العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 19-01-2012, 06:07 PM
احمد سالم رشاد احمد سالم رشاد غير متواجد حالياً

احمد سالم رشاد is on a distinguished road
نقاش ماروتى 2011

السلام عليكم انا محتاج حد يفدنى فى الموضوع ده انا عندنى ماروتى 2011 لسه جديده جبتها فى شهر 11-2011 لسه ما كملتش 4000 ك العربيه وهى ماشيه الاقيها تقطع منى زاى ما تكون مسكت فرامل لوحدها وبعدين تتظبط تانى ده السوال الاول التانى بقة العربية بتحرق بنزين كتير اوى يعنى 20 لتر بيعملو حوالى 200 ك والمفروض انها مش كده وانا مش عارف اعمل ايه . شكرا
قديم 19-01-2012, 07:56 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماروتى 2011

غالبا يوجد مشكله بدورة البنزين

ويجب عليك مراجعة التوكيل

للإطمئنان على طلمبة البنزين ( الكارجه )

وللكشف على الكربوراتير وراجع البنزين للتنك

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 01-02-2012, 01:24 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

مشكله التقطيع دى ممكن تكون بوجيهات مش اكتر

قديم 05-03-2012, 12:03 AM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light

ممكن سلك البوجيهات اللى خارج من البوبينة على الاسبراتير يكون ملمس و بيفصل عموموا راجع السلوك كلها

و ممكن يكون فلتر البنزين عاوز يتغير لو بتحط 80 او بتسيبها لغاية الاخر
و ممكن تشوف الكوندنسر
و اقترح تراجع موضوع قديم لى تقريبا باسم سحب العربية بيروح فجاه و بيرجع تانى و كان فيه مشاركات مفيدة و انقذتنى من الاستاذ سمير عياد ممكن تدور عليه و تستفيد منه