العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 15-02-2012, 10:17 AM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بصراحه كده ربنا نجانى من حادثه مروعه

قدر الله وما شاء فعل . انا لله وانا اليه راجعون . الف حمد لله على سلامتك .

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
قديم 15-02-2012, 11:42 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

حمد الله على السلامة وربنا يرحم جميع اموات المسلمين والمسلمات
ياريت كلنا نخلى بالنا من اخطاء الغير وفى ديما لما بتكون سيارة بتلف يوتيرن على الواسع لازم نتوقف نهائيا
انا فاكر مرة سنة 1995 كنت يمكن طاير على 160 كم وكل العربيات اللى معايا كنت لسة صغير كنت فى السعودية وليموزين من بعيد اوى كان بيقطع الطريق ومره واحدة ركبة الغباء ووقف فى نصف الطريق وكنا بعيد عنة جدا والله من السرعة عقبال ما ما العربية توقفت كليا كان بين صدام عربيتى وباب عربيتة حوالى نص السنتيمتر مش عارف ليه هو عمل كدة وفى نفس الوقت مش فاهم ليه انا كنت طاير كدة انا من قوة رد فعل تقريبا كنت مفرمل وواقف جوة العربية من قوة الدفعة يعنى لحظة وقوف العربية تماما لقيت نفسى مش قاعد على الكرسى شبة فى الهوا
قديم 15-02-2012, 12:25 PM
engfathy engfathy غير متواجد حالياً

engfathy is just really niceengfathy is just really niceengfathy is just really niceengfathy is just really nice

ألف سلامة حمد الله على سلامتك وربنا يسترها علينا جميعا
السواقة بصراحة اليومين دول بقت بتخلي الواحد يدور العربية وينطق الشهادة قبل ما يتحرك
قديم 15-02-2012, 12:30 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

نفس الموقف حدث لي

اوتوبيس كان في اقصى اليمين و ماشي هادي جدا ( اتاريه بيحضر نفسه يلف اليوتيرن على الواسع بعرض الطريق كله من غير اشارة او من غير ما يبص في المراية )
و انا ماشي اقصى اليسار على سرعة 110 كم/س
و فجأة خير اللهم ما اجعله خير الدنيا ضلمت قدامي و الفرامل بتصرخ و العربية بتعوم
قديم 15-02-2012, 12:51 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الحمدلله على سلامتك
عوضك الله خيراً عن سيارتك واصلاحها
اللهم احفظنا جميعاً من شر الطريق ومن اخطاء الغير