العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 09-02-2012, 09:21 PM
ahmedemoe ahmedemoe غير متواجد حالياً

ahmedemoe will become famous soon enough
افتراضي رد: محبي الدايو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

انطباعاتك ايه عن الليجانزا وماعيوبها
انا قلت في رد قبل كدة انطباعي عنها عربية روعة في كل حاجة
قبل ما اشتريها عديت على ابو هاشم ( محل قطع غيار استيراد في فيصل )
سالتة عن قطع غيارها لقيت كل حاجة متوفرة مفيش حاجة مش موجودة واسعارها تخيل ارخص من النوبيرا
وبعدين الليجانزا دي عربية حووووت ما شاء الله وعلى فكرة بنزينها مش حريقة زي ما بيهجصوا الناس اللي بتفتي يعني لما تكون راكب عربية 2000 سي سي وبتجمع بشكل مزهل ومتينة ويكون استهلاكها من 180 - 200 في الصفيحة وتزعل .. تبقى بتهزر بصراحة .
بس يشترط الحالة الجيدة للعربية يعني اتفرجت على عربيات ليجانزا كتير ما عجبنيش حاجة لغاية ما لقيت عربيتي الحمد لله
واي حد عايز اي حاجة عنها او يستفسر عن حاجة فيها انا في الخدمة
قديم 09-02-2012, 09:22 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكشفى مشاهدة المشاركة

احكى يا باشا احنا معاك للصبح
ياباشا انت منور الموضوع دا والله
قديم 09-02-2012, 09:36 PM

لغاية دلوقتي 70 واحد شافوا الموضوع ومحدش حابب يشاركنا
ياريت اللي يزور الموضوع يقول راية في الكلام ويقول تجربتة انا عامل الموضوع دا علشان الناس تستفيد وكل واحد محتار يشتري اية يستفيد ويبقة خير للكل
محدش يبخل علينا براية يا جماعة الخير
قديم 09-02-2012, 11:30 PM
الصورة الرمزية يسري أبو الخير
يسري أبو الخير يسري أبو الخير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - مجال التصدير
هواياتي: كتابة القصة القصيرة

يسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond repute

ليجانزا .. اكيد قوية و مجرمة زي ما بتقول .. لكن قوتها طبعا لأنها 2000 سي سي .. و مهما تقول فلابد انها بتحرق بنزين .. و خصوصا في ايامنا اللى انت عارفها دي .. نقص بنزين .. و مشاكله .. عموما مبروك عليك .. لكن الليجانزا مش كتيرة في مصر .. و لو بحثت عنها للشراء .. صعب انك تلاقي حاجة كويسة .. و كل الليجانزا اللي شوفتها سوداء .. لم ارى منها ألوان اخرى .. تحياتي للجميع

هكذا أنت يا إمرأة .. بين جنبات النفس و الروح
و بين العقل و القلب .. أتدركين لماذا ؟ ......!!!!
قديم 10-02-2012, 12:14 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

ليجانزا .. اكيد قوية و مجرمة زي ما بتقول .. لكن قوتها طبعا لأنها 2000 سي سي .. و مهما تقول فلابد انها بتحرق بنزين .. و خصوصا في ايامنا اللى انت عارفها دي .. نقص بنزين .. و مشاكله .. عموما مبروك عليك .. لكن الليجانزا مش كتيرة في مصر .. و لو بحثت عنها للشراء .. صعب انك تلاقي حاجة كويسة .. و كل الليجانزا اللي شوفتها سوداء .. لم ارى منها ألوان اخرى .. تحياتي للجميع
اوك انا معاك ان ال 2000 سي سي اكيد بتحرق اكتر انما انا حسبت استهلاكها ولقيتة كدة فعلا
انا مرة سافر مع مديري اسكندرية بالعربية بتاعتة كيا كارنيفال العربية دي 2600 سي سي روحنا بيها اسكندرية ورجعنا ب 35 لتر بنزين
يا جماعة السي سي بتاع العربيات الجديدة غير القديمة لان الجديد التكنولوجي بتاعتة مختلفة عن القديم بكتير وعلى فكرة بقة التوبيرا كانت بتستهلك بنزين اكتر من الليجانزا

Ahmed Hanafy

الكلمات الدليلية
لانوس, ليجانزا, داتشيا, دايو, نوبيرا