العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 09-10-2010, 08:20 PM
uuuuu uuuuu غير متواجد حالياً

uuuuu is on a distinguished road
عاجل نصيحة للي عاوز يشتري من سوق العاشر

انا نزلت السوق كتير ولاحظت ان السوق بقي كله تجار وكل واحد مزود علي ثمن العربية حوالي 5 الاف جنية علي الاقل عن سعرها الحقيقي ودة اللي مغلي الاسعار حتي اللي رايح يبيع لوحده (طبعا لازم يسال عن اسعار السوق) وطبعا هيشوف التجار بيبيعه بكام ويطلب زيهم وده اللي مغلي الاسعار في السوق وعشان كدة انا قررت ماشتريش من السوق واشوف طريقه تانية بعيد عن جشع التجار
قديم 09-10-2010, 08:31 PM
mida11 mida11 غير متواجد حالياً

mida11 is on a distinguished road
افتراضي رد: نصيحة للي عاوز يشتري من سوق العاشر

انت كلامك صح انا كنت هناك امبارح وحاجه مستفزه جددددددددا كله تجار واسعارهم مبالغ فيها بشكل يستفزك عموما حسبي الله ونعم الوكيل
قديم 09-10-2010, 08:39 PM
الصورة الرمزية abdoon16
abdoon16 abdoon16 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابن مصر البار
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

abdoon16 is a splendid one to beholdabdoon16 is a splendid one to beholdabdoon16 is a splendid one to beholdabdoon16 is a splendid one to beholdabdoon16 is a splendid one to beholdabdoon16 is a splendid one to behold

وانا كمان كنت هناك امبارح وحاجه فعلا متعبة جدا وربنا يكون ف عون الناس من جشع التجار.

قديم 09-10-2010, 08:48 PM
uuuuu uuuuu غير متواجد حالياً

uuuuu is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mida11 مشاهدة المشاركة

انت كلامك صح انا كنت هناك امبارح وحاجه مستفزه جددددددددا كله تجار واسعارهم مبالغ فيها بشكل يستفزك عموما حسبي الله ونعم الوكيل
اشكركم علي التفاعل السريع وياريت لو نعمل جروب لمقاطعة جشع التجار ولو علي العربية مش هنموت من غيرها
قديم 09-10-2010, 10:22 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
رأى رد: نصيحة للي عاوز يشتري من سوق العاشر

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الكلام ده صحيح فعلا و السوق اليومين دول اختلف كتيييييييييييييير عن من 10 سنين مثلا, كان اللى فيه تجار , بس كان فيه ناس كتير أصحاب عربيات ممكن الواحد بشترى منهم حاجة نظيفة و بسعر معقول , بس دلوقتى تلاقى كلهم تجار و بيغالوا جدا فى الأسعار عشان عاوزين يكسبوا فى العربية مالا يقل عى 7000-8000 جنيه عالأقل و بيبقوا عاملين حسابهم عالفصال بتاع الناس و تلاقى العربية مليانة توكيلات و مش باسم اللى بيبيعها ,أنا شايف أن أفضل شئ لحد دلوقتى الشراء عن طريق النت و عن طريق جريدة الأهرام .

MERCEDES S600

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم