العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 22-08-2011, 05:29 PM
sonstars sonstars غير متواجد حالياً

sonstars is on a distinguished road
افتراضي مشكله فى الفرنا اغيثونى

يا جماعه بالله عليكم حد يلحقنى من اللى انا فيه
انا معاى فرنا 2006 1500cc اشترتها مستعمله المهم
من فتره كانت فيها مشكله فى الكهربه من اول مجبتها انها مشغله التكيف على طول
المهم رحت لكهربائى وظبطنا التكيف ميبقاش شغال على طول بس فى صوت ونه فى التكيف لما اجى ازود بنزين رحت لبنتاع تكيف قاللى ده فريون زياده وطبعا فضى الفريون واخد 120 جنيه بعدها مفيش اى سقوعيه بقت موجوده رحتله تانى قاللى لا ده الكباس اللى بايظ رحت لواحد تانى زود فريون قاللى انالكباس بايظ
اشتريت واحد جديد بـ 1550 ورحت ركبته ونفس المشكله وواحد يقوللى لا ده من الماتور وواحد يقوللى ده سيفتى باللف يا جماعه اشيروا على

ده الاول الثانى
من فتره لقيت العربيه مطلعه دخنه بيضه روحت للمكانيكى قاللى طقم شنبر قولتلله مش مشكله اعمله وخدت معاه يومين 750 مصنعيه و100 زيت على خلافه مش مشكله المهم بعدها سمعت صوت تكتكه لما اجى ادور وبتروح بعد كده
سالته قاللى ديه كستبانات وهتروح بعد كام يوم المهم بعد فتره مرحتش لا وزادت بقت حتى وانا ماشى تظهر و تختفى روحتله تانى قاللى لا عادى فى كستبان عندك فى مشكله عادى روحت لواحد تانى قاللى لا ده عمود التكهات بـ 450 وممكن يبقى عمل اى حاجه فى البساتم فممكن لما نفتح نغير وش سلندر كامل بـ 1500 ده من غير مصنعيه على فكره
يا جماعه فدونى اعمل اه انا روحت للمكانيكى اللى روحتله فى الاول قاللى ان الفرنا 1500 مفهاش تكهات وده صوت كستبانات ومش هتعدى المبلغ ده عمره فرجاء علشان انا كده دخلت فى دوامه مش عارف اخرج منها

منتظر الرد رجاء
قديم 22-08-2011, 05:43 PM
ahmedkhaledsaid ahmedkhaledsaid غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب مصري
هواياتي: الكورة و العربيات

ahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكله فى الفرنا اغيثونى

والله كان نفسي اعرف افيدك

اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله
قديم 22-08-2011, 05:44 PM
الصورة الرمزية LaNd_DrEaM_LoVe
LaNd_DrEaM_LoVe LaNd_DrEaM_LoVe غير متواجد حالياً

LaNd_DrEaM_LoVe will become famous soon enough

الافضل لان باين كل ميكانيكى من اللى انت بتروحلهم بيفتى ف حاجة شكل وبيدفعك فلوس وبالالوفات على الفاضى
فالافضل اللى انا شايفة تروح على التوكيل وامرك لله ممكن تلاقية غالى شوية بس هيكشفو على العربية بالكمبيوتر وهيقولولك اية اللى فيها بالظبط واية اللى محتجاة وممكن تاخد الكشف علىا لعربية بس وتعرف الاسعار من جوة التوكيل والاعطال منين وتعملها برة لو حبيت

او استنى حد من الاعضاء يقولك على ميكانيكى حلو بيتعامل معاة يكون امين
قديم 22-08-2011, 07:52 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

التوكيل
التوكيل
قديم 22-08-2011, 11:03 PM
الصورة الرمزية سيداحمد
سيداحمد سيداحمد غير متواجد حالياً
من انا؟: سيداحمد
التخصص العملى: مدرس
هواياتي: السيارات والرحلات والاطلاع

سيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to behold

الاخ العزيز الميكانيكى اللى قالك وش السلندر ب1500 ده نصاب عالمى لان الموتور ال 1500 كله استيراد فى بور سعيد ب1900ونصيحتى انك تجيب موتور استيراد بكباس التكييف احسنلك واوفرلك مع العلم انك صرفت اكتر من ثمن الموتور اما الصوت اللى كنت بتسمعه احتمال كبير بلية الكباس وانا تحت امرك وربنا يوفقك