العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-11-2012, 01:48 AM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all
للاهمية رد: أرجو المساعدة لوجان أم لانوس ؟

وجهة نظرة بسيطة انا كان معايه لانوس و تعبتنى جدا فى الوطيان و قربها من الارض و لما دورت على عربية جديدة كان اهم حاجة بالنسبة لى العلو و العفشة تكون ناعمة و قوية و ده اللى لقيت فى اللوجان مع العلم انى لما بعت اللانوس كانت مجرحة و متبهدلة من تحت على الاخر رغم انها كانت موديل 2010 بس تعمل ايه فى شوراع مصر اللى زى الزفت و فى كل حتة مطب و اعتقد ان انسب عربية لشوارع مصر اللى اغلبها مطبات : اللوجان
قديم 09-11-2012, 11:20 PM
ayman_kamal ayman_kamal غير متواجد حالياً

ayman_kamal has a spectacular aura aboutayman_kamal has a spectacular aura about
افتراضي رد: أرجو المساعدة لوجان أم لانوس ؟

بص على الموضوع ده
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=70175
قديم 09-11-2012, 11:29 PM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold

انا مش قاصد اشوش افكارك بس اية رأيك تفكر فى ال جيلى ايميجراند 7 الجديدة؟؟؟سيارة تبدو رائعة و حتضرب اوى فى السوق و امكانيات عالية جدا بالاضافة للتوكيل المحترم.
قديم 11-11-2012, 01:35 PM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mira lada مشاهدة المشاركة

انا مش قاصد اشوش افكارك بس اية رأيك تفكر فى ال جيلى ايميجراند 7 الجديدة؟؟؟سيارة تبدو رائعة و حتضرب اوى فى السوق و امكانيات عالية جدا بالاضافة للتوكيل المحترم.
انا كنت بتفرج عليها في سمير الريان يوم الجمعه شكلها تحفه فيها شبه م السوناتا الشكل القديم وكنت عايز اشتريها بس لقيت خامات التابلوه و الكراسي زي كل العربيات الصيني و الكبوت يتعها فعلا تقييييل اوي بس لللأسف لازم ترزعه جامد علشان يقفل (عيوب تقفيل) واحد من البياعين قالي العربيه دي لسه جديده و ما حدش ساقها يا إما تطلع صاروخ و جامده جدا يا إما تلاقيها مليانه عيوب ومشاكل

الكلمات الدليلية
لانوس, أرجو, رينو لوجان