العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-09-2010, 03:13 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

ههههه انا شوفت مشاركتك دلوقتى بعد ما اشتريت ربنا يباركلك فيها
عربية جميلة وحتحبها اكتر واكتر مع الوقت
قديم 11-09-2010, 03:23 AM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

ههههه انا شوفت مشاركتك دلوقتى بعد ما اشتريت ربنا يباركلك فيها
عربية جميلة وحتحبها اكتر واكتر مع الوقت
ربنا يخليك يا باشا

بس أنا لي ملاحظتين ولكن قبلهم لازم تعرف أن دي أول عربية كملةالأمكانيات أشتريها في حياتي وزيرو كمان

أول ملاحظة أن لما بنزل أقضي مصلحة سريعة ساعات بسيب العربية دايرة لو معايا حد فيها كده حوالي 10 دقايق ولما برجع بلاقي مياه كتير بتنقط من تحت الموتور هل هذا طبيعي بسبب التكييف أم ماذا؟

ثانياً هل صوت الشكمان عالي دائماً والا دا العادي بتاع العربية؟
قديم 11-09-2010, 04:39 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الف شكر على المجهود المبذول
جزاك الله كل الخير انشاء الله
قديم 11-09-2010, 02:55 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسد الله مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك يا باشا

بس أنا لي ملاحظتين ولكن قبلهم لازم تعرف أن دي أول عربية كملةالأمكانيات أشتريها في حياتي وزيرو كمان

أول ملاحظة أن لما بنزل أقضي مصلحة سريعة ساعات بسيب العربية دايرة لو معايا حد فيها كده حوالي 10 دقايق ولما برجع بلاقي مياه كتير بتنقط من تحت الموتور هل هذا طبيعي بسبب التكييف أم ماذا؟

ثانياً هل صوت الشكمان عالي دائماً والا دا العادي بتاع العربية؟
ايوة كدة فرحنى ..
اولا .. المياه اللى بتنزل فعلا من التكييف وكل شيئ على ما يرام
ثانيا .. صوت الشكمان حيكون عالى شوية ودة نتيجة ان مافيش اى ترسبات كربون على الشكمان وعلبة البيئة (لسة جديد بخيره بقى ما شاء الله والله اكبر)
......................
فى اول عمر العربية حتسمع صوت العربية كدة عااااااااااان ... بعد ما تخلص تليين ويبدأ يتجمع الكربون سابق الذكر حتسمع صوت العربية الحلو vooohhhm الصوت حيهدأ و حيبدأ يتخن والصوت حيكون حلو جدا (صوت قوة الماتور ليس اكثر)
لا تقلق كل شيئ فى افضل حال وتمتع بعربيتك ومبروك وكل سنة وانت طيب
قديم 11-09-2010, 08:31 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

ايوة كدة فرحنى ..
اولا .. المياه اللى بتنزل فعلا من التكييف وكل شيئ على ما يرام
ثانيا .. صوت الشكمان حيكون عالى شوية ودة نتيجة ان مافيش اى ترسبات كربون على الشكمان وعلبة البيئة (لسة جديد بخيره بقى ما شاء الله والله اكبر)
......................
فى اول عمر العربية حتسمع صوت العربية كدة عااااااااااان ... بعد ما تخلص تليين ويبدأ يتجمع الكربون سابق الذكر حتسمع صوت العربية الحلو vooohhhm الصوت حيهدأ و حيبدأ يتخن والصوت حيكون حلو جدا (صوت قوة الماتور ليس اكثر)
لا تقلق كل شيئ فى افضل حال وتمتع بعربيتك ومبروك وكل سنة وانت طيب
دائماً عمرو باشا عند حسن الظن ولا يبخل بمعلومة أبداً
وأذكرك بالحديث النبوي الشريف خير الناس أنفعهم للناس وأنت بهذا المقياس خير الناس بأذن الله
وعلى العموم أنا أسمي إبراهيم الدملاوي مدير فندق بالغردقة واحب أن أسمع صوتك في التليفون ونعمل رابطة لمحبي اللوجان تجتمع مرة سنوياً بالغردقة
أيه رأيك؟
على العموم دا تليفوني 0101713044

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات