيد
السلام عليكم
انا جبتها من التوكيل نفسه الموجود على مصصر اسكندرية الصحراوى والثمن 90 الف
وهى فول اوبشن مانيول
قديم 08-08-2012, 02:39 AM
البهظ البهظ غير متواجد حالياً

البهظ is on a distinguished road

السلام عليكم يا رجاله وكل عام وانتم بخير والله انا بفكر فى العربية بيرسونا خاصة انى رحت شفتها والعربية زى الفل الى الان بس انا اريد شرائه بس محتاجين راى اصحاب الخبرة فى العربية دى فهل من مجيب
قديم 15-08-2012, 08:22 AM
Rabei_Ali Rabei_Ali غير متواجد حالياً

Rabei_Ali is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

الموتور بيبقى متلين جاهز
لكن احنا بنقول اول 1000 كيلو بلاش قرص بلاش تحميل على الموتور لحد ما ياخد نفسه ويرتاح
الاستاذ محمد صلاح .. ممكن حضرتك توضح اكثر .. يعني تقصد ايه باننا منقرصش على المتور ومنحملش عليه .. انا اصلي ان شاء الله ممكن استلم العربيه النهاردة وان شاء الله ناوي اسافر بيها مرسي مطروح (من القاهرة) فممكن تنصحني بايه .. اقصى سرعة .. التكييف يكون على كام .. الخ .. شاكر لك ولكل من يمكن ان يفيدني في هذا الموضوع
قديم 15-08-2012, 11:10 AM
bikabiko2020 bikabiko2020 غير متواجد حالياً

bikabiko2020 is on a distinguished road

مبروك البيرسونا الجديده
وانا معايا عربيتي ببيعها يا جماعه لسه زيروو 4700 ك بيرسونا اليجانس 2012 لونها أحمر اوتوماتيك لأني محتاج النترا الشكل الجديد واللي عايزها يكلمني وانا تحت امره وبصراحه العربيه جميله جداً كفايه ان فيها كل اللي انت محتاجه وزياده وكفايه موتورها الكامبرو وعفشتها الرياضيه وثباتها بصراحه صفقه ناجحه لمن يريد إقتنائها

الكلمات الدليلية
تليين السيارة