العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 12-12-2010, 12:22 AM
الصورة الرمزية بلبل الكوتش
بلبل الكوتش بلبل الكوتش غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مصر للسياحة
هواياتي: سواقة السيارات

بلبل الكوتش will become famous soon enoughبلبل الكوتش will become famous soon enough
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

شكرا جدا الموضوع جامد جدا حضرتك جبت كل حاجة فى العربية
قديم 29-12-2010, 08:40 PM
vodo2 vodo2 غير متواجد حالياً

vodo2 is on a distinguished road

السلام عليكم
اولا جزاك الله خيرا على الموضوع الرائع
انا فعلا اشتريت العربية هاف ابشن
بس فيها حاجة عايز اعرفها
لمبات فتح الابواب و ربط الحزام الموجودة بالعدادات لا تعمل
هل ده موجود بالفول ابشن فقط ام ان سيارتى بها عيب؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 30-12-2010, 08:37 PM
د/حسام د/حسام غير متواجد حالياً

د/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to behold

شكرا يا باشا على المجهود
قديم 30-12-2010, 09:39 PM
الصورة الرمزية MOUSTAFA_SAAD
MOUSTAFA_SAAD MOUSTAFA_SAAD غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ACCOUNTANT IN PASSPORTS ADMINISTRATION
هواياتي: INTERNET,WILD LIFE MOVIES

MOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of lightMOUSTAFA_SAAD is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vodo2 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
اولا جزاك الله خيرا على الموضوع الرائع
انا فعلا اشتريت العربية هاف ابشن
بس فيها حاجة عايز اعرفها
لمبات فتح الابواب و ربط الحزام الموجودة بالعدادات لا تعمل
هل ده موجود بالفول ابشن فقط ام ان سيارتى بها عيب؟؟؟؟؟؟؟؟
نفس الموضوع عندى مش عارف ده عيب ولا هو كده
قديم 26-01-2011, 02:30 AM
سيف الدين ابراهيم سيف الدين ابراهيم غير متواجد حالياً

سيف الدين ابراهيم is on a distinguished road

اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ثانيا تحية لكل اللي ف الموقع وثالثا حابب افند موضوع اللوجان ده بصورة علمية ومنطقية عشان افيد اخواني من اهل بلدي او اخواني المسلمين .......انا عندي لوجان 2010 هاف وانا اشترتها للاسباب الاتية -1- امتلك عربية اكسارا وهيا عربية ممتازة جدا وقوية لكن بتاعتي متبهدلة اوي فقررت اشتري زيرو عشان اريح دماغي. -2- عرفت من تجربة عربيات كتير ان العربيات الاوروبية تمتاز- وركزوا اوي معايا يااخوانا - بمعامل امان عالي وتصميم داخلي احسن من الياباني والكوري . والحقيقة ان في اكذوبة شائعة تروج لان العربيات الاوروبي قطع غيارها معمرة وعادية السعر ........ احب اقول .....يااخوانا العربيات الاوروبي باستثناء المرسيدس والفولكس فقط قطع غيارها عادية جدا وليست معمرة ولا حاجة بالعكس العربيات الياباني برقبتها والكوري تقريبا زيها ....ولكن احب انبه لرفاهية وامان ورحابة تصميم الاوروبي وهو دا سبب اني جبت اللوجان لقيتها واسعة وقلت اكيد امتن من الفيرنا والانوس وقطع غيارها اكيد حتبقي رخيصة لانها كتلة شرقية.....وكانت المفاجاة ..... من اول يوم جبت العربية لقيتها مليانة مشاكل وتابعوا معايا قصتي ........... بسرعة كدة عشان مااطولش علي الاخ القاريء الكريم -1- خلل في الفرامل -2- تكييف مش كويس -3- r.p.m بيلعب -4-صوت كركرة عجيبة من الموتور -5- فتيس بيعض -6-سير الدينامو حركته مش مرتاحة ...... ولاني افنيت معظم اوقات شبابي في تصليح العربيات حاولت اصلح الحاجات دي عن طريق الوكيل وفرحت اوي لما الناس شكروا ف الوكيل رحت هناك لاقيت معاملة مش كويسة رغم اني كبير سنا ومركزي الوظيفي نسبيا مرموق وتقريبا لسة كل الحاجات دي عندي علما باني رحت اكتر من ست مرات في ست اشهر لكنهم نصابين درجة اولي .....كمان عملت حادثة بسيطة كلفتني حوالي 8الاف جنيه عشان شوية كلام فاضي جدا ردياتير -سربتينة -ماسورة تكييف- شبكة امامية سفلية فقط ....والله يااخوانا كل مااروح اشوف ناس بتشتكي من حاجات عجيبة مثلا الناس كلها مجمعة علي ان العفشة حلوة وناعمة صح؟ انا لقيت واحد هناك بيحذرني بيقولي خلي بالك من العفشة بتبوظ بسرعة وهكذا حتي مهندس التوكيل كل مااكلمه يقولي دي لوجان مش رينو بجد يعني .... انا يااخواني بقول اللي حصل معايا الا قد بلغت اللهم فاشهد واللي عايز يسال علي حاجة انا تحت امره

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات