العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 27-08-2012, 01:27 PM
bamro bamro غير متواجد حالياً

bamro will become famous soon enough
افتراضي رد: بيع سيارات تاكسي العاصمة وترخيصها كسيارات ملاكى

عربيات ملهاش ورق يعنى عريبات ملهاش لازمه
هما بينصوبوا فى حاجه واحده إنهم هيجيبوا الورق بعد اسبوعين من الشرا وده اللى بيقولوه لأى حد من ساعت عرض العربيات وطبعا لا فيه ورق ولا الكلام ده
العربيات دى إتخدت لوط كامل وعليها اقساط وضرايب
قديم 25-09-2012, 01:50 AM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all

اياك ثم اياك ثم اياك
انا شفت بعينى تجربة حية لزميل لي في العمل واللى مش مصدق براحته العربيات اللى موجوده هتلاقيها اما سوق العاشر للسيارات ومتنوعه بين نيو اكسنت وسيراتو القديمة والعربيات اللى كانت شغاله تاكسي العاصمة الاصفر هتروح تشتري وهيدولك ايصال بالدفع وبعدين تستلم العربية فعلا والعربيات مش ب15000 (لا والله ماكنش حد غلب كان كله راح جاب خمسة سته وباعهم قطع غيار وجمع تمنهم وجابلة واحده زيرو) العربية ب40000 الى 30000 وبعد اما تستلم هتروح المرور ترخص هيقولولك العربية عليها ضرايب (جمارك) لانها ماتدفعتش عشان كانت داخله تبع رجالة بابا مبارك ولازم تسدد وبالتالي عمرك ما هتسدد وبالتالي مش هيرخصولك وهيسحبوا العربية وممكن ترجعلك فلوسك وممكن
الكلام اللى بقوله انا مسئول عنة امام الله والقانون لان زي ما قولتلكم دي تجربة واحد صحبي
ومتنساش تبتسم انت في مصر
قديم 25-11-2012, 08:28 PM
no2nn no2nn غير متواجد حالياً

no2nn is on a distinguished road
عاجل رد: بيع سيارات تاكسي العاصمة وترخيصها كسيارات ملاكى

يا جماعه هل في اخبار عن ام العربيات دي انا معايا سيراتو من 2009 ومش عارف ارخص ومش عارف اروح ف اي حته ومش مستعد ارجع العربيه .. حرام بجد ... ارجوكو لو حد يعرف يخلصنا ف الموضوع يرد بسرعه
قديم 25-11-2012, 09:45 PM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

اياك ثم اياك ثم اياك
انا شفت بعينى تجربة حية لزميل لي في العمل واللى مش مصدق براحته العربيات اللى موجوده هتلاقيها اما سوق العاشر للسيارات ومتنوعه بين نيو اكسنت وسيراتو القديمة والعربيات اللى كانت شغاله تاكسي العاصمة الاصفر هتروح تشتري وهيدولك ايصال بالدفع وبعدين تستلم العربية فعلا والعربيات مش ب15000 (لا والله ماكنش حد غلب كان كله راح جاب خمسة سته وباعهم قطع غيار وجمع تمنهم وجابلة واحده زيرو) العربية ب40000 الى 30000 وبعد اما تستلم هتروح المرور ترخص هيقولولك العربية عليها ضرايب (جمارك) لانها ماتدفعتش عشان كانت داخله تبع رجالة بابا مبارك ولازم تسدد وبالتالي عمرك ما هتسدد وبالتالي مش هيرخصولك وهيسحبوا العربية وممكن ترجعلك فلوسك وممكن
الكلام اللى بقوله انا مسئول عنة امام الله والقانون لان زي ما قولتلكم دي تجربة واحد صحبي
ومتنساش تبتسم انت في مصر

قديم 25-11-2012, 09:47 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

اياك ثم اياك ثم اياك
ومتنساش تبتسم انت في مصر
: 010104~171: