العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 05-04-2011, 02:19 AM
الصورة الرمزية lover4ever8989
lover4ever8989 lover4ever8989 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد بدر

lover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو سمحت اوعى تطنش..ممكن ؟

جزاكى الله كل خير

لااله الا الله
عدد ما كان
وعددماسيكون
وعدد الحركات
وعدد السكون
قديم 05-04-2011, 03:14 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

شكرا cardio على المعلومات الجميله
واحب أضيف ياريت الناس تعمل تحليل سكر وقياس ضغط على الاقل كل عام وبالذات الكبار فى السن مثل والدى ووالدك وذلك للأطمئنان فقط ولتجنب المضاعفات لاقدر الله
حفظنا الله وأياكم من كل سوء

السكر 120
الضغط 140/90
وفي وقت معين كنت عصبي جدا ووصل الضغط 180/140 ومكنش فيه اي حاجة بتحوق معايا امبول لازكس 40 ينزله 140/90 وبعد ساعتين فووووووووووووووق

المشي / كنت بمشي دلوقتي بطلت بس لما بلاقي فرصة امشي بمشي مشيييييييييييييي اخر مرة من شهر تقريبا خليت واحد صاحبي مشي معايا من ميدان الجيزة لغااااااااااااااااااااااا اايه اخر الهرم عند محطة مشعل

الشاي والقهوة / مممممممممممممممممم كنت بشرب بمعدل من 20 - 25 كوباية في اليوم دلوقتي بطلت او قللت شويتين تلاته يعني ممكن 5 في اليوم شاي او قهوة ووقت المذاكرة محدش يفتح بقه معايا

الاكل / اكووووووووووووووول جدا خصوصا الفترة الاخيرة لاني كل ما اتنرفز اكل ولازم اكل يتمضغ علشان بجزززززززززز على سناني وانا باكل

تفتكرو فيه أمل والا hope less case

نسيت اقول حاجة مهمة مع كل ده
السن
32

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 06-04-2011, 01:54 AM
ايمن عبدالحميد ايمن عبدالحميد غير متواجد حالياً
من انا؟: المصرى كريم العنصرين
التخصص العملى: محامى ومستشار قانونى
هواياتي: ميكانيكا السيارات

ايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CARDIO مشاهدة المشاركة

40سنة + مدخن شره + اكييييل جداً= عوامل مساعده لحدوث الازمات القلبيه risk factors
لازم فنجان قهوة صباحاً --> مفيش مشكله
بحب كمان المشى --> عامل حمايه من الازمات القلبيه
وباخد كل يومين واحدة اسبوسيد اطفال--->مفيش ضرر بس مفيش كلام اكيد على فايدته

نصيحه بلاش تدخين و ما تبقاش اكييل و امشى كتييييييير

متشكر جداً ربنا يعافينا ان شاء الله

تحياتى
قديم 06-04-2011, 04:15 AM
الصورة الرمزية CARDIO
CARDIO CARDIO غير متواجد حالياً
من انا؟: i am my self
التخصص العملى: using my brain
هواياتي: learning till death

CARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to beholdCARDIO is a splendid one to behold

sad-bird @
there is always hope

@ ايمن عبدالحميد
امين

BEYOUR SELF
قديم 06-04-2011, 10:36 AM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

السكر 120
الضغط 140/90
وفي وقت معين كنت عصبي جدا ووصل الضغط 180/140 ومكنش فيه اي حاجة بتحوق معايا امبول لازكس 40 ينزله 140/90 وبعد ساعتين فووووووووووووووق

المشي / كنت بمشي دلوقتي بطلت بس لما بلاقي فرصة امشي بمشي مشيييييييييييييي اخر مرة من شهر تقريبا خليت واحد صاحبي مشي معايا من ميدان الجيزة لغااااااااااااااااااااااا اايه اخر الهرم عند محطة مشعل

الشاي والقهوة / مممممممممممممممممم كنت بشرب بمعدل من 20 - 25 كوباية في اليوم دلوقتي بطلت او قللت شويتين تلاته يعني ممكن 5 في اليوم شاي او قهوة ووقت المذاكرة محدش يفتح بقه معايا

الاكل / اكووووووووووووووول جدا خصوصا الفترة الاخيرة لاني كل ما اتنرفز اكل ولازم اكل يتمضغ علشان بجزززززززززز على سناني وانا باكل

تفتكرو فيه أمل والا hope less case

نسيت اقول حاجة مهمة مع كل ده
السن
32
حرام عليك نفسك يا محمد بك
انت محتاج ثورة تغييييييييييييييييييييييي يييييير
ربنا يعافينا ويعفو عنا اجمعين

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا