العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 27-08-2010, 04:33 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي نفسه يركب كمبيوتر PC في العربية هنا الاختراع

ماله اللاب توب اريح من الكلام دة كلة بكتيررررررررر

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 27-08-2010, 04:37 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

ماله اللاب توب اريح من الكلام دة كلة بكتيررررررررر
ولله عندك حق بس لو كان ليه شاحن فى العربيه يباء تمام اوى

كريم على
قديم 27-08-2010, 05:13 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of

طيب و المفروض هنعمل بيه ايه ده ؟؟؟

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 27-08-2010, 12:07 PM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-alaa مشاهدة المشاركة

اه يا باشا كلامك صح في بيبقي فيه زي ميموري كارد بس ده حجمه ضئيل ولا يمكن الاعتماد عليه وارخص واحد شفته كان ب 120 دولار ولا يقارن ب اي لابتوب ده قمة في التخلف بروسيسور شarm9 200mhz يعني الموبايل بتاعي اقوي منه Arm 11 443 mhz يعني لو شغلت عليه فيلم هايهنج و 32 ميجا رام الموبايل بتاعي 64 ميجا رام وفي دلوقتي موبايلات 1جيجا هرتز بروسيسور ورام 512 يعني ده من الاخر ام بي ثري يا باشا ده تكنولوجيا منقرضة واجدع واحد فيهم هيبقي برضو متخلف وهيبقي لايقارن بامكانيات نتبوك مش لابتوب و شكرا لحضرتك و احترامي وتقديري لحضرتك يا ريت حضرتك ما تزعلش مني الاختلاف في الراي لا يفسد للود قضية
الأخ أحمد علاء، أنا مش عارف انت جايب معلوماتك منين، بس الواضح انها قديمة جدا، النهارده الـ SBC يستخدم أنواع كثيرة من البروسيسور وبسرعات عالية مثل اللاب توب، وعلى فكرة لو كنت تسمع على حاجة اسمها الـ Car PC، ياترى بتسخدم اللا توب ولا الـ SBC ؟ ياريت تنشط معلوماتك قبل الرد.

وده لينك لـ SBC ويمكنك معرفة مواصفاته ومقارنته باللاب توب
http://sbc.winsystems.com/products/EBC-Z5xx.cfm

وده لينك لمكونات الـ CAR PC
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/CarPC_Shop.html

قديم 27-08-2010, 03:02 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed-alaa مشاهدة المشاركة

تسلم يا كبير والله انت تحفة انت كده جيت في ملعبي يعني اصل صحابي بيقولو عليا دكتور الكمبيوتر واي حد من اصحابي بيحتاج حاجة في الكمبيوتر او عايز يجمع جهاز او يشتري لاب توب بيجيلي يعني ربنا مديني موهبة شوية في الحتة دي بس انت راجل زي العسل عشان الكتاب ده تحفة بعون الله كنت بفكر في الفكرة دي وكنت هاعملها ان شاء الله اول اما اجيب العربية هاهههها
اصل مش معقول اعملها في عربية والدي كل حاجة جاهزة عندي ناقص بس حاجة واحدة وكمان عرفتلها حل اللي هي مصدر الكهرباء يلا يا جماعة استنوني 3 او 4 سنين كده لما اجيب العربية وان شاء الله اعملها واعملكو موضوع عنها هاهههههها
وتسلم ايدك يا برنس يا مظبطنا بس ايه يا باشا اللي عملوهولك في الحلوة ازاي سبتهم يعملو كده في فيفي دانا كنت هاعيط لما شفتها غسلتها ولا لسة هاهاهاااااااااااااااه

ههههههههههههههههههههههه

متفكرنيش يا ابو حميد خليني ساكت وبعدين انتا فاكر اني هسيبها لحد دلوقتي من غير ما اغسلها