العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 16-03-2013, 08:36 PM
Ask_q Ask_q غير متواجد حالياً

Ask_q is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز اعرف قيمة الجمارك على سيارة اسكوا اوكتافيا موديل2004

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو نورهان مشاهدة المشاركة

و الله يا اخ انس بن مالك Anas موضوع كام بالضبط دا مش عارفه قوي لاني كل متابعتي بالتليفون بس لان جوابي لسه ما جهزش بس ذي ما قلت لحضاراتكم اننا بسال في كل مكان لاني خدت خاذوق كبير قوي قوي من معرض كرستال فا مش عايز امر بنفس التخربة مش التجربة بس مبدئيا واحد مستخلص من بو رسعيد قال انها هاتتكلف 25 الف شحن وجمرك و طبعا دا كلام تليفون غير الدفع الفعلي طبعا علشان كدا لو احنا مجموعة و هانشحن مع بعض هانعرف نكلم في كل حاجة بس للاسف انعدام الثقة بين الناس هو اللي هايمنع استفادة كبير و خدمات عظيمة
ابو نورهان في رساله علي الخاص
قديم 16-03-2013, 09:34 PM
ابوشيماء ابوشيماء غير متواجد حالياً

ابوشيماء will become famous soon enoughابوشيماء will become famous soon enough

يا ابو نورهان انا اقصد العربية جمرك حر مش معاقين اخى ناويى يشترى من المانيا ويدفع الجمرك هنا من غير جواب معاقين هل ينفع ولا لازم جواب معاقين انا بسالك على تكلفت الجمارك من غير جواب معاقين وشكرا ليكى اخى ابو نورهان على اهتمامك بالموضوع بس ياريت تفيدنى ينفع اجيب عربية من المانيا وادفع الجمارك من هنا بدون جواب معاقين ولك جزيل الشكر
قديم 16-03-2013, 11:51 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشيماء مشاهدة المشاركة

يا ابو نورهان انا اقصد العربية جمرك حر مش معاقين اخى ناويى يشترى من المانيا ويدفع الجمرك هنا من غير جواب معاقين هل ينفع ولا لازم جواب معاقين انا بسالك على تكلفت الجمارك من غير جواب معاقين وشكرا ليكى اخى ابو نورهان على اهتمامك بالموضوع بس ياريت تفيدنى ينفع اجيب عربية من المانيا وادفع الجمارك من هنا بدون جواب معاقين ولك جزيل الشكر

مش ينفع طبعا لان التجارة فى السيارات القديمة مقصور على ان تكون مقطعة قطع غيار او سيارات كاملة للمعاقين فقط حيث يستثنى المعاق من شرط سنة الموديل . فى الحوال العادية للعادين لا يمسح بإستيراد سيارة من الخارج إلى فى نفس سنة الموديل. يعنى تقدر تشترى موديل 2013 وليس قبل هذا.....
قديم 17-03-2013, 08:29 AM
ابو نورهان ابو نورهان غير متواجد حالياً

ابو نورهان will become famous soon enoughابو نورهان will become famous soon enough

الكلام اللي قاله الاخ Tham مضبوط جدا مش ينفع اي عربية من غير جواب المعاقين الا اذا كانت موديل السنة
علي فكرة انا مش معوق بس هاعمل جواب لمعاق
لو تعرف تصرف عرفني و نمشي مع بعض عادي
قديم 18-04-2013, 03:43 PM
hota_bota hota_bota غير متواجد حالياً

hota_bota is on a distinguished road

انا معايا جواب ونفسى اعمل زيكم بس معرفش حد فى المنيا